Vil ha nummer tre
Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Julegavene 2019
Januarlykke 2020
Sensommerskattene 2023
Endelig har jeg klart å komme i gang med ting som må ordnes til babyen. Jeg har egentlig hele svangerskapet fortrengt at jeg er gravid og forventet at jeg skal spontanabortere/miste babyen. Men etter flere timer hos psykolog på helsestasjon og samtale med jordmor fra morgenrøden på Kalnes sykehus i forrige uke, har jeg endelig erkjent svangerskapet og blitt positiv til det hele. Kjente plutselig på stresset over at jeg ikke hadde begynt med ting og tang. Nå er jeg 31+0 og det er ikke mange ukene igjen til jul, nyttår og baby som kommer. Må få unnagjort så mye som mulig før desember mnd fordi det da er mye annet som må ordnes. Vesla vår har bursdag (blir 3 år) i slutten av januar, så må få planlagt det litt også.
Nå har jeg
- snart fått ryddet ferdig rotet i rommet som skal bli lillebror sitt (han skal sove med oss den første lange tiden)
- funnet fram esker fra boden med baby utstyr/klær osv, sortert alt som må vaskes, har vasket 9 av 10 vaskemaskiner med tøy og utstyr til babyen i str nyfødt til 74/80. Sortert alt etter størrelse i åpne kurver inni skapet sånn at jeg bare kan dra fram kurver i de ulike størrelsene jeg trenger etter hvert.
- skaffet stellebord og satt den opp
- funnet fram stelleprodukter og bleier, ammeprodukter og slikt også
Har igjen å gjøre
- stryke diverse ting (dyne og pute trekk, kluter og slikt
- fylle på med saker til stellebordet
- vaske dyner, puter, babynestet jeg kjøpte brukt og saueskinnene
- pakke fødebagen
- montere stativet til moseskurven og montere moseskurven
- sjekke om sprinkelsengen kan brukes som bedside og eventuelt montere den klar eller kjøpe en bedside dersom sprinkelsengen ikke funker som bedside
- hente fram baby bilstolen og basensamt bilstolposen (men venter med det til rundt uke 35,
tenker jeg)
Ser nå at det er mye som står på «har igjen å gjøre»-lista, men det er så fort gjort at det går fint
Gleder meg til fødsel og tiden etterpå
Nå har jeg
- snart fått ryddet ferdig rotet i rommet som skal bli lillebror sitt (han skal sove med oss den første lange tiden)
- funnet fram esker fra boden med baby utstyr/klær osv, sortert alt som må vaskes, har vasket 9 av 10 vaskemaskiner med tøy og utstyr til babyen i str nyfødt til 74/80. Sortert alt etter størrelse i åpne kurver inni skapet sånn at jeg bare kan dra fram kurver i de ulike størrelsene jeg trenger etter hvert.
- skaffet stellebord og satt den opp
- funnet fram stelleprodukter og bleier, ammeprodukter og slikt også
Har igjen å gjøre
- stryke diverse ting (dyne og pute trekk, kluter og slikt
- fylle på med saker til stellebordet
- vaske dyner, puter, babynestet jeg kjøpte brukt og saueskinnene
- pakke fødebagen
- montere stativet til moseskurven og montere moseskurven
- sjekke om sprinkelsengen kan brukes som bedside og eventuelt montere den klar eller kjøpe en bedside dersom sprinkelsengen ikke funker som bedside
- hente fram baby bilstolen og basensamt bilstolposen (men venter med det til rundt uke 35,
tenker jeg)
Ser nå at det er mye som står på «har igjen å gjøre»-lista, men det er så fort gjort at det går fint
Gleder meg til fødsel og tiden etterpå