Energiløs.

koglu

Forelsket i forumet
Aaarg.. Må bare få blåse ut litt.. Jeg er så lei av å være så ufattelig energiløs. Ja, jeg vet det er et vanlig symptom under depresjon, og at jeg går i behandling for nettopp dette. Men allikevel blir jeg så ufattelig irritert.. !!!![:@] SYnes det er så slitsomt å såvidt orke å løfte egen kropp rundt i hverdagen ( nei, jeg er ikke overvektig). Synes det er så slitsomt å ikke få med meg stort av info alltid. Synes så utrolig synd på barnet mitt som har en mor som er så tung i rumpa og energiløs hele tiden. For når det er fri fra barnehagen slik som idag så blir det maaaange timer hvor det bare er oss to, og når ikke mor orker nesten noen ting så blir det ikke så koselig for henne. Og lite aktivitet... Samt at moren er litt utålmodig når hun er så sliten[:(] Og har vært tung siden sommeren, men selvsagt noen dager som er litt lettere. Men de siste ukene er tunge og spesielt denne aller siste.... Da er det såvidt jeg klarer å flytte på kroppen, for kjennes ut som om jeg skal gå i bakken nesten...

Jeg er så leeeei!!!

Så det så..

------------------------ Oppdatering-----------------

Ringt legen idag, og joda har fått time jeg.. Om 2 uker.. Og da blir det nok prøver.. For å sjekke alt av vitaminer og mulige mangler som tipset om i denne tråden.. Og så får man svar på de om noen uker etter det... Så om en måned eller noe kanskje man finner en løsning [:'(][:'(]

Blir lei meg av dette jeg. Får så dårlig samvittighet ovenfor barnet mitt som har så treg mor.. Og liker ikke denne kroppen...

Er det bare depresjon da?

kan jo være i tillegg
jernmangel
b12 mangel
lavt stoffskifte
Vitaminmangel.

God bedring, jeg var der selv for ikke så mange år siden, akkurat orket og gå ut i arbeid.

er som lillamumi sier, du kan faktisk mangle noe, eller brygge på noe. syk kanskje, fysisk altså??

ORIGINAL: Lillamumi

kan jo være i tillegg
jernmangel
b12 mangel
lavt stoffskifte
Vitaminmangel.

God bedring, jeg var der selv for ikke så mange år siden, akkurat orket og gå ut i arbeid.

Kan være også som du sier.. Ha sjekket litt på nett nå igjen. For har slitt tidligere med B12 mangel og satte sprøyter for det, men så ble verdiene fine og da kuttet vi ut. Så har planer om å ringe legen med en gang mandag og få de til å sjekke opp litt.
Kan i tillegg være litt pollengreier nå på våren. Men er ikke tett sånn sett.. Bare sliten...Men sette sprøyte for det har jeg jo tenkt til uansett, så de får bare gjøre det nå :)

ORIGINAL: koglu

ORIGINAL: Lillamumi

kan jo være i tillegg
jernmangel
b12 mangel
lavt stoffskifte
Vitaminmangel.

Kan være også som du sier.. Ha sjekket litt på nett nå igjen. For har slitt tidligere med B12 mangel og satte sprøyter for det, men så ble verdiene fine og da kuttet vi ut. Så har planer om å ringe legen med en gang mandag og få de til å sjekke opp litt.
Kan i tillegg være litt pollengreier nå på våren. Men er ikke tett sånn sett.. Bare sliten...Men sette sprøyte for det har jeg jo tenkt til uansett, så de får bare gjøre det nå :)

b12 kan komme og gå, be om svarene på prøvene dine og se om du ligger i grenseland. For  mange sier at prøvene var fine så lenge de er innen for normalen, men det er ikke sikkert at det er NORMALT for deg.

Har selv hatt b12 mangler men fikk piller for det i stedet for sprøyter for hater sprøyter

Bare er så slitsomt å være så sliten...

Sender deg en STOOOR klem!
Vet hvordan du har det desverre[&o]. Heldigvis er jeg ikke alenemor,for det hadde ikke gått i det hele tatt!
Jeg gikk til lege for 2 år siden snart.. Trodde jeg hadde noe jernmangel,vitaminmangel eller noe slik[8|]. Sov jo 14-16 timer i døgnet,hadde ikke sjans til å være oppegående. Og med en da 3 åring så ble det litt slitsomt...  For å si det mildt!
Vel,kom til lege og tok masse blodprøver. De tappet jo 17 glass,så jeg trodde jeg skulle dø av blodmangel på stedet[8D]. Skulle få brev fra legen når prøvesvarene kom. Det kan man jo si jeg fikk.. Jeg fikk brev fra revmatologisk avd. på sykehuset med innleggelsesdato! Da var jeg en smule forundret kan man si. Legen ringte meg samme ettermiddag,for å forklare at noen av prøvene var litt "feil". Det hadde jeg forstått igrunnen,skjelden man skal legges inn uten grunn liksom. Jaja,for å gjøre en lang og traurig historie kort - jeg har en sykdom som heter SLE (på Norsk - Lupus ,eller systemisk lupus erythermathosus.) Og SLE har en veldig vanlig "tilleggssyndrom" som er fatique - eller ekstrem utmattelse for å si det enkelt. Jeg sover fortsatt 12-14 timer i døgnet,tåler ikke stress,ikke sol,ikke kulde - ja en masse dritt - men alikevel ble alt enklere når jeg fikk vite hvorfor jeg har det slik!!

Jeg er i alle fall taknemmelig for min mann og våre sønner som steller svært pent med sin syke kone og mamma ,men min samvittighet er nattsvart!! Det var jo ikke slik det skulle bli[:(].

...om det er noen trøst så kan jeg love deg at du er ikke alene...........

Sender klemmer i din retning

Jeg vil tipse deg om å sjekke stoffskiftet og d-vitamin mangel. Du har symptomene på dette og det kan også føre til depresjoner.

I sverige behandler de depresjoner med d-vitaminer også så det skader ikke å prøve[:)]

Tusen takk for svar og klemmer[:D] Kjenner jeg trengte det. For er så nedbrytende å egentlig ikke orke å stå opp med snuppa, men ikke ha noe valg og ikke har den energien til å gjøre stort som hun ønsker..

Har nå et par ting på listen som må sjekkes av legen ja. De får stikke og teste på alt de måtte trenge. Jeg MÅ ha litt mer energi!!

Tips

Skriv ALT ned på en lapp og gi den til legen for når du er der så er det lett og ikke komme noe som helst.

Ringt legen idag, og joda har fått time jeg.. Om 2 uker.. Og da blir det nok prøver.. Og så svar på de om noen uker etter det... Så om en måned eller noe kanskje man finner en løsning[:'(][:'(][:'(]

ORIGINAL: koglu

Ringt legen idag, og joda har fått time jeg.. Om 2 uker.. Og da blir det nok prøver.. Og så svar på de om noen uker etter det... Så om en måned eller noe kanskje man finner en løsning[:'(][:'(][:'(]

Ringt legen idag, og joda har fått time jeg.. Om 2 uker.. Og da blir det nok prøver.. Og så svar på de om noen uker etter det... Så om en måned eller noe kanskje man finner en løsning

Legger denne opp i HI jeg...

ORIGINAL: Tåkeliten

...om det er noen trøst så kan jeg love deg at du er ikke alene...........

Sender klemmer i din retning

sign

Føler med deg !
Sliter med depresjon og angst +++ nå og har null energi.
Jeg er ellers en sprudlende og sosial person som liker å finne på masse og pleier å være sterk fysisk.
Nå har jeg null krefter, orker ikke en dritt og vil helst bare ligge på sofan 24/7.

Her viser alle blodprøver at alt er som det skal være [8|]

ORIGINAL: InLoveAndIHateIt

Føler med deg !
Sliter med depresjon og angst +++ nå og har null energi.
Jeg er ellers en sprudlende og sosial person som liker å finne på masse og pleier å være sterk fysisk.
Nå har jeg null krefter, orker ikke en dritt og vil helst bare ligge på sofan 24/7.

Her viser alle blodprøver at alt er som det skal være [8|]

Uff.. føler med deg tilbake..
Kanskje er det bare ønsketenkning at det kan være mangler ... Fordi det kan man jo gjøre litt med ihvertfall. Slik at det kanskje kan bli litt bedre.. mens depresjonen bare må jobbes med videre på annen måte.. Men jeg klarer ikke ha det sånn jeg. Trenger å kunne løfte egen vekt og få gjort ihvertfall litt... Går jo hele tiden for å levere og hente i barnehagen og lignende. Og er slitsomt når det føles ut som om man ikke kommer frem fordi man ikke makter... Nesten man frykter at man segner om der man går fordi det kjennes slik ut..

Back
Topp