Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Takk for svar!Jeg har tatt den hos Hausken Lysaker
Har ikke sett etter om andre klinikker tilbyr den.
Er det privat eller offentlig? Lang ventetid? Og fant de noe, hjalp det? Beklager for mange spørsmål..Det går fint!Takk for svar!Er det privat eller offentlig? Lang ventetid? Og fant de noe, hjalp det? Beklager for mange spørsmål..

Det går fint!
Det er privatklinikk ja, de har som regel ingen ventetid! Testen må tas mellom ett visst antall dager i syklusen. De fant ingenting hos meg. Jeg tok den mest for å utelukke, da det har tatt sin tid dette her, og de ikke finner noe galt hos oss
De tester for natural killer cells og plasma/infeksjon i livmora. Absolutt verdt å sjekke, om det drøyer utSpesielt hvis man har mange sa og ma.

Ville tatt test her fremfor mensprøve, jeg har gjort begge delerSpennende.. Vurderer denne eller mensprøve til Hellas. Er desperat for å finne noen svar på MA etter MA![]()
Tror den er mye sikrere, iom at de tar vev fra inne i livmor, i stedet for blod som har blødd ut.. Dessuten får du ikke sjekka for killercells med mensblod. De kan være årsaken til MA på MA, om du har forhøyet der..Ville tatt test her fremfor mensprøve, jeg har gjort begge delerTror den er mye sikrere, iom at de tar vev fra inne i livmor, i stedet for blod som har blødd ut.. Dessuten får du ikke sjekka for killercells med mensblod. De kan være årsaken til MA på MA, om du har forhøyet der..
Ja, det skjønner jeg godt. Antagelig får du fortere svar med endometrie-test enn mensprøve, og du slipper merarbeidet som mensprøven har, med oppsamling, post sending, mailing, dårlig valutakursTusen takk for svarsendte forespørsel til klinikken i Bergen, i håp om at de også gjør det. Det er litt nærmere meg.. Vurderer fremdels mensprøven, vil jo bare ha svar/noe som kan hjelpe..
![]()
Ja, det skjønner jeg godt. Antagelig får du fortere svar med endometrie-test enn mensprøve, og du slipper merarbeidet som mensprøven har, med oppsamling, post sending, mailing, dårlig valutakursDu får helt sikkert komme inn så fort du er på rett sted i syklus!
![]()
Starlight, hvordan var svaret fra Hellas? Samme som Hausken?
Og til TS, jeg har også tatt prøven pga av mange tilbakeføringer av gode embryo + spontanaborter, og fikk tydelig utslag på testen. Lykke til, hvis du velger å ta testen. Det er fort gjort! Jeg stoler mer på svaret fra en biopsi direkte fra livmoren, enn på svaret fra blod som har gått gjennom skjeden i tillegg.

Jeg tok mensprøve i november, og hadde litt utslag på bakterier, men ingen ureaplasma eller infeksjoner. Gikk på Dalacin i 6 dager i desember, da jeg fikk tak i på apotek over disk i Spania. Valgte likevel å ta testen hos Hausken i april, der fant de ingenting utenfor normalen.Starlight, hvordan var svaret fra Hellas? Samme som Hausken?
Og til TS, jeg har også tatt prøven pga av mange tilbakeføringer av gode embryo + spontanaborter, og fikk tydelig utslag på testen. Lykke til, hvis du velger å ta testen. Det er fort gjort! Jeg stoler mer på svaret fra en biopsi direkte fra livmoren, enn på svaret fra blod som har gått gjennom skjeden i tillegg.
Tusen takk for svar!Ja, det heller absolutt mot denne testen her. Det du fikk utslag på, fikk du medisiner i neste forsøk/evt før som hjalp?
![]()
Jeg tok mensprøve i november, og hadde litt utslag på bakterier, men ingen ureaplasma eller infeksjoner. Gikk på Dalacin i 6 dager i desember, da jeg fikk tak i på apotek over disk i Spania. Valgte likevel å ta testen hos Hausken i april, der fant de ingenting utenfor normalen.
Skjønner godt du også vil sjekke det som sjekkes kan. Håper det «bare» er uflaks det som har vært, og at det blir lykketreff nå neste gang. <3
Klarer ikke la være å tenke på hva grunnen til at det er så voldsomt utslag for min del. Ingen av oss har hatt kjønnssykdommer, langvarig forhold, osv. Det sto antall «plasmacells» og «highly suspicion of chronic endometritis». Klarer ikke unngå å tenke på en ufullstendig abort når jeg ble gravid aller første ivf-forsøk kan ha noe å si. Håper så inderlig jeg blir kvitt dette, hvis dette er en stor del av det som ødelegger.
Skjønner godt du ikke klarer å la det ligge.. Man blir jo desperat etter svar og muligheter som kan hjelpe
Hva mener du med ufullstendig abort? At alt ikke kom ut?

Ja, det blir man!
Håper du også kan få noen svar.
Ja, gikk lenge med rester og kramper som kom i bølger, trodde det var etter-rier og måtte bare tro det var normalt, siden sykehuset ikke tok meg inn, selv om jeg ringte og fortalte om plutselige og så store smerter at jeg ikke klarte stå oppreist, og ba om å få sjekke det. Endte opp med at jeg måtte gå privat. Har ikke så lyst å skrive åpent om hele greia.![]()
Ja, nå mistenker jeg veldig stoffskifte mitt da.. Er det ikke det ene, så er det det andre.. Tok ny prøve i dag, så fastlegen ringer meg så fort hun har svar på den.Skjønner godt du også vil sjekke det som sjekkes kan. Håper det «bare» er uflaks det som har vært, og at det blir lykketreff nå neste gang. <3
Klarer ikke la være å tenke på hva grunnen til at det er så voldsomt utslag for min del. Ingen av oss har hatt kjønnssykdommer, langvarig forhold, osv. Det sto antall «plasmacells» og «highly suspicion of chronic endometritis». Klarer ikke unngå å tenke på en ufullstendig abort når jeg ble gravid aller første ivf-forsøk kan ha noe å si. Håper så inderlig jeg blir kvitt dette, hvis dette er en stor del av det som ødelegger.

Nei, det virker absolutt ikke uvanlig. Huff. Ja, jeg var så godtroende og uvitende. Vet bedre nå. Når man er sårbar og uvitende i situasjonen, er det ikke lett å vite hvordan en skal argumentere, eller hvordan det hele det skal håndteres. Uansett, det burde ikke være nødvendig å måtte argumentere i det hele tatt. Skammelig nedprioritering, er det.Skjønner det godthjelp, jeg blir så frustrert over behandlingen av kvinnehelsen. Jeg har desverre hørt flere lignende historier, så det er nok desverre vanlig at det skjer. På bakgrunn av disse historiene så krevde jeg (dette var første MA) å få være på sykehuset når jeg tok tablettene. Viste seg at jeg trengte max dose, samt at lege måtte skrape ut to ganger for å få ut alt. Hvordan skal man bedømme når det er ferdig selv, og ikke minst når sykehuset ikke vil ta oss inn når vi er bekymret (med god grunn) for at ting ikke er som de skal..
Ja, nå mistenker jeg veldig stoffskifte mitt da.. Er det ikke det ene, så er det det andre.. Tok ny prøve i dag, så fastlegen ringer meg så fort hun har svar på den.
Men har du vært sjekket for endometriose? Eller hva betyr det svaret om highly suspection chronic endometritis?![]()