Endringer i brystene

Hannemoren

Flørter med forumet
Juligull2021
Brystene har endret seg veldig nå som man er godt på vei, større, hardere, mye blodårer, de klør, litt vond og nå de siste ukene litt klumpete inni.
Klumpene gjør meg litt nervøs, men kanskje helt normalt ? Melkekjertlene som gjør seg klar ? Skal til jordmor om 1 uke og vil ta dette opp da. Men kanskje noen har erfaring og deler eller føler det likt ?
Eg fikk en større klump i brystet noen mnd etter ammeslutt med min datter og ble raskt henvist til mammografi og kontroll. Siden min mor har hatt brystkreft 2 ganger så tok de meg inn med det samme. Heldigvis kun en innkapslet kjertel den gang som forsvant etter hvert. Tenker jo at de er alt som foregår inni som gjør de litt klumpete, og klør noe helt sinnsykt til tider.
 
Kjenner absolutt at ting skjer i brystene om dagen! Jeg har hatt det på samme måte som du beskriver det. I går da jeg skulle ta av meg for å dusje rant det plutselig en dråpe fra det ene brystet, og det kom en dråpe fra det andre da jeg såvidt tok i brystvorten. Ser at det små kjertlene rundt på areola også har blitt litt større og at brystvortene har begynt å bli litt mørkere. Jeg er 24+6 i dag.
 
Kjenner at det er endringer ja, de har blitt større og er såå ømme:hilarious: har ikke opplevd klumper, men det er nok bare en del av endringen☺️ Også at de lekker om jeg ligger på siden eller har på tettsittende klær:hilarious: jeg tror ikke jeg opplevde det med førstemann, så lurer på om det er kroppen som vet hva som skjer og er tidligere ute denne gangen:)
 
Jeg har og merket endringer.
Usikker på hva som er normalt. Så hadde tenkt å høre med jordmor. Men de har vokst litt og brystknoppene litt ømme. På den ene har det kommet noe hvitt/gult, skorpeliknende. Tenkte å høre med jordmor hva dette kan være, noen andre her som kanskje veit? Sopp? Råmelk?
 
Jeg har og merket endringer.
Usikker på hva som er normalt. Så hadde tenkt å høre med jordmor. Men de har vokst litt og brystknoppene litt ømme. På den ene har det kommet noe hvitt/gult, skorpeliknende. Tenkte å høre med jordmor hva dette kan være, noen andre her som kanskje veit? Sopp? Råmelk?
Nå som vi er godt på vei så er det normalt at de kan lekke litt. Husker fra sist noen få uker før fødsel så lekket det helt blank veske ut og da fikk eg råd fra jordmor å smørre den vesken ut på brystvorten for det ville hjelpe på å forberede den til amming. Også når man er kommet igang med amming så smurte eg ut om det lå en dråpe igjen og eg slet lite med sårhet og denslags, om det er grunn det veit eg jo ikke :confused005
Synst det er vel forskjell på første gang og nå, så eg håper det kun er brystene som er tidligere igang denne gang.
 
Back
Topp