Endelig hjemme !

Veronah

Flørter med forumet
Vesle jenten vår ble født for en uke siden nå , i går fikk vi endelig komme hjem [emoji173]️
Fødselen ble satt igang mandag 12 klokken 10.00, men tøffingen min ville ikke ut før tirsdags morgen 05.34 . 2865 g og 50 lang [emoji173]️

Lagt 3 døgn i lyskasse da bilirubin nivåene var stigende , fikk komme ut av den på torsdag. Siden har det vært blodprøver morgen og kveld for å følge GB , ble oversendt barneklinikken søndag og satt rett på blodoverføring. Prøvene på mandag viste at hun hadde god effekt og det hadde steget fra kvelden før , så da fikk vi komme hjem med ny time torsdag [emoji1]

Selv med blodprosent på 7,7 var hun overraskende våken og sprek , og appetitten er det absolutt ikke noe å utsette på !

Fødselen var ett kapittel for seg selv , var overhode ikke moden når ballong ble satt inn, men riene kom kort etter. Var overkommelig og ikke spesielt vonde , helt til vannet ble tatt på 3-4 cm klokken 2 natt til tirsdag . Fikk da uavbrutte pressrier og etter 2 timer ( som føltes som ett helt år for min del ) ble det satt drypp og epidural for å dempe det litt , da frøkna ble stresset og jeg for min del var klar til å hoppe ut vinduet på det tidspunktet og det stod stille på 4 cm.
Gikk få minutter etter epidural var satt til effekten var der , sovnet på sekundet! Aldri vært så glad i en lege, som jeg var akkuratt da [emoji23]
Fikk slappe av en liten stund , trengte tydeligvis en pause for gikk ikke så alt for lenge til det var full åpning og frøkna meldte sin ankomst [emoji4]

Utrolig nok er smertene glemt denne gangen også , og tenker at jeg fint kunne fått en til - til tross for en masse uttalelser om at dette her skal jeg aldri igjen [emoji23]
 
Sniker litt fra desember-gjengen :)
Først og fremst- Gratulerer så mye ❤️ Herlig å lese at alt går bra og at dere er kommet hjem ❤️
Hvilken uke ble du satt i gang i?
 
Ble satt i gang i uke 36+6 , men siden det bikket over til tirsdag , rakk vi akkuratt å komme i uke 37 [emoji1]
 
Back
Topp