Endelig mandag

namba

Forumet er livet
og stille i huset igjen. [:)] Vi har jo hatt besøk av pappa og ene broren min i helgen. Det var kjekt det, men det er godt når det blir stille igjen også og Frida er i bhgen. I dag er planen å få postet alle gaver og julekort (jeg er litt sent ute, beklager) og stort sett bare ta dagen som den kommer.

Hva driver dere med i dag?

De to siste nettene har Maren vert veldig urolig.. Hun våkner mye, men hun er jo så tett i nesa stakkar.. Så hun har måttet få ligge på mammas arm deler av natta.. Men det er jo såååå KOS! [:)] Den store lille travle jenta har jo ikke tid til å kose ellers.. [:D][8D]
I helga har vi fått gjort unna det meste av julehandelen, så nå er det bare mamma igjen.. Deilig!

Har Sindre hjemme i dag.. Han var så varm (men ingen feber da) og snufser og hoster mye, så da tok vi denne dagen og så ser vi om det kommer feber i løpet av dagen og kvelden..

I går sovnet jeg på armen til mannen min for første gang på mange måneder... det var jammen godt (han var borte da jeg våknet i natt da, så han trakk vel inn på gjesterommet igjen).

I dag har August og jeg vært og ordnet den siste julegaven, og nå sitter jeg og spiser iskrem og drikker kaffe mens han ligger i babygymen og koser seg litt...

Er nesten slik at dette innlegget ble i form av en didaktisk relasjonsmodell med målet: Å få i Aslak fast føde! [:D]
Det gikk ikke i morges.. heller ikke til lunsj.. men til middagstider så fikk jeg i han 3/4 porsjon med grøt! Flinke Aslak! Før det forsynte han seg med seigmenn som vi skulle pynte pepperkakehuset med! Plutselig hadde han svelgt et hode! hehe og det ga mersmak[:D]

Mannen har jobbet overtid idag. Skal jobbe halv dag på fredag så han vil jobbe inn timene! Det ble ikke middag her i dag, Solveig var ikke gira på pizza [8|] Så det får vi ta en annen gang! Orket ikke å styre nå når vi var alene hjemme. Heller bruke tiden på kos, tull og tøys! [:D] Så ble det heller noen skiver og MASSE seigmenn og nonstop! [8D]

Fikk julekort av Mina og Oslojente i dag! SÅ koselig!!! Må få summet meg til å sende våre ut nå!! Er SÅ treig! [&:]

Vi har hatt besøk av søstra til mannen og jentene i kveld. De fikk møte Maja for første gang. Frida og jentene har herja vilt her, så det var ei som hoppet i senga i steden for å legge seg. Heldigvis unngikk vi sammenbruddene med et hårsbredd i kveld.

Så lurt å gi seigmenn for å overbevise Aslak om at fast føde er tingen!![:D]

Blåmandag her...[:'(]

Arbeidsdagen min har vært et bevis på at IA ikke fungerer! Er så sliten og har så vondt at jeg har lyst å grine!! Har hivd innpå med paracet nå så håper det funker snart![&o]

Ellers har jeg vært på ul i dag! Har hatt en morkake som har ligget foran åpningen, og jeg har hatt blødninger, men i dag såg vi at den har flytta seg!! Juhu!! Fikk målt babyen også, og den er litt mindre enn gj snittet, akkurat som søsteren var, men helt perfekt. Litt godt å høre at babyen ikke har blitt stor pga av mitt sukkerinntak[8D][:D]!!

Aaah, den didaktiske relasjonsmodellen har jeg ikke tenkt på det siste året - nesten nostalgisk, den var en vesentlig del av tredjeåret vårt på høyskolen

Sitter og ser på standup på tv - egentlig er programmet før morsommere; TopGear - jeg er stoor fan! August sover i vogga (kryss i taket og bank i bordet) - det har vært mye sinne de siste kveldene. Håper han vil sove til jeg har fått i meg kveldsmaten, og at jeg kanskje rekker å smake på teen mens den er varm.

Kvelden i dag har vært god - johanna fikk maling av kunstverk i kalenderen i dag, så hun fikk lerrett, maling og pensel - og så hadde vi masse glitter på herligheten når malingen var riktig smurt utover.... nonfigurativ kunst er jo også spennende! Så var det barne-tv og kveldsmat - vi lagde knall blå banandrikke (det er altså smoothie som jeg synes er et teit navn - helt umulig å uttale for en treåring).

Gleder meg til i morgen - da skal jeg postlegge gavene til østlandet, så er de ute av syne og ute av sinn, og så skal vi på helsestasjonen og veie og måle gullgutten - tenk, han er straks 12 uker gammel!! Blir ikke tremånederskontroll nå, det tar vi rett over nyttår - helsesøster ville ikke gi vaksine og sånt rett oppi jula i tilfelle han reagerer [:)]

Back
Topp