Endring i bevegelsesmønster uke 30

is

Blir kjent med forumet
Er det flere som har opplevd at baby endrer bevegelsesmønster rundt uke 30? Er i dag 30+6 og de siste dagene har bevegelsene vært mer glidende og ikke tydelige spark.. Kjenner en del hikking og kiling/små bevegelser nede i bekkene.. For en uke siden var det klare og tydelige spark men tror nå baby har snudd seg.. JM sier alt er fint så lenge jeg kjenner liv hver dag..

De siste fire dagene har min lillegutt endret mønster. Han sparker ikke mer til sidene, men stort sett oppover. Det er gjerne armene hans jeg kjenner på sidene nå. Kan ofte kjenne foten hans når han sparker :) jeg er 33+3 i dag :)

Samme skjedde her rundt uke 28 (er 31+4 idag) :) babyene begynner vel å få mindre plass og får ikke like mye kraft i slag/spark lenger :P

Ja, det skjedde her rundt uke 30/31.. Er helt normalt at bevegelsene blir med glidende som du skriver :)

Hvordan kan man egentlig vite om man skal kontakte føden (som det står enkelte steder ved endring i bevegelsesmønster) eller om det er normalt? Er en litt usikker førstegangsgravid her :P jeg er i grunnen ikke bekymret da jeg kjenner liv, men det er jo en form for endring i bevegelsesmønster og jeg lurer bare på hvor grensen går eller hva folk tenker om dette...JM sa jo at jeg ikke skulle være bekymret så lenge det var liv :)

Hvordan kan man egentlig vite om man skal kontakte føden (som det står enkelte steder ved endring i bevegelsesmønster) eller om det er normalt? Er en litt usikker førstegangsgravid her :P jeg er i grunnen ikke bekymret da jeg kjenner liv, men det er jo en form for endring i bevegelsesmønster og jeg lurer bare på hvor grensen går eller hva folk tenker om dette...JM sa jo at jeg ikke skulle være bekymret så lenge det var liv :)

Jeg følte meg trygg sålenge jeg kjente godt med glidende bevegelse gjennom dagen, hikking og dult. Hvis du føler deg usikker er det bare å ta en tlf til føden å si "sånn og sånn føles det, og jeg er usikker på hvordan jeg skal tolke endringer i bevegelsesmønsteret - hva syns dere", så får du et svar på om det du kjenner er godt nok :) Jeg kjente plutselig en veldig endring, på antall ganger i døgnet med bevegelse, og ringte å sa nettopp det jeg skrev. Da ville de ha meg opp fordi "malen" på ant bevegelser i døgnet tilsa mer enn jeg kjente..

Min ligger mest med hodet ned og sparker opp til hver side nå. Ubehagelig å sitte eller ligge på ryggen når hun holder på som verst. Merker også en god del hikking. (Er i 30+2)

Så lenge det er like mye bevegelser som før så ser ikke jeg på det som en negativ endring. Min er veldig aktiv for det om han ikke sparker på samme måte som før, og da er jeg ganske rolig.
Du må følge din egen magefølelse, hvis du er usikker så hjelper det å ta en telefon til føden :) føler du at endringen er negativ så hadde jeg ringt. Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite :) det er ikke sikkert de ber deg komme. Bare forklar hvordan endringene er.

Takk for svar. Baby har snudd seg og nå kjenner jeg mye mer bevegelse, men da vet jeg i hvertfall at jeg ringer neste gang jeg merker en betydelig endring :)

Back
Topp