Endelig!!!!

tryllering

Betatt av forumet
Etter 4 laaaaange år med prøving, er vi nå ENDELIG gravid.
Veien har vært velding lang og tung, men nå er lille Knerten der.
Det ble prøverør til slutt og vi var heldige å hadde full klaff på første egginnsetting. Hæli... 
Jeg er verdens lykkeligste akkurat nå!!!!
Håper Knerten trives der inne og at han har tenkt å bli.

For de som er interessert kan jeg fortelle litt om det jeg kaller mitt livs største utfordring.....så langt.

Etter å ha prøvd i 3 år uten å lykkes, tok vi til slutt kontakt med lege og ba om en skikkelig utredning. I januar i fjor ble vi henvist til Fertilitetsklinikken i Trondheim og vi fikk time der i mai. Under en 3d-ultralyd undersøkelse oppdaget de at jeg hadde en deformert livmor, det mange kaller en hjerteformet livmor. (Medfødt) Dette er noe de ikke hadde oppdaga uten 3d-ultralyd. Det ble med en gang bestemt at de ville prøve å fikse livmora mi, og i september ble jeg operert. Under inngrepet fiksa de livmora mi, brendte eggstokkene mine (de var litt store), fjernet 4 endometrioseflekker og kjørte kontrastveske gjennom egglederne mine. Det var en liten treghet i den ene egglederen, men ikke noe av betydning.
De ville at vi skulle prøve fram til etter nyttår, men jeg fikk masa meg til at de satte oss på venteliste til prøverør før jeg dro hjem etter operasjonen.
De sa at det var 6 - 8 mnd. ventetid, men der tok de feil...
Allerede i desember fikk vi brev om at vi skulle begynne allerede i januar, og nå er jeg gravid.
Det har vært sinnsykt tøft, men jeg håper virkelig det er verdt det.
Håper "Knerten" har tenkt å bli.
 
Det jeg håper med dette innlegget er at andre i en lignende situasjon ikke gir opp. Det er alltid håp, og dagens råd: IKKE VENT FOR LENGE MED UTREDNING! Ønsker alle prøvere lykke til!
 
Klæm
 
Gratulerer så  mye!!!
 
Å så flott!!! Vi har prøvd over 4 år nå. Er i prossessen med prøverør nå. Eggene min er litt trege da. Men håper ikke det har noe betydning for om det går bra. Men du gir meg hvertfall mer håp[;)] Gtaulerer så mye og nyt det fult ut!!!!![:)]
 
ORIGINAL: Ida82

Å så flott!!! Vi har prøvd over 4 år nå. Er i prossessen med prøverør nå. Eggene min er litt trege da. Men håper ikke det har noe betydning for om det går bra. Men du gir meg hvertfall mer håp[;)] Gtaulerer så mye og nyt det fult ut!!!!![:)]


Du skal se det går bra når de setter inn et ferdig befrukta egg i livmora di. Du går ei spennende tid i møte. Lykke til! 
 
Gratulerer med spiren i magen[:)] Er så utrolig koselig med slike solskinnshistorier selv om veien har vært tøff.
Lykke til videre i svangerskapet[:D][:)][:)]
 
Gratulerer så masse!!!!! Håper dere er like heldige som oss, og da sitter dere med et nydelig lite menneske som er deres for alltid i armene om ei stund til [:D]
Masse lykke til! Skal krysse fingrene for dere jeg.
Lykkestøv blåses deres vei.
 
Åh, gratulerer så mye[:)] Jeg blir seriøst glad hver gang jeg hører om de som har prøvd lenge, og som endelig får det til. Det gir meg troen på at det skal lykkes for oss også[;)] Lykke til med svangerskapet[:D]
 
Gratulerer så utrolig masse[:)][:)]
 
Vi trenger alle de solskinnshistoriene vi kan få her inne, de er med på å gi oss prøvere et håp...
Godt å høre at det går an å få det til, selv etter å har prøvd MANGE mnd[;)]
 
 
 
Gratulerer masse med spiren i magen!!!
 
Det er så godt at vi har IVF som er alternativ for "oss" som ikke får det til selv...
 
Lykke til med svangerskapet
 
Gratulerer so mykje!  Kryssar alle fingrar for at det går bra resten av veien!  Deilig å høyre om par som får det til etter lang prøvetid... Den gode nyheten er verd å vente på!  Kjempeglad på dåkka sine vegne!  Hive meg på oppfordringa om ikkje å vente for lenge med utredning! 
 
Lykke til! [:)]
 
Back
Topp