Endre abortgrensen, ja eller nei?

Status
Stengt for ytterligere svar.
En annen greie er at da vil jo også alle de som tar lett på abort, som får "feil kjønn" på ultralyd f.eks. uke 17 gå og ta abort.

Tror du virkelig det finnes så hjerteløse mennesker i norge av de tar abort fordi de får feil kjønn? Kjenner keg blir helt matt av tanken, jeg er en av de tabupersonene som grein meg igjennom hele 2 og 3 trimester fordi jeg venta «feil» kjønn, jeg var også skuffa i ukene etter fødsel. Hadde virkelig ikke falt meg inn å ta han bort av den grunn om muligheten hadde vært der, det er jo galskap[emoji17]

For meg er det 14 år siden, så kanskje det har endret seg siden jeg opplevde dette til du?
Det lever med deg hver dag [emoji173]️

Godt mulig. Jeg har heldigvis ikke opplevd det fler ganger, så jeg har ikke noe å sammenligne med :)
Ja man glemmer ikke slikt! Jeg lurer fremdeles på om jeg gjorde det rette, selv om obduksjonen viste at jordmor og leger allerede trodde.

Jeg tror faktisk ikke det finnes kvinner som tar lett på abort, og det å ta abort i uke 17 gjøres ikke på samme måte som uke 12. Man føder barnet i uke 17, alle menneske vil bli påvirket av det. Om ikke så er det kanskje like greit at de ikke får barn for da mangler man vesentlige ting for å oppdra ett barn mener jeg da.

Ikke snakk om i uke 17 men ei jeg var vennine med tidligere tok mange aborter, hu brydde seg seriøst ikke, brukte det som prevansjon og tok overaskende lett på det, du tenker antageligvis «hvordan kan du vite det?» jo fordi jeg var sammen med denne personen typ 24/7 i mange år i min ungdom mens dette pågikk og så god er det ingen som er til å skjule følelser. Helt sykt, men det finnes de som tar veldig lett på det.

Godt mulig. Jeg har heldigvis ikke opplevd det fler ganger, så jeg har ikke noe å sammenligne med :)
Ja man glemmer ikke slikt! Jeg lurer fremdeles på om jeg gjorde det rette, selv om obduksjonen viste at jordmor og leger allerede trodde.

Samme gjør jeg, tenker også hvordan det hadde vært nå og barnet er med meg hver dag.
Dette er utrolig tøff prosess for de som må igjennom det, derfor fint med nemda.
Jeg har heller ikke det, og skal ikke oppleve det mer heller [emoji4]

Det vet jeg, først knuser de hodet til babyen, så klipper de av armene og bena. Så blir det lettere å få barnet ut. Det skjer også tidligere i svangerskapet, det.

Hvis du tror at alle kvinner vet hva en abort innebærer, og tror at alle kvinner vet at de dreper en unge når de velger abort, så er du naiv.

Ja, dette sa jo meg mye. Du burde undersøke om slike påstander stemmer før du skriver noe slik. Du kan ikke ta mer feil, seinabort utføres ikke slik.

Last edited:
Ikke snakk om i uke 17 men ei jeg var vennine med tidligere tok mange aborter, hu brydde seg seriøst ikke, brukte det som prevansjon og tok overaskende lett på det, du tenker antageligvis «hvordan kan du vite det?» jo fordi jeg var sammen med denne personen typ 24/7 i mange år i min ungdom mens dette pågikk og så god er det ingen som er til å skjule følelser. Helt sykt, men det finnes de som tar veldig lett på det.

Nå snakker vi om uke 17 og ikke 5. Veldig stor forskjell på hvordan det føles å ha ett barn inni seg da. Sikkert noen som har tatt abort på 2-4 ganger, så lenge de er innenfor de 12 ukene så får de stå for det. Nå snakkes det om uke 17-18 og jeg tror ingen kvinner utsetter seg for det smertehelvete det er for de ikke ønsket seg en jente.

Det vet jeg, først knuser de hodet til babyen, så klipper de av armene og bena. Så blir det lettere å få barnet ut. Det skjer også tidligere i svangerskapet, det.

Hvis du tror at alle kvinner vet hva en abort innebærer, og tror at alle kvinner vet at de dreper en unge når de velger abort, så er du naiv.

Denne kunne du spart deg for syns jeg. Slike påstander hører ikke hjemme noe sted.

Nå snakker vi om uke 17 og ikke 5. Veldig stor forskjell på hvordan det føles å ha ett barn inni seg da. Sikkert noen som har tatt abort på 2-4 ganger, så lenge de er innenfor de 12 ukene så får de stå for det. Nå snakkes det om uke 17-18 og jeg tror ingen kvinner utsetter seg for det smertehelvete det er for de ikke ønsket seg en jente.

Det er jeg helt enig i altså, og var ikke snakk om kjønn eller uke 17 fra min side, kun en kommentar om at det faktisk finnes noen som tar lett på abort.

Det er jeg helt enig i altså, og var ikke snakk om kjønn eller uke 17 fra min side, kun en kommentar om at det faktisk finnes noen som tar lett på abort.

Og det gjøres det helt sikkert for de personene som aldri har født ett barn så er det uvirkelig når man er innenfor 12 uker og man merker ingenting. Lettere da å ta abort. Derimot har magen begynt å vokse ved 17 uker og mange kjenner allerede liv og jeg tenker at de fleste begynner da å få ett forhold til hva som vokser inni seg. Og skal man ta abort så seint så må man også bli fortalt hvordan det utføres og ønske om kjønn tror jeg ikke er sterk nok grunn til å utsette kroppen sin for noe sånt.
Jeg har mer tro på kvinner enn dette :)

Syns uke 12 er sent nok, trenger ingen utvidelse til noe som helst senere. De som har syke fostre kan få senabort, så de er ivaretatt der. Det er jo folk som ikke finner ut at de er gravid før de er i rundt uke 40 og i fødsel, skulle vi liksom gjort noe for dem? Nei, da finnes det adopsjon om de ikke ønsker barnet. Et levedyktig og friskt barn er groteskt å abortere bare fordi det ikke passer å få barn.

Du tar feil men fortsett å tro det du om du ønsker det .

Ja, jeg tok også feil da jeg møtte en person som nettopp hadde prøvd å ta livet sitt.
Ingen viste noe, derimot holde denne kvinnen alt inne. Og ingen viste at hun hadde det så tøft. Jeg er ikke en person som går å tror at alle mennesker er åpne bok og det man ser er det man får. Mange tror mye om meg også, til og med min mor, men det er kun jeg som vet.
Så ja, jeg velger å tro at det er ingen kvinner som utsetter seg for en seinabort fordi det kom ei jente og ikke gutt.

Ja, jeg tok også feil da jeg møtte en person som nettopp hadde prøvd å ta livet sitt.
Ingen viste noe, derimot holde denne kvinnen alt inne. Og ingen viste at hun hadde det så tøft. Jeg er ikke en person som går å tror at alle mennesker er åpne bok og det man ser er det man får. Mange tror mye om meg også, til og med min mor, men det er kun jeg som vet.
Så ja, jeg velger å tro at det er ingen kvinner som utsetter seg for en seinabort fordi det kom ei jente og ikke gutt.
Ok , gjør det du så får vi være enige om å være uenige

Fy faen så kvalm du er! Tenk å skrive noe så jævlig grusomt som ikke er sant!! Tror du virkelig det finnes leger som ville utført dette? Vært en bøddel? Tenkt deg litt om da før du skriver noe så grusomt! Og usant!

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp