Endometrie-test

Dipsy

Gift med forumet
Himmelbarn
Sommerfuglene
Noen som har tatt det? Funn/ikke funn? Vurderer å ta det nå som jeg har mistet to ganger, men er litt usikker. Virker som 'alle' som sender mensblod til Hellas får utslag på noe, mens de som tar endometrie-test her hjemme ikke finner noe, men det sikkert bare mitt inntrykk etter å ha lest litt rundt her inne. Hører gjerne erfaringer..

Noen som har tatt det? Funn/ikke funn? Vurderer å ta det nå som jeg har mistet to ganger, men er litt usikker. Virker som 'alle' som sender mensblod til Hellas får utslag på noe, mens de som tar endometrie-test her hjemme ikke finner noe, men det sikkert bare mitt inntrykk etter å ha lest litt rundt her inne. Hører gjerne erfaringer..

Vi har vurdert det samme. Eneste grunnen til at jeg ikke har tatt den ennå er fordi den "ødelegger" en hel prøvesyklus og det har jeg ikke tolmodighet til. Skulle jeg miste igjen så kommer jeg nok til å ta den da.

Jeg vet om flere som har fått utslag på den og fått antibiotika, men ingen suksesshistorie med prøving etterpå ennå :)

Vi har vurdert det samme. Eneste grunnen til at jeg ikke har tatt den ennå er fordi den "ødelegger" en hel prøvesyklus og det har jeg ikke tolmodighet til. Skulle jeg miste igjen så kommer jeg nok til å ta den da.

Jeg vet om flere som har fått utslag på den og fått antibiotika, men ingen suksesshistorie med prøving etterpå ennå :)
Åh, gjør den det? Det visste jeg ikke. Hvorfor?

Åh, gjør den det? Det visste jeg ikke. Hvorfor?

De skraper ut biter av livmorslimhinnen slik at den slimhinnen ikke kan brukes til å feste et embryo den syklusen. Jeg var på nippet til å ta den testen da gynekologen forklarte jeg måtte vente 1 mnd etterpå.

Nettopp! Tro om jeg kan ta den nå etter jeg mistet, siden jeg uansett ikke får gjort noe før jeg har hatt en ordentlig mens? Eller er det kanskje ikke optimalt?

Nettopp! Tro om jeg kan ta den nå etter jeg mistet, siden jeg uansett ikke får gjort noe før jeg har hatt en ordentlig mens? Eller er det kanskje ikke optimalt?

Det har jeg ikke spurt om. Det hadde i såfall vært veldig praktisk :)

Leste at Hausken ikke tar testen nå pga Covid-19, og at de ikke vet når de starter opp med det igjen annet enn at det kan ta ei stund.. Bare så dere er obs på det. Selv har jeg gjort begge deler(mensprøve) men der var det kun en liten bakterie. Normale funn på endometrie-testen.

Leste at Hausken ikke tar testen nå pga Covid-19, og at de ikke vet når de starter opp med det igjen annet enn at det kan ta ei stund.. Bare så dere er obs på det. Selv har jeg gjort begge deler(mensprøve) men der var det kun en liten bakterie. Normale funn på endometrie-testen.
Åh, da er det jo utelukket uansett. Takk for tips! Fikk du antibiotika?

Jeg mener det er slik at du misser en prøvesyklus fordi testen tas rundt syklusdag 20. Da kan du potensielt skrape bort en spire, for å si det enkelt. Jeg kunne begynne på nytt forsøk måneden etter.

Jeg trooor/tipper uansett ikke at det hadde vært optimalt å ta testen rett etter en spontanabort.

Jeg fikk påvist infeksjon etter testen og tok ab.

Jeg tok testen før forrige IVF runde. Fikk utslag på «litt» bakterier (var det gynekologen sa). Måtte ta Doxylin antibiotika i 14 dager. Dette var hos Hausken.

Om det hadde noe betydning vet jeg ikke, for prøvde mye nytt denne runden. Men ble gravid og er i dag 8+5 :-)

Jeg tok testen før forrige IVF runde. Fikk utslag på «litt» bakterier (var det gynekologen sa). Måtte ta Doxylin antibiotika i 14 dager. Dette var hos Hausken.

Om det hadde noe betydning vet jeg ikke, for prøvde mye nytt denne runden. Men ble gravid og er i dag 8+5 :)
Herregud, så bra! Hva annet prøvde du annerledes denne gangen?

Herregud, så bra! Hva annet prøvde du annerledes denne gangen?

Ja, helt uvirkelig hvis det endelig går bra!!

Jeg har hatt 3 IVF forsøk med kort protokoll. Dette forsøket var med lang protokoll. Jeg fikk også Klexane etter innsett og brukte Cyclogest istedenfor Lutinus :-)

Jeg har hatt 3 IVF forsøk med kort protokoll. Dette forsøket var med lang protokoll. Jeg fikk også Klexane etter innsett og brukte Cyclogest istedenfor Lutinus :)
Så bra du fikk prøve litt ekstra denne gangen. Vi er også anbefalt lang protokoll om vi trenger flere forsøk. Får visst ikke prøve støttemedisiner før jeg har mistet enda en gang :facepalm:

Seriøst? Hvem er du i behandling hos?

Jeg fikk blodfortynnende uten å spørre hos Hausken. Da hadde jeg mistet 1 gang.

Jeg tok testen og den ga utslag på infeksjon. Fikk antibiotika og er i dag 9+6. Jeg fikk beskjed om at prøven kunne fungere på samme måte som noen prøver scratching.

Jeg tok også prøven. Forstod det slik at som oftest blir det gjort i styrt syklus (på st Olavs iaf), men jeg var heldig og fikk gjøre det i naturlig syklus og i tillegg dagen før jeg fikk mensen også, så da slapp jeg å kaste bort en syklus :) Ble jo gravid på innsettet to uker senere, men dessverre MA.

Seriøst? Hvem er du i behandling hos?

Jeg fikk blodfortynnende uten å spørre hos Hausken. Da hadde jeg mistet 1 gang.
I Danmark. Har blodfortynnende liggende, så vurderer å ta det likevel (sikkert ikke etter boka, men). Orker ikke miste en gang til som kunne vært unngått, og jeg skal uansett stå på det fra uke 9. Har lest mye positivt om Hausken, skulle ønske vi kunne gjennomført forsøket der..

For de som evt skulle være nysgjerrig, så henvendte jeg meg til Hausken. De utfører endometrie-test kun for egne pasienter, da de følger opp eventuelle funn synkront i neste IVF-forsøk selv :facepalm:

Jeg har hatt 3 IVF forsøk med kort protokoll. Dette forsøket var med lang protokoll. Jeg fikk også Klexane etter innsett og brukte Cyclogest istedenfor Lutinus :)

Er ny i det her, men hva er forskjell på lang og kort protokoll? Hva er det, og hvordan foregår det?

Back
Topp