Endelig. Vogn helvette

Veslejenta88

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Sensommerbarna 2019
Alt startet når vi skulle bestille vogn. Ble anbefalt brio smile ( ville egentlig ha emmajunga), så vi tok den i brun. Juni 2013 ringer babyshop og sier at de ikke får den brune før midten av august (terminen var 1 august). Så vi kunne ta den i lilla og få den med en gang. Ja sa vi da og var lettere frustrerte. Dattera vår ble født 16 juli. Og etter dette har det bare ballet seg på:
-2 hjul med hull i slangen
-Slark i forhjul (2 omganger med foringer som ikke passet)
-holdere til forhjul som ikke passet ( måtte byttes med slangen)
-ryggen på sportsdelen kunne bare legges ned når det følte for det.
-understellet ble skeivt.
+en evighet ventetid på det meste. Så forrige uke ble jeg lei. Dro på babyshop i går og sa jeg ville ha ny vogn og at jeg hadde rett. Kundebehandleren var enig og sikkert lei av at vi kom hele tiden, så nå har vi endelig fått vår ønskede emmajunga vogn.

les loven. Det kan lønne seg. Er ikke varen som forventet i følge butikkmedarbeideren kan du kreve å få ny vare, ikke penger tilbake. Måtte betale litt imellom da emmajunga er dyrere.

Skylder ikke på brio smile vogna. Kan være feilvare, men var i grunn lei hele greia. Og den røyk hver gang vi var borte. Den passet heller ikke vårt bruk. Dattera vår ble mer fornøyd med emmajunga sin også. Liker visst dems sportsvogn bedre.

PS. Dette er ingen klage. Bare glad det endelig ordnet seg og ville dele det med noen
 
Skjønner frustrasjonen din godt, særlig når man også gjerne vil ha det meste på plass til baby kommer! Og det er viktig å lese loven ja og vite sine rettigheter som forbruker. Hadde omtrent samme helvetet med et bilkjøp i sommer, heldigvis kunne svigerfar loven godt og kunne skrive et meget saklig brev til bilforhandleren, og plutselig var bilforetningen meget medgjørelig. :)
 
-2 hjul med hull i slangen
-Slark i forhjul (2 omganger med foringer som ikke passet)
-holdere til forhjul som ikke passet ( måtte byttes med slangen)
-ryggen på sportsdelen kunne bare legges ned når det følte for det.
-understellet ble skeivt.
+en evighet ventetid på det meste. Så forrige uke ble jeg lei. Dro på babyshop i går og sa jeg ville ha ny vogn og at jeg hadde rett. Kundebehandleren var enig og sikkert lei av at vi kom hele tiden, så nå har vi endelig fått vår ønskede emmajunga vogn.

les loven. Det kan lønne seg. Er ikke varen som forventet i følge butikkmedarbeideren kan du kreve å få ny vare, ikke penger tilbake. Måtte betale litt imellom da emmajunga er dyrere.

Men du har etter mye tull og tre lignende reklamasjoner krav på å få pengene tilbake.

Det samme gjelder om de ikke kan gi deg lik vare og den varen du kjøpte ikke kan repareres.

Her syndes det mye, og noen ganger er det bedre å gå til en annen butikk-kjede for å kjøpe den nye varen. Jeg tar som prinsipp ut pengene.

Flott at du fikk vogna du ville ha da!
 
Æsj! Så kjedelig. Har nemlig kjøpt denne vogna... Men 2014-versjonen. Så får håpe det er gjort forbedringer :)
 
Så godt at det ordnet seg til slutt og at dere fikk den vogna dere ville ha :) Skulle jo bare mangle etter så mye tull :)
 
Utrolig kjipt å oppleve noe sånn særlig med barnevogn! Ikke så lett når den går i stykker særlig ikke når en er bortreist.... En plass må en liksom ha babyen også.... hehe

Vi kikka på ei briovogn, husker ikke heilt hvilken men lengre inni butikken stod emmaljunga og det var den som blei med hjem :) Gleder meg til å ta den i bruk :)
 
Æsj! Så kjedelig. Har nemlig kjøpt denne vogna... Men 2014-versjonen. Så får håpe det er gjort forbedringer :)
Skal visst være det. De pakningene foran skal di visst slippe. Men som jeg skrev kan det være en feilvare. De ble like sjokkert hver gang jeg kom inn.
 
Men du har etter mye tull og tre lignende reklamasjoner krav på å få pengene tilbake.

Det samme gjelder om de ikke kan gi deg lik vare og den varen du kjøpte ikke kan repareres.

Her syndes det mye, og noen ganger er det bedre å gå til en annen butikk-kjede for å kjøpe den nye varen. Jeg tar som prinsipp ut pengene.

Flott at du fikk vogna du ville ha da!
Loven er endret. Man har visst kun krav på ny vare eller tilgodelapp. Fant loven på det før vi dro med vogna.
 
Loven er endret. Man har visst kun krav på ny vare eller tilgodelapp. Fant loven på det før vi dro med vogna.
Jeg er i en lignende sak med min vogn nå og jeg har Vært i kontakt med (hmm hva i svarte heter de da??) Men fikk da beskjed om at jeg kunne kreve pengene tilbake .
Venter bare på svar fra butikken nå på om de går med på det..
 
Vi ble også anbefalt den og jeg var på nippet, men mannen var fast bestemt på emmaljunga city cross ;) og når jeg leser dette her er jeg ganske glad jeg hørte på mannen :p vi har ikke hatt ett eneste problem og er superfornøyde :D
 
Så flott at det ordnet seg, og at du slapp å krangle med butikken :)
 
Back
Topp