Endelig vår tur:)

Beckybecks

Betatt av forumet
Novemberlykke 2015
En liten motivasjon til dere som nærmer dere termin/ er over og ikke har noen tegn på nærstående fødsel.

Onsdagen forløp som vanlig helt mot kvelden. Jeg var 3 dager over termin og hadde ikke hatt en eneste kynner, murring, osv hele svangerskapet eller noe annet som tydet på fødsel i nær tid.

Utover kvelden på onsdag begynte det å murre litt og jeg la merke til at de kom regelmessig med ca 7 minutters mellomrom og varte i 30-40 sekunder.
Dette holdt på fra ca kl 21-23 og når jeg gikk på toalettet i 23tiden onsdag hadde jeg hatt en liten blødning.

Jeg ringte fødeavdelingen og fortalte om murringene og at jeg blødde litt. Jordmor på telefon sa at murringene sjelden hadde effekt når de var under 60 sek i lengde, men siden det var rolig på fødeavdelingen og jeg ikke hadde kjent baby sparke på en stund, kunne jeg godt komme innom en tur.

Jeg følte meg engstelig og vil gjerne få det sjekket, så når kl. blir midnatt dro vi inn til fødeavdelingen. Murringene har tatt seg opp på dette tidspunktet, men jeg prater meg igjennom de. Der tar jordmor BT og sjekker at baby har det bra.
Etter at jordmor har konstatert at baby har det bra, sjekker hun åpningen.
Da får jeg tidenes overraskelse, "du har 9,5 cm åpning og blir straks mamma".

Jeg blir sendt opp på fødestuen. JM sjekker åpning når jeg har kommet på fødestuen, og den er nå 10 cm. Baby ligger fremdeles litt høyt i bekkenet, så jeg får ikke begynne å trykke enda. Den timen som gikk fra 10 cm til jeg fikk trykke var veldig smertefull, men overlevbar.

Kl 0130 får jeg begynne å trykke og etter intens trykking i ca 90 minutter kommer lille jenta vår ut. 50 cm og 3400g, 4 dager på over termin. Trykketiden var lang og tung, men hele fødselen forløp helt rolig og uten noe dramatikk:)

Jeg fikk noen overfladiske rifter, som JM sydde pent sammen, men disse har jeg ikke merket i ettertid.

Nå koser vi oss sånn med den skjønne lille jenta vår<3

Vedlegg

• image.jpg
    image.jpg
    205,8 KB · Visninger: 152
Gratulerer <3 sååå heldig med en så rolig åpningsfase! 4 dager over her ig merker ingenting så håper jeg er like heldig som deg :)

Oj, det hørtes ut som en veldig fin fødsel:). Gratulerer så masse!!

Godt å høre at det er håp :happy: 2 dager over og ikke antydning til at frøkna vil ut :p

Gratulerer med baby :) ! Veldig søt.

Oi, 9,5 cm allerede da! Tenker du ble overrasket? Skal love deg jeg hadde smerter da jeg var kommet såpass langt ;D Hehe.

Gratulerer så masse med ei nydelig tulle!

Gratulerer så mye, jenta er nydelig:)

Gratulere:) helt fantastisk at det går an å ha så roli åpningsfase:)

Sånn er det, plutselig starter det bare.:)
Gratulerer så mye!:)

Back
Topp