Endelig min tur =)

CD 41!

Nå forstår jeg ingenting!
Var jo hos gyn på tirsdag og fikk da beskjed om at jeg ikke var gravid og at det ikke så ut som jeg hadde hatt EL denne mnd...
Jeg har hatt flere symptomer på graviditet som tretthet, kvalme dersom jeg ikke spiser med en gang jeg er sulten og murringer i magen.. Siden jeg hadde en test fra ebay tok jeg den bare for å sjekke. Der kom det opp strek med en gang, ikke tydelig men var ikke vanskelig å se den. Jeg hadde også en cb digital med ukeindikator liggende så dristet meg til å ta den også..
Gravid 1-2 kom det opp på displayet..
???
Typisk at det er fredag og at jeg da ikke kan få tatt en blodprøve.. Klarer ikke helt å tro på det på grunn av gyn timen, men nå har jeg jo 2 tester som sier jeg er gravid...
 
Testene tatt cd 41 på ettermiddagsurin..
 

Vedlegg

  • image.jpeg
    image.jpeg
    567,2 KB · Visninger: 23
  • image.jpeg
    image.jpeg
    709,2 KB · Visninger: 16
Uke ??

Ingen anelse om hvor mange uker jeg er? Ifølge mens termin er jeg 6+5 idag, men det vet jeg at ikke stemmer. Er iallefall en uke mindre enn det. Har veldig lyst å bestille tidlig ul og helst se ett hjerte slå, men vanskelig å finne ut når jeg skal bestille time...
Jeg kunne jo ventet til jeg ifølge mens termin var sånn 9 uker så hadde jeg vært sikrere på at jeg var over 7 uker iallefall, men jeg er jo så utolmodig! :p
 
CD 55 - uke 6+4 kanskje?

Etter å ha tatt hcg blodprøver og reknet meg ut fra dem så tror jeg at jeg er i nærheten av uke 6+4 idag. Akkuratt nå er det det jeg rekner ut fra iallefall.

Skal på tidlig ul neste torsdag :woot: og grugleder meg til det! Tror fortsatt ikke på det selv om jeg har massevis av symptomer...
Puppene er så ømme at jeg må holde på de når jeg skal gå raskt opp og ned trapper, de er blitt større noe jeg syns er veldig gøy siden jeg er ganske flat fra før :p
Mensmurringer noen ganger til dagen, og stikkinger i magen dersom jeg reiser meg for fort.
De siste dagene har kvalmen også kommet, og her holdt det ikke med morgenkvalme, det er hele dagen kvalme. Brekker meg bare av tanken på mat nå, så sliter med å få skikkelig med mat i meg.. Noe som ikke eg bra når jeg er undervektig fra før :( Håper det går rakst over :meh:

Så den neste uken skal jeg bare glede meg til ul og håpe dagene går veldig fort!
 
Last edited:
Ææ nå har jeg flyttet ul timen til mandag istedenfor torsdag i uken som kommer! Klarer ikke vente! Må de neste dagene gå fort!
 
Uke 6+0

Idag har jeg endelig vært på ultralyd og ble da satt tilbake enda en uke mer enn det jeg også trodde. Så da 2 uker mindre enn menstermin. Det lille frøet gjemte seg godt så vi måtte lete en stund før vi fannt det! Men det var der heldigvis og vi kunne se ett blinkende hjerte :D
Det ble også oppdaget en cyste som jeg har visst om fra gyn besøket, men den hadde vokst en del, så jm skulle snakke med gyn på sykehuset for å høre om jeg skal ha ekstra oppfølging derfra..

Ny termin blir da 8. juni! :)
 
Uke 6+6

At det går an å være så kvalm forstår jeg ikke! Heldigvis blitt sykemeldt for hadde aldri klart å fungere på jobb nå. Ligger strekk ut dagen lang, og ved den minste anstrengelse brekker jeg meg.. Idag holdt det at jeg nøys og da var det bare å løpe på badet å kaste opp.
Hvordan jeg skal få i meg nok mat forstår jeg ikke.. Og med en bmi på 18 fra før så er det faktisk ganske viktig med mat!
Kan hende jeg tar en telefon til legen imorgen for å høre om jeg kan få no afipran...
 
Uff, høres ikke godt ut!
Syns du bør ringe legen ja, bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite!

Masse god bedring til deg =)
 
Uff, høres ikke godt ut!
Syns du bør ringe legen ja, bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite!

Masse god bedring til deg =)
Det ble 2 uker til med sykemelding og kvalmestillende tbl. Var deilig å spise middag igår selv om ikke all kvalmen ble borte :)
 
Da var det en stund siden sist oppdatering.
Siden sist har jeg vært innlagt 2 dager på sykehus på grunn av hyperemesis. Veldig lite mat går inn, mye mat kommer opp igjen.. Fikk 4 liter væske mens jeg lå inne.

Er idag på sykehuset igjen for kontroll.. Da gått ned enda litt i vekt (-4 kg totalt, mye på lille meg). Fått 1 liter væske idag også og beskjed om leververdiene begynner å stige på grunn av lite matinntak. Skal derfor inn igjen på mandag for ny kontroll og evt glucose inf med extra i..

Håper virkelig dette går over snart for nå er jeg lei!
 
10+5

Da har jeg vært kvalm i 5 uker! Gått ned 6 kg (egentlig kanskje mer enn det siden jeg til nå burde lagt på meg 1-2 kg)... Meget lei av kvalme nå kan du si.. Har noen dager der jeg har noen timer midt på dagen der jeg er i ok form, resten av tiden går det i å ligge/sitte mest mulig i ro for å holde maten nede. Håper dette gir seg snart nå!

Ellers har jeg bestått en muntlig eksamen. Woho! Fikk noen kommentarer på vekten og at jeg ikke så helt frisk ut men :hungover:
Nå er det en oppgave igjen som skal leverest om 10 dager!! Målet er å stå på den for da er jeg endelig ferdig og kan slappe av! Men veeldig dårlig følelse på den oppgaven da jeg sliter med å ha nok timer i døgnet uten kvalme..

Litt negativ for tiden, men det har jeg vell litt grunn til også :rolleyes:
 
Back
Topp