Engangs stønad

HappyHippie87

Betatt av forumet
For dere som har søkt det, hvor lang tid fra søknaden var sendt til det ble godkjent, og hvor lang tid tok det før dere hadde pengene?

Fikk det sist, husker pengene kom i god tid før fødsel. Fikk avslag på foreldrepenger fordi de mente jeg hadde jobbet for lite, og da kom engangsstønaden inn på konto før jeg i det hele tatt hadde fått beskjed om at søknaden var avslått.

26 fullgåtte uker, så det vil vel si 27+0 :)

26 fullgåtte uker er jo 26+0. 26 fulle uker, og 0 dager inn i uke 27. Når du er 26+1 har du begynt på den tjuesjuende uka, men du er fremdeles bare 26 fulle uker. :)

Jeg søkte 24 okt, fikk da bekfreftelse 27+1. Så på mine sider på nav under mine sider at denne var innvilget 28.10. Så det gikk jammen fort! Venter fremdeles på pengene da, men de må være rett rundt hjørnet:)

Tok nesten 48 timer fra søknaden var sendt til pengene var på kontoen.

Wow :eek: det var kjapt...
Har kjøpt mesteparten av babyutstyret alt, så er bare smått igjen, men vi skal kjøpe oss større seng når pengene kommer inn så gleder meg veldig :)

Ja det var kjapt, det tok noen dager før jeg fikk vedtaket i posten etter pengene kom inn på konto :)

Greit å ha handla ferdig det meste da, greit å ha noen ekstra kr på konto :)

Er ikke helsekortet bekreftelse nok, jeg har sett at andre har sendt med helsekortet som bekreftelse ?
Nei, må ha et ark hvor jordmor/lege skriver hvor langt du er på vei, med dato når det er skrevet og når du har termin, det må og inneholde ditt navn og signatur og stempel fra den som har skrevet det ut :)

Kan man få engangstønad og foreldrepenger eller må man velge bare en av de?

Back
Topp