Engangs stønad

Bare en. Engangsstønad er for de som ikke har rett til foreldrepenger.

Da trodde jeg rett, begynte å lure på om jeg hadde gått glipp av noe :-)

Når dere hadde sendt søknaden, kunne dere se på mine sider på nav.no om søknaden var til behandling eller så dere ikke noe før den var ferdig behandlet ?

Nei, må ha et ark hvor jordmor/lege skriver hvor langt du er på vei, med dato når det er skrevet og når du har termin, det må og inneholde ditt navn og signatur og stempel fra den som har skrevet det ut :)
Dette er feil :) Det klikka for jordmora mi når jeg sa alt dette måtte være med haha!
Hun sa de kunne ringe henne hvis de hadde problemer med mattematikken eller det å forstå at en kvinne er gravid.
Her ble det skrevet "Jeg bekrefter ved dette at Katrine(m/etternavn og personnr.) er gravid, og har termin 22 Januar, 2017"
med underskrift og stempel fra henne, thats it :) å Nav sa ingenting på det.

Hvor lang tid tok dette?
Og hvor lang tid tok det fra du leverte den til det sto til behandling ?

Du kan skjekke det på din side på nav.no. Husker ikke hvor lang tid det tok før det sto at søknaden var til behandling, tror det skjedde samme dagen som jeg søkte.

Det gikk 8 dager før jeg fikk den innvilget.

Dette er feil :) Det klikka for jordmora mi når jeg sa alt dette måtte være med haha!
Hun sa de kunne ringe henne hvis de hadde problemer med mattematikken eller det å forstå at en kvinne er gravid.
Her ble det skrevet "Jeg bekrefter ved dette at Katrine(m/etternavn og personnr.) er gravid, og har termin 22 Januar, 2017"

Ikke helt thats it, må være datert også, og det regner jeg med det var ;) tror det er et standard skjema? Mitt var likt.

Men bare så det er nevnt til de som spør, så er det noe med at man må ha en bekreftelse på at man enda er gravid etter et visst antall uker (26-27?), så ikke folk kan søke engannsstønad og så faktisk ikke være så langt på vei, miste eller slikt, og måtte betale tilbake eller noe, regner jeg med.

Da har du ihvertfall fått en termin bekreftelse :) Er vell bare noen på nav som er vanskeligere enn andre :)

Fikk beskjed av nav at jeg må ha ny terminbekreftelse for den var datert dagen jeg var 26+0 og ikke 26+1 :(
Mannen jeg snakket med på nav ble flau på NAVs vegene :p

Back
Topp