Endomentriose, erfaringer?

Bkno9744872

Andre møte med forumet
Jeg skal nå utredes for endomentriose, og venter på time hos gynekolog.

Er her noen som vil dele sine erfaringer og hvordan det var før og når dere fikk diagnosen?

Følte dere at dere fikk hjelp? Er dere bedre, verre osv. Setter stor pris på svar!❤️

Jeg har endometriose, fikk diagnosen etter kikkhullsoperasjon og biopsi, men allerede 12 dager etter de hadde fjernet endometriosen var den tilbake.
Har ikke fått noen behandling i ettertid, pga at jeg ikke tåler hormoner.
Er nå gravid og det er deilig for det er 9 mnd uten endosmertene

Takk, for svar! Fant de det ut under kikhullsoperasjon? Eg har bare tatt UL (innvending) da så de ikke så mye:-/ gratulerer med graviditeten❤️ Håper vi også kan få det til snart!

Takk, for svar! Fant de det ut under kikhullsoperasjon? Eg har bare tatt UL (innvending) da så de ikke så mye:-/ gratulerer med graviditeten❤️ Håper vi også kan få det til snart!

Endometriose vises ikke på ul, men kan visst i noen tilfeller vises på mr. Ellers er kikhullsoperasjon med biopsi eneste måten å få diagnosen.

Tusen takk <3 det blir nok deres tur også <3 heldigvis finnes det mange hjelpemidler og metoder i dag, om man skulle trenge hjelp :)

Har hatt mistanke om endometriose, men gynekologen sendte meg ikke til operasjon fordi hun mente den uansett kom tilbake fort og hadde dessverre ikke så god effekt... men må ta kikhull for å bekrefte ja. Ul kan ikke vise endo.
Men da vi mistenkte at jeg hadde endo fikk jeg raskere henvisning til fertilitetsklinikken grunnet at man ofte strever med å bli gravid... fikk henvisning etter 6 mnd prøving. Så ville absolutt spurt om det! :) nå klarte vi det heldigvis selv rett etter henvisningen så alt er mulig! :D men jeg fikk store endo-smerter i starten av svangerskapet. Så vær obs på at det kan skje for noen, og det trenger ikke bety at noe er galt :)

Er selv under utredning. Var på UL men de så ikke noe. Skulle til MR røntgen, men jeg ble gravid rett før jeg skulle dit, så nå er alt satt på pause. :)

Jeg har endometriose. Kikkhullsoperert. Fikk beskjed om å bli gravid kort tid etter operasjonen da alt er fjernet. Men samboer var ikke klar. 3 år etter ble jeg gravid etter 5 mnd prøving. Jeg hadde også store endometriose smerter noen perioder I graviditeten. Den ene gangen så ille at jeg dro på legevakten.
Men alt var normalt.
Litt over 1 år etter første fødsel mens jeg ennå ammet ble jeg gravid på første forsøk med nr to;) Synes endometriose smertene kanskje er litt bedre etter svangerskapene.

Jeg hadde mye endo men ble gravid uten hjelp. Jeg ble nesten deprimert etter operasjonen med de utsiktene jeg fikk. Mannen har også litt problemer på sin side så føler meg velg heldig og er utrolig takknemlig for de to barna vu fik:)

Jeg plagdes veldig mye av min endo. Få dager i mnd jeg ikke merket det. Men nå har jeg ikke hatt mensen på 1 år. Miste er nyfødt enda så spent på hvordan det blir igjen.

Back
Topp