Endring av ferie planer...

Pippi1987

Betatt av forumet
Hei!
Vi hadde planlagt en to ukers ferie til Italia i sommer, men da jeg kom over to artikler, der det står om mulig spredning av zikavirus i flere land i europa, endret vi planene med en gang :( Vi hadde heldigvis ikke bestilt noe billetter, men jeg tar ikke sjansen på å reise når det ikke er sikkert. Hadde nok ikke klart å slappe på ferie, og å utsette seg for mulig smitte er ikke nødvendig! Flere som skal ut å reise i sommer? ville bare informere litt, hvis det var noen som ikke hadde fått dette med seg. :Heartblue

http://altformamma.no/artikler/821/article/item/null/kanskje-du-skal-være-hjemme-i-sommer

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/z...n-spre-seg-til-feriemaal-i-europa/a/23686850/

Hadde gjordt det samme om jeg skulle reise til utsatte steder.

Vi skal på norgeferie i år (igjen) da barna får bestemme hva de vil.
10 dager i hardanger (besøke mikkelparken og kose oss) sammen med et vennepar som også har 3 barn.
Noen dager på hytta og en liten tur til det glade sørlandet for å se på kapteinsabeltann siden det er helten til 4åringen.

Så koselig :) Mikkelsparken er kjempe kjekk, så mye gøy å finne på :) jeg har vert der sammen med tantebarna mine. Vi snakket også om norgesferie, mye gøy å finne på her også, så trenger ikke nødvendigvis reise til utlandet :)

Hmm, nå ble jeg skeptisk. Vi skal en uke til italia i sommer. Risikoen er "bare" moderat da, men likevell.

Vi skal to uker til Kreta..

Vi skulle ha en uke alene voksen-ferie før småen kommer, men jeg tør heller ikke reise nå! Tenker at det skal faktisk litt til før de går ut og advarer slik, så da får vi heller ta det igjen :-) Litt surt da jeg virkelig hadde gledet meg, men ikke verdt risikoen for oss...

Hmm, nå ble jeg skeptisk. Vi skal en uke til italia i sommer. Risikoen er "bare" moderat da, men likevell.

Ja jeg synes det er litt skummelt, for tenker at de ikke kan garantere at man ikke blir smittet. Har liksom ingen garanti på at det ikke er zika virus der :( men utrolig kjedelig, hadde gledet oss masse til ferie i Italia...

Vi skulle ha en uke alene voksen-ferie før småen kommer, men jeg tør heller ikke reise nå! Tenker at det skal faktisk litt til før de går ut og advarer slik, så da får vi heller ta det igjen :-) Litt surt da jeg virkelig hadde gledet meg, men ikke verdt risikoen for oss...

Ja det var dette vi også snakket om, skal faktisk litt til før de går ut og advarer slik! Føler virkelig at det ikke verdt å ta sjansen. Vi hadde gledet oss i flere måneder, skulle på en romantisk nedlagt vingård i Toscana, som er gjort om til leiligheter...men det kommer flere ferier som man kan reise på :)

Så koselig :) Mikkelsparken er kjempe kjekk, så mye gøy å finne på :) jeg har vert der sammen med tantebarna mine. Vi snakket også om norgesferie, mye gøy å finne på her også, så trenger ikke nødvendigvis reise til utlandet :)

Ja er kjempe koselig i mikkelparken, 3 året vi reiser opp der med barna nå. :)

Er det noe tid i svangerskapet der det er mest utsatt?

Slik som jeg har lest meg frem til på helsedirektoratets sider, bør gravide som har oppholdt seg i land/område med zika smitte, bli fulgt opp av lege eller jordmor. I første og andre trimester er sannsynligheten for fosterskade størst, men det står også at gravide i tredje trimester kan ha behov for oppfølgning, særlig om hun er stukket av mygg.
De har en egen side om zika virus på helsedirektoratet.no

Vi skal til Kroatia og Montenegro i slutten av juli. Følger med på anbefalingene fra helsemyndighetene, og eventuelle utbrudd som måtte komme. Har veldig lyst på tur, men vil ikke risikere fosterskade.

Vi skal til Kroatia og Montenegro i slutten av juli. Følger med på anbefalingene fra helsemyndighetene, og eventuelle utbrudd som måtte komme. Har veldig lyst på tur, men vil ikke risikere fosterskade.

Huff ja det er noe skumle greier, skulle ønske vi kunne utrydde hele myggen :(

Takk for at du deler! Vi har såvidt begynt å gire oss opp mot en Sydentur, men vi får bare parkere det nå. Godt vi bor i et nydelig land med uendelige feriemål!

Vi tar igjen sydenferien vi også :) blir nok Norges ferie på oss i år, er egentlig noe vi har hatt lyst til lenge. Har egentlig ikke vert så mange plasser i Norge :) Helt enig i at det er et nydelig land vi bor i, så vi får nyte det vi har rundt oss :)

Har uansett bare hatt lyst til å reise til Kristiansand og ta dattera mi med til Dyreparken i år. Er så varm av meg, og spesielt nå som jeg er gravid, så bare tanken på å reise til varmere strøk når magen begynner å vokse gjør meg smådårlig :p

Var selv i Dyreparken da jeg var 8 år, som dattera mi er nå, og har veldig gode minner fra den turen :) Så satser på det i år!

Ah, så det var den ferien da... :( Men takk i alle fall, veldig fint å få vite om noe sånn som dette :)

Har uansett bare hatt lyst til å reise til Kristiansand og ta dattera mi med til Dyreparken i år. Er så varm av meg, og spesielt nå som jeg er gravid, så bare tanken på å reise til varmere strøk når magen begynner å vokse gjør meg smådårlig :p

Var selv i Dyreparken da jeg var 8 år, som dattera mi er nå, og har veldig gode minner fra den turen :) Så satser på det i år!

Kjempe kjekt i dyreparken, vært der hver sommer i 7år nå :) like koselig hver gang :)
Håper dere får en fin tur

Back
Topp