Endret søvn

Ejlis86

Betatt av forumet
Jeg har merket at siden jeg var ca uke 6 så har hvordan jeg sover endret seg. Jeg sover lettere, og våkner flere ganger hver natt. Er jo mulig jeg våknet flere ganger pr natt før, men nå våkner jeg nok til at jeg får med meg hva klokka er, og det er vanskeligere å sovne igjen.

Også har jeg begynt å drømme. Har stort sett aldri kunnet huske drømmer når jeg våkner tidligere. Men nå kan jeg huske drømmer og opptil flere. Ettersom jeg våkner og sovner igjen så blir det flere drømmer.

Opplever det som veldig rart.

Flere der ute som merker endring i søvn etter at de ble gravide?

Akkurat samme her.

Ja det er vanlig å få litt andre og tydeligere drømmer når man er gravid.
Jeg våkner mye tidligere enn før..men det er nok fordi jeg har press på blæren :p

Jeg sover veldig mye mindre enn ellers. Blir jeg vekket om natta er det veldig vanskelig og sovne igjen...

Våkner ofte til. Men heldigvis ikke så jeg får med meg klokka. Var mye verre for bare noen dager siden, da våknet jeg 4-5 ganger iløpet av natta og måtte på do. Men nå har det endret seg igjen. Klarer endelig gå hele natta uten å måtte opp og tisse! Inatt sovnet jeg i 11-tida og måtte ikke opp før 8, så la jeg meg og sov 3 timer igjen etterpå :P

Sliter mest med å sovne på kvelden, kan sitte i sofaen og vere kjempetrøtt, men lys våken med ein gang eg legger hovudet på puta. Våkner innimellom på natta og :(

Samme her! Glad for sudoku på mobilen! Hehe..

Nå er jeg vant til å bli vekket x antall ganger per natt pga 2 åringen, men før kunne jeg sovna raskt igjen, og det gjør jeg ikke nå..

Samme her, sover veldig lett og drømmer masse. Våkner av meg selv sikkert 4 ganger ila natten (må heldigvis bare tisse én gang siden livmoren har kommet opp). Men i tillegg vekker 1åringen oss fortsatt på natten iblant det verste er det at det er så vanskelig å sovne igjen etter oppvåkningene, men høres jo ut som det er veldig vanlig dessverre :(

Jepp, samme dårlige nattesøvnen her. Sovner tidlig, men våkner flere ganger på natta. Ligger ofte våken fra kl. fem; stuptrøtt, men umulig å sovne igjen... :-P

Samme her! Slitsomt og får så lyst på skikkelip søvn :p
Blir vel bedre etterhvert :)

De siste dagene har jeg sovet kjempedårlig, våknet flere ganger og mått på do sånn i 3-4 tiden hver natt.
Men om det er fordi vi sov på en ubekvem sovesofa hos mine forelder eller pga den lille i magen vet jeg ikke...
Får se om det blir bedre av å sove i egen seng i natt! :)

Jeg har merket at siden jeg var ca uke 6 så har hvordan jeg sover endret seg. Jeg sover lettere, og våkner flere ganger hver natt. Er jo mulig jeg våknet flere ganger pr natt før, men nå våkner jeg nok til at jeg får med meg hva klokka er, og det er vanskeligere å sovne igjen.

Også har jeg begynt å drømme. Har stort sett aldri kunnet huske drømmer når jeg våkner tidligere. Men nå kan jeg huske drømmer og opptil flere. Ettersom jeg våkner og sovner igjen så blir det flere drømmer.

Opplever det som veldig rart.

Flere der ute som merker endring i søvn etter at de ble gravide?

Ja og regner med det er ganske normalt. Sover på dagtid litt, og så våkner jeg mange ganger på natten for å gå på do. Sover nok ganske lett.

Jeg synes jeg sover bedre nå faktisk :) men våkner tidligere om morgenen..

Back
Topp