ENDELIG!

Linn og Sebastian

Forelsket i forumet
Begynte jo å strikke sokker til sambo, og så gikk jeg og butikken tom for garn, så har ikke strikka på de på 3 uker nå ca.
Så nå er jeg superglad for at jeg fant garnet på en Jokerbutkk på Arnøya! [:D]
Problemet er at jeg ikke fulgte oppskriften helt, så husker ikke hvor ofte jeg felte etter hælen.
Noen som har et lite triks til hvordan jeg finner ut av det?

Du får prøve å telle.. Har ingen andre tips, men her er masse damer som er kjempegode på tips[;)] Lykke til!
Herlig at du fant garnet igjen da. Hadde nesten samme greia med vottene jeg posta her. Gikk tom for garn og mangla å felle og ene tommelen, kjøpte garn, men det kom fra et heeelt annet parti tydeligvis. Men så fant jeg her for ei uke siden og fikk strikka ferdi andre votten, og DET er en god følelse[;)]

Det finnes så utrolig mange heloppskrifter. Du får sette deg ned og titte, telle og studere, det er vel det letteste [:)]

ORIGINAL: strikketrollet

Det finnes så utrolig mange heloppskrifter. Du får sette deg ned og titte, telle og studere, det er vel det letteste [:)]

Jeg har strikket hælen. Men i oppskriften sto det at jeg skulle ta opp 14 masker på hver side, men da ble det så utrolig stort. Så jeg tok bare opp 7 på hver side. Og så skulle jeg felle en maske på begge de to pinnene annenhver omgang. Men det ble stort da og, så jeg vet at jeg felte litt oftere. Men husker ikke hvor ofte. Burde jo kjenne meg selv så godt at jeg skriver ned slike ting mens jeg holder på [8D]

ORIGINAL: rilo

Du får prøve å telle.. Har ingen andre tips, men her er masse damer som er kjempegode på tips[;)] Lykke til!
Herlig at du fant garnet igjen da. Hadde nesten samme greia med vottene jeg posta her. Gikk tom for garn og mangla å felle og ene tommelen, kjøpte garn, men det kom fra et heeelt annet parti tydeligvis. Men så fant jeg her for ei uke siden og fikk strikka ferdi andre votten, og DET er en god følelse[;)]

Når du sier at det er fra forskjellig parti, så mener du?
For jeg har jo kjøpt garnene på forskjellige plasser så da er det vel ikke likt parti da?
Fargen er den samme men på det jeg brukte først står det lot.no 600 og på det nye står det lot.no 324.
Er det dumt kanskje? ;/

ORIGINAL: My Angels

ORIGINAL: Linn og Sebastian
Når du sier at det er fra forskjellig parti, så mener du?
For jeg har jo kjøpt garnene på forskjellige plasser så da er det vel ikke likt parti da?
Fargen er den samme men på det jeg brukte først står det lot.no 600 og på det nye står det lot.no 324.
Er det dumt kanskje? ;/

Garn som egentlig er samme farge, men som er fra forskjellig parti kan ha litt fargeforskjell.
De blir farget i parti. Og et parti som er farget etter et annet kan være litt annerledes i fargen.

Æsj da! Får krysse fingrene for at de er litt like da hvertfall ;>

Er ofte ikkje store forskjellen, men jeg hadde uflaks med mitt garn. Var et multifarga garn jeg brukte fra Stoff og Stil, så ikkje av det dyreste[;)] Satser på at ditt garn er likt[:D]

Kanskje du finner det her? [;)]
http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=23073285&mpage=1&key=�

Har lest gjennom den men ble virkelig ikke noe klokere. [8D]
Må vel bare sette meg ned og studere strikkinga mi i håp om at jeg ser det der

Back
Topp