Endret smaksløkene seg hos deg?

Tone-mor

Betatt av forumet
Smaker maten annerledes under din graviditet? Er det ting du liker nå du ikke likte før? Jeg har fått mer sans for sterk krydret mat. Likte ikke særlig sterk mat tidligere men nå kan jeg nesten ikke få det sterkt nok. Har sååå lyst på de chiliene med myk ost inni da jeg vet de er sterke og gode men tørr ikke å spise dem siden det ikke står at osten er pasteurisert :-( så får vente noen ukertil babyen er ute.

Ellers er jeg mer for salt nå enn før, og liker ikke så godt veldig søte ting lenger. Lurer på om det går tilbake til "normalen" etter endt graviditet

Jeg liker ikke servelat lengre, det gjorde jeg før...og mista sansen for kaffe, løk og sennep f.eks :p
Utenom det har det ikke vært store endringer..
Blir kvalm av feit mat da.. Hadde cravings på McDonalds noen ganger, men det kom i retur hver gang :o

Det er nesten ikke noe jeg spiser lenger... mye fordi jeg blir dårlig av tanken og mye fordi halsbrann og sure oppstøt i enorme mengder er en konsekvens av div mat...

Var dronningen av Pepsi Max før, har hata det siden uke 7 nå :o

Det er nesten ikke noe jeg spiser lenger... mye fordi jeg blir dårlig av tanken og mye fordi halsbrann og sure oppstøt i enorme mengder er en konsekvens av div mat...

Ellers så siterer jeg denne!!! Tar du noe for halsbrannen?

Har hatt avsmak på taco under hele graviditeten :P
Så har spist taco uten kjøtt :P og hamburgere blir jeg bare dårlig av.
Gaaaad I miss taco.

Nei fyy taco :P æsj hahaha. Neida. Jeg vil ha salami :D har seriøst nedtelling til jeg kan spise salami <3

Det har faktisk jeg også savna :p
Hører om mange som gjør det, haha :p
Men spiser det ikke så veldig ofte til vanlig, så er jo litt sært..

Jeg drømmer om biff, liker den medium raw men har i det siste nesten sett for meg en nesten ustekt en, litt små ekkel tanke, men som skrevet over her. Det man ikke kan få....hehe. Regner med det går som normalt etterpå og at jeg ikke ender opp med å spise rått kjøtt

Smaker maten annerledes under din graviditet? Er det ting du liker nå du ikke likte før? Jeg har fått mer sans for sterk krydret mat. Likte ikke særlig sterk mat tidligere men nå kan jeg nesten ikke få det sterkt nok. Har sååå lyst på de chiliene med myk ost inni da jeg vet de er sterke og gode men tørr ikke å spise dem siden det ikke står at osten er pasteurisert :-( så får vente noen ukertil babyen er ute.

Ellers er jeg mer for salt nå enn før, og liker ikke så godt veldig søte ting lenger. Lurer på om det går tilbake til "normalen" etter endt graviditet
Maten smaker definitivt annerledes nå:p Mye jeg ikke synes smaker like godt lenger. Avsmak på salt snacks/chips, peanøtter, fajitas, laks, sjokolade....og kaffe smaker ikke som før:shifty: Gleder meg såå til å kunne spise spekeskinke igjen :joyful:

Back
Topp