Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: babyT
Jeg fikk påvist endometriose da jeg var til lap i april 2007. Min erfaring er vel at det for meg har medført ekstremt sterke menssmerter. Måtte bruke minimum 3 egenmeldingsdager hver mnd pga dette. Lå bare på sofaen eller i senga helt neddopa på sterke smertestillende. Ble kjempesvimmel og kvalm hver gang jeg reiste meg opp (pga tablettene). Ellers hadde jeg sjeldne eggløsninger, men dette bedra seg ved hjelp av pergotime. Under lap brant de bort litt av endometriosevevet, så de første menstruasjonene etter det var mindre vonde. Dessverre kunne de ikke fjerne alt.
Ble ikke gravid tross laparoskopi og pergotime, men det viste seg at mannen hadde svært få svømmere så vi ble henvist til prøverør istedet. Ble full klaff på første forsøk, og jeg tror at både lap og pergokurer har bidratt til det. De "rydda opp" i systemet mitt på en måte. Tok en pause fra alt etter siste pergokur i oktober 2007 og frem til oppstart av prøverør mai 2008, og i den perioden hadde jeg regelmessig EL.
Ønsker deg lykke til med lap. Å ha endometriose kan være vondt, men det betyr ikke at alt håp er ute. Det finnes mye hjelp å få [:)]
ORIGINAL: Ivara
Har ingen personlig erfaring med endometriose, men skjønner atdu tenker på det.
Må ikke la sykepleieren i deg ta helt overhånd da vennen.
Lykke til med lap, håper den kan gi noen svar og føre dere ett skritt (eller 15) nærmere spiren [:)]
Helt sant, yrket har virkelig sine minussider også.. [8D]