endring av navn

peppagris

Betatt av forumet
lurer på om noen her har erfaring av endring av navn? jeg har nå fått godkjent min mann sitt etternavn så lurer jeg på om jeg må bytte bankkort og pass eller vente til de utgår og få nye da?

Jeg sørget for å få nye kort og papirer ganske kjapt, for å slippe å forklare hvorfor det var forskjellige etternavnnavn. Men det ene bankkortet mitt får jeg bare ikke endret navn på, selv om jeg har fått flere nye kort siden jeg skiftet navn. Like irriterende hver gang jeg f.eks. skal bestille flybilletter og må huske å skrive inn det gamle etternavnet mitt i betalingsinfo-feltet.

Jeg byttet på pass og bankkort med en gang ja, tenker det er spesielt viktig når man er ute og reiser (vanskeligere å forklare om navn på alle ting ikke stemmer overens der enn her). Førerkortet mitt er fortsatt i det gamle etternavnet, og de har ikke sagt noe på det, tror jeg har vist det i to kontroller etter jeg bytta navn. Men de har jo kun sett på det kortet da...

Jeg byttet på pass og bankkort med en gang ja, tenker det er spesielt viktig når man er ute og reiser (vanskeligere å forklare om navn på alle ting ikke stemmer overens der enn her). Førerkortet mitt er fortsatt i det gamle etternavnet, og de har ikke sagt noe på det, tror jeg har vist det i to kontroller etter jeg bytta navn. Men de har jo kun sett på det kortet da...

takk for svar :)

Evt tror jeg du kan få et papir fra folkeregisteret som bekrefter navnebytte, slik at det ikke oppstår problemer. Men dette er vel sannsynligvis på norsk, så greit å bytte kort og slikt før utenlandstur

Ja, man får jo e bekreftende brev i posten om navneendringen, som Apekatt skriver. Men tungvint alltid å måtte gå rundt med det :-)

Jeg bytta navn på papiret og skaffet nytt pass/bankkort og førerkort med rett navn med en gang. :)
Det var jo litt stas også med det nye navnet rett etter vi giftet oss ;)

Endret alt når jeg skiftet navn. Skiftet ikke navn før vi hadde vært gift ca 1 1/2 år. Da var storesøster på vei, og ville at alle skulle ha sammme etternavn

Back
Topp