endelig!

dumidalia

Gift med forumet
nå synes jeg at vi har ventet veldig lenge på å få komme inn på sykehuset i tromsø. det er 6 måneder siden vi søkte, og i følge nettsiden deres var det 5,5 måneder ventetid på undersøkelse, altså skulle vi egentlig vært kommet inn nå.. så jeg ringte til ivf-enheten her i uka, og hun kunne fortelle at jeg skulle på gynpol først.. noen som vet hva som skjer der? ny utredning? jeg hadde så dårlig dekning, at jeg fikk ikke spurt om det...
men i dag kom iallefall brevet som bekrefter det hele, 29 mai skal vi få komme inn, endelig. det er lenge til, men når vi har ventet 2 år og 9 måneder kan vi jo vente èn til..

så nå er jeg happy og veldig spent på hva som skjer videre fremover. er det noen som vet når sykehusene har sommerferie? regner med det er rundt fellesferie-tider... og da kommer vi vel ikke i gang før til høsten...

Så bra at noe endelig skjer da! Følte akkurat det samme som deg, da vi fikk beskjed om atdet ikke ville bli noe forsøk før etter sommeren. Da hadde vi vært prøvere i 3 år, og noen månder til måtte vi bare takle. Nå ble det ikke slik for oss da, de klarte å få oss inn tidligere, av uvisse årsaker.

Hvor mye utredet er dere? Vi ble grundig utredet på forsamtalen.. Er sikkert forskjellig fremgangsmåter på de forskjellige sykehusene..

Det var godt at dere ble innkalt nå, dersom dere er heldig kansje dere rekker et forsøk også før de stenger for sommeren. Litt lenge å ventefortsatt  men det er jo deilig å ha en dato å forholde seg til også da.

Håper dere rekker å få til et forsøk før sommeren[:D]

Fikk gyn. undersøkelse (innvendig ul) på forsamtalen slik at de kunne bestemme sprøytedosen o.l.,
kanskje det er det du skal??[8|]

ja, jeg aner ikke hva som skal skje.. og det sto ikke noe i brevet heller, sto bare at begge måtte møte opp.
jeg har pcos, mannen har normal sædkvalitet. har hatt 4 pergokurer, men ikke noe mer utredning enn det.
er så spent at jeg kan nesten ikke vente...=)

ORIGINAL: Apple

Godt å høre at dere kommer i gang nå! [:)]

ORIGINAL: dumidalia

ja, jeg aner ikke hva som skal skje.. og det sto ikke noe i brevet heller, sto bare at begge måtte møte opp.
jeg har pcos, mannen har normal sædkvalitet. har hatt 4 pergokurer, men ikke noe mer utredning enn det.
er så spent at jeg kan nesten ikke vente...=)
Ja, hvis det er forsamtale dere skal på evt., så skal mannen avgi ny sædprøve også i tillegg til ul av deg.
Til oss sa de at en av grunnene til at mannen måtte ta ny prøve, var at han måtte vise at han kunne avlevere
prøven på kommando[;)][:)]

Så spennende da, dumidalia. Endelig skjer det noe for dere også! Regner med du skal til IL og at han skal levere ny prøve, samt at dere får samtale med lege/jordmor. Det finnes jo mange behandlingsmåter, så kan være de vil sjekke en siste gang før behandlingsform blir bestemt. 

Jeg skal inn om morgenen 30. mai, så reiser til Tromsø på ettermiddagen 29. mai. Regner med jeg da må være der til vi er ferdig med innsetting.

Ønsker dere lykke til på timen 30. mai. Hvordan kommer du til å ligge an i syklusen da? Kanskje dere får starte opp med en gang?

takker, dere[:)]

ja, avgi på kommando har han jo gjort et par ganger allerede[:D]
babyT?:kanskje jeg skal sitte utenfor UNN og spionere etter deg den 30. da. vi blir i tromsø den helga, vi. jeg har ikke noen syklus, så det blir veldig flaks hvis det klaffer. og vi drar på ferie i midten av juni... det kom jeg på nå, så da går det vel ikke likevel.. jeg gleder meg iallefall veldig til å komme i gang[:)]

ORIGINAL: dumidalia

takker, dere[:)]

ja, avgi på kommando har han jo gjort et par ganger allerede[:D]
babyT?:kanskje jeg skal sitte utenfor UNN og spionere etter deg den 30. da. vi blir i tromsø den helga, vi. jeg har ikke noen syklus, så det blir veldig flaks hvis det klaffer. og vi drar på ferie i midten av juni... det kom jeg på nå, så da går det vel ikke likevel.. jeg gleder meg iallefall veldig til å komme i gang[:)]

[:D] Vel om du vil vite hvem jeg er og kanskje ta en tur på kafé eller noe så skal du slippe å sitte utenfor UNN i kulda og fryse. Send meg heller en PM så kan du jo få mobilnr mitt [;)] Blir nok i Tromsø hele den helga jeg også. Og uka etter om alt går etter planen med uttak og innsetting.

ORIGINAL: Apple

Godt å høre at dere kommer i gang nå! [:)]

Enig her ja...[:D]hihi[:D]

ENDELIG[:D] det er en god følelse[:D]

ORIGINAL: VilSåGjerne

ENDELIG[:D] det er en god følelse[:D]

Back
Topp