Endelig tatt avgjørelse

Nei fikk ingen info om de da vi var der. Men kan hende det har blitt et alternativ nå :D fersk eller frys skal ikke ha noe å si for sjansen på graviditet iallfal,
Metodene er knall gode nå til dags <3

Takk for svar:Heartred Det er så fint å høre litt med andre om deres erfaringer:Heartred Har dette vært ditt første innsett på ED? Sorry for all graving - men det er så flott å høre om at ting kan gå bra!
 
Wow, så bra med mange blastoer på frys! :Heartred Leste litt om dette med fersk eller frysdonor - om man velger fersk donor kan det ta lengre ventetid, men fra frys (eggbank) er det kortere ventetid? Fikk du noe informasjon om det fra Medicus?

Vi valgte fra frys/eggbank, og hadde ingen ventetid. Men av 10 eggceller ble det kun 1 blasto - men vi er jo kjempefornøyde da jeg ble gravid på 1.forsøk. Nå for søsken ble det fersk, og da har vi fått 5 blasto, samme donor. Klinikken sa at det er større sjanse for flere blasto med fersk enn frys, men hvis du får blasto så er det ingen forskjell på om du blir gravid eller ikke i forhold til fersk eller frys.
 
Vi valgte fra frys/eggbank, og hadde ingen ventetid. Men av 10 eggceller ble det kun 1 blasto - men vi er jo kjempefornøyde da jeg ble gravid på 1.forsøk. Nå for søsken ble det fersk, og da har vi fått 5 blasto, samme donor. Klinikken sa at det er større sjanse for flere blasto med fersk enn frys, men hvis du får blasto så er det ingen forskjell på om du blir gravid eller ikke i forhold til fersk eller frys.

Hei Høstsol:Heartred


Jeg har vært i prat med de (pr tlf) og da opplyste de om at det er lurest å bruke fersk fra donor, siden utfallet (antall blasto) ofte er høyere. Vi skal til samtale med de i slutten av mai for å høre litt mer om ED-prosessen. Jeg forsto det kunne være litt ventetid, så er litt bekymret:( Vi vil helst ikke til utlandet, det er alltid så mye stress og styr med reise og opphold. Så skal det i tillegg klaffe med jobb….

Om dere brukte Medicus, siktet dere på bestilling av flest blasto? Tror det er noe sånt som 105 000,- for 4 stk? Er så usikker på hva som lønner seg:nailbiting:
 
Last edited:
Hei Høstsol:Heartred

Har dere brukt Medicus for ED?

Jeg har vært i prat med de (pr tlf) og da opplyste de om at det er lurest å bruke fersk fra donor, siden utfallet (antall blasto) ofte er høyere. Vi skal til samtale med de i slutten av mai for å høre litt mer om ED-prosessen. Jeg forsto det kunne være litt ventetid, så er litt bekymret:( Vi vil helst ikke til utlandet, det er alltid så mye stress og styr med reise og opphold. Så skal det i tillegg klaffe med jobb….

Om dere brukte Medicus, siktet dere på bestilling av flest blasto? Tror det er noe sånt som 105 000,- for 4 stk? Er så usikker på hva som lønner seg:nailbiting:

Hva som lønner seg aner jeg ikke, har fått vite begge deler fra gynekologer - både at det ikke er vits i å kjøpe sånn pakke for å garantert få x antall blasto og at det lønner seg. De som sier at det ikke er noe vits i å kjøpe sånn garanti, sier at det er fordi ingen uansett kan spå utfallet av antall blasto som blir, og uansett om du kjøper en pakke med 4 blasto så vil du sikkert si ja til innsett selv om det kun blir 1 eller 2 blasto. :) Men det er klart at hvis man tenker søsken, så er det kanskje greit med flere blasto (hvis man ønsker søsken fra samme donor da). I vårt tilfelle tok klinikken kontakt med donor og spurte om hun kunne tenkt seg å donere på nytt for søskenforsøk, og det sa hun ja til. :)
 
Hei alle! Dytter litt på denne tråden da vi er i prosessen med å finne klinikk for ED - er det noen som har gjort ED hos Spiren i Trondheim? Vi er Oslo-basert, men prøver å finne best sted. Medicus fremstår litt pengefiksert - ble anbefalte superdyr test (8000,-) av sperm til mannen, selv om han har veldig god kvalitet:sour: Skal til Hausken på Lysaker nå neste uke.
 
Hei alle! Dytter litt på denne tråden da vi er i prosessen med å finne klinikk for ED - er det noen som har gjort ED hos Spiren i Trondheim? Vi er Oslo-basert, men prøver å finne best sted. Medicus fremstår litt pengefiksert - ble anbefalte superdyr test (8000,-) av sperm til mannen, selv om han har veldig god kvalitet:sour: Skal til Hausken på Lysaker nå neste uke.
Hvordan gikk det hos Hausken? :)
 
Back
Topp