Energidrikk

Crayzie

Forelsket i forumet
Marsboerne
Usikker på om dette er rette plassen å poste det.

Noen som vet om det finnes noen energidrikker man kan drikke når man ammer? Kjenner at jeg godt kunne trengt litt ekstra energi nå i innspurten på oppgaveskriving og eksamenslesing. Har litt underskudd føler jeg. Har enda ikke fått en hel natts søvn, lillegullet er 8 mnd.

Må det være drikke? Hva med frukt? Evt lag deg en smoothie? Treningsdrikk? Feks yt e.l?

Jeg har hatt både smoothie, frukt og yt tidligere uten at det har gitt meg samme energiboost.
Slike energidrikker er jo ikke noe jeg drikker til vanlig. Men når man er så trøtt at øynene svir og hodet banker så hadde det vært greit med en ekstra boost.

Ville heller vurdert noe annet. Energidrikker funker kanskje 30 min så er man like daff og trøtt igjen. Bra for kroppen og tenner er det heller ikke.

Jeg har veldig god erfaring med det. Kanskje fordi jeg bare bruker det 2 ganger i året, ved eksamenstider.

Jeg har hatt både smoothie, frukt og yt tidligere uten at det har gitt meg samme energiboost.
Slike energidrikker er jo ikke noe jeg drikker til vanlig. Men når man er så trøtt at øynene svir og hodet banker så hadde det vært greit med en ekstra boost.
Skjønner det, men kanskje ikke noe som hjelper hvis man er så sliten. Powernap?

Jeg har veldig god erfaring med det. Kanskje fordi jeg bare bruker det 2 ganger i året, ved eksamenstider.
Du får gjøre det du føler er best :)

Skjønner det, men kanskje ikke noe som hjelper hvis man er så sliten. Powernap?
Jeg har tidligere hatt god erfaring med energidrikk, men er som sagt usikker på om det er noen jeg kan ta mens jeg ammer.

Du får gjøre det du føler er best :)
Grunnen til at jeg spør er ikke pga meg, men fordi jeg er usikker på om det er ting i energidrikker som kan gå over i morsmelken som ikke babyer burde ha. Og hvis det er det, er det slik at det er i kroppen på samme måte som alkohol og at man da kan amme igjen etter en viss tid. F.eks 6 timer etter en boks red bull.

Tusen takk :D

Ut fra dette ser det nesten ut til at jeg kan ha en boks så lenge jeg ikke har andre ting med koffein i løpet av dagen. Hmmm, jeg som var mest redd for bl.a taurin.
"Basert på nye opplysninger, konkluderte EUs vitenskapskomité, EFSA, i 2009 med at inntak av taurin og glukuronolakton i de mengder som normalt brukes i ”energidrikker”, og ved de inntaksnivåene som er presentert i EFSA-vurderingen ikke utgjør noen helserisiko."
Tror allikevel at hvis jeg ser at jeg trenger så tar jeg det rett etter at jeg har ammet sånn at det forhåpentlig har forsvunnet litt ut av kroppen min til neste gang han vil ha mat.

Det er vel det høye koffeininnholdet i energidrikker som ikke er anbefalt :)

Det er vel det høye koffeininnholdet i energidrikker som ikke er anbefalt :)
Da kan det jo se ut som at det går greit med en boks til dagen siden det er 80 mg av anbefalt maksdose på 100-200 mg? Tolker jeg det rett?
"I den oppdaterte risikovurderingen påpekte VKM at konsum av ”energidrikker” vil kunne representere et økt inntak av koffein, og viste til at gravide og ammende ikke bør ha et samlet inntak av koffein som overstiger 100 - 200 mg koffein/dag (En typisk boks energidrikk på 250 ml inneholder omlag 80 mg koffein)."

Da kan det jo se ut som at det går greit med en boks til dagen siden det er 80 mg av anbefalt maksdose på 100-200 mg? Tolker jeg det rett?
"I den oppdaterte risikovurderingen påpekte VKM at konsum av ”energidrikker” vil kunne representere et økt inntak av koffein, og viste til at gravide og ammende ikke bør ha et samlet inntak av koffein som overstiger 100 - 200 mg koffein/dag (En typisk boks energidrikk på 250 ml inneholder omlag 80 mg koffein)."
Mener på det. Har ikke satt meg helt inn i hva de ellers har i energidrikkene, men tror absolutt det er koffeinet som er "problemet". I begrenset mengde burde det da gå greit ;)

Back
Topp