Endelig noe fra trygdekontoret

BflyW

Elsker forumet
Var kallt inn på trygdekontoret i dag til verdens mest unyttige møte....
Altså - det var i forbindelse med uføretrygd. Fordi jeg kun har midlertidig trygd må de (lovbestemt) ha et møte der vi setter opp handlingsplan for hvordan jeg skal komme tilbake til jobb.
Men årsaken til at de har gitt meg midlertidig er at jeg er så ung (jaja - 32 regnes som ung i noen tilfeller). Arbeidsforhold etc regnes som best mulig tilrettelagt.

Så på møtet i dag spurt hun: "Har det skjedd noe? Har sykdommen av en eller annen grunn endret seg?" (Ikke at det kan ventes - den har ikke endret seg de siste 22 årene...)
- "Nei vel - da har vi vel ikke mer å gjøre her... jeg kaller deg inn igjen om et år."

Men utover det - når jeg først var der fikk jeg henne til å undersøke ang fødselpermisjonen min - og gjett hva! De hadde ENDELIG gjordt et vedtak (i dag) så da får jeg fødselspenger (Og gubben får pappaperm). Detaljene ang om jeg får lov til å jobbe litt ved siden av (for å beholde kundene etc, som jeg hadde søkt om) visste hun ikke - men jeg får brev en av de nærmeste dagene. De hadde i alle fall betalt ut penger i dag... og det var ikke engangstønad!

Også vedtak om barnetrygd hadde blitt gjordt. Første blir betalt ut i September.

Back
Topp