Endring av ferie planer...

Blir norgesferie her også. Hadde egentlig veldig lyst på sydentur. Nå er jeg glad det ikke ble noe av. Vi tar heller 4-5 uker ferie i varmestrøk når babyen har kommet :D

Ja det var dette vi også snakket om, skal faktisk litt til før de går ut og advarer slik! Føler virkelig at det ikke verdt å ta sjansen. Vi hadde gledet oss i flere måneder, skulle på en romantisk nedlagt vingård i Toscana, som er gjort om til leiligheter...men det kommer flere ferier som man kan reise på :)

Jeg tror det er heller motsatt, at det skal veldig lite til for at de varsler om slike ting. Viktig og helgardere seg mot en folkegruppe som i utgangspunktet er nervevrak :D

Altså, jeg synes det er bra de advarer, men tror ikke risikoen er direkte stor i forhold til andre ting man kan pådra seg i sydligere land. Bla denguefeber, malaria osv.

Jeg tror det er heller motsatt, at det skal veldig lite til for at de varsler om slike ting. Viktig og helgardere seg mot en folkegruppe som i utgangspunktet er nervevrak :D

Altså, jeg synes det er bra de advarer, men tror ikke risikoen er direkte stor i forhold til andre ting man kan pådra seg i sydligere land. Bla denguefeber, malaria osv.

jeg er faktisk enig med deg i det, men jeg hadde personlig ikke tatt noe sjangse

Enig. De aller aller fleste gravide som blir smittet av Zika (og det er utrolig få i utgangspunktet) får helt friske babyer. Det betyr bare at du har en større risiko for at barnet kan få i værste fall hjerneskade. Zika er ikke noe nytt. Og media er fantastiske til å lage storm i vannglass. Det er sett en økning av fosterskade i land som Brazil, og de TROR (de vet fortsatt ikke. Forurenset vann er også oppe til tema som synder) Zika kan ha skylden. Hvor mange mennesker bor det i Brazil? Hvor mange har Zika viruset? Og hvor "få" blir født med fosterskade ift tallene?
Jeg mener ikke man skal være uforsiktig. Alt skal tas på alvor, men å ikke reise i Europa? Da må man faktisk avstå fra å reise med barn til alle land rundt Stillehavet/Det Indiske hav, resten av livet. Dengu og Malaria er der alltid. Og for å ikke snakke om hvor mange som dør hvert år av å komme i kontakt med Kubemaneten.. Igjen, respekterer valget. Men da burde man ikke kjøre dobbeltmoral, og utsette barnet for unødvendig "fare" noengang i etterkant heller.

Back
Topp