Endelig helg damer!

Treblirfire

Glad i forumet
Desemberglede 2015
Da var det fredag igjen og nå er vi sannelig neeesten midt i november allerede :o

Har dere noen morsomme planer i helga da? :)

Hvor langt på vei er du nå og kjenner du noe spesielt på gang? :D

Endelig fredag og helg :D 36 uker strax og føler at tiden flyr og at det ikke helt har gått opp for meg at det kan skje når som helst :) Dette blir den første helgen på lenge uten planer og jeg gleder meg til å bruke tiden på å lade opp til siste uke på jobb før permisjonen starter :D
Føler meg i god form, men samtidig så gravid som en flodhest :p

Ja, nå er det ikke mange ukene igjen! Er selv 35+4 i dag, og begynner å bli veldig utålmodig... Merker stadig forandringer i kroppen, uten at jeg helt klarer å beskrive det. Lengter etter å holde den lille bebisen min i armene, men kjenner også at det er mye jeg har lyst til å gjøre før mini er her, så i helgen har vi litt planer. I kveld skal vi på quiz, og i morgen skal vi ut å spise middag og drikke øl med vennegjengen. Ellers blir det vel sofa og langrenn på TV :)

MAmmahelg ❤️
Nå ser barna barnetv etter taco,
Imorgen skal vi ha hjemmespa, og kose oss masse :))
Søndag vet jeg ikke enda :))

Redebyggerhelg. Vognbagen skal res opp, bilstolen skal prøvemonteres og en million småting skal ryddes på plass i skap og skuffer.

Men først er det pizzakveld.

Besøke oldeforeldre på fars side, rydde og vaske og så MÅ jeg gjøre ferdig noe forefallende innen søndag kveld. Hatt kjempegod tid på meg, men ender som alltid opp med sistelitenarbeid.

Er 34+1, og har i dag hatt sykt mye nedpress og vonde kynnere. Lurer på om jeg så litt blod i stad og, men det var i så fall så lite at det ikke er av betydning.

Tiden flyr! 37uker idag og vi styrer med å få innredet loftetg, hvor babyrommet er. Så i helgen er det siste innspurt med veggplater, gulv og lister! Det er jaggu ikke barebare som høygravid:P Har heldigvis alt annet klart (tror jeg. Hehe)Tøy vaska, fødebag pakka, pakkekalender til storesøster ferdig og julegaver klare. Vi gleder oss til å få pynta til jul og nyte tiden med lillesøster <3

Har vært en tur på føden jeg :P
Alt fint med baby, men hun har vært så rolig i dag at jeg tok en telefon.
Møtte jordmoren fra helvete i telefonen! "Dere må slutte å stresse sånn!" , "Vet du hvor mange som ringer inn om det samme?", var bare noe av det hun lirte av seg! Jeg ble helt paff. Så fikk jeg en lang lekse om hva jeg skulle gjøre før jeg ringte, som å drikke kald saft osv. Noe jeg selvfølgelig hadde gjort. Jeg prøvde å beskrive situasjonen og nevnte at hun er i seteleie. Da lo hun av meg! "Ja, og så..?" svarte hun. Først når jeg fikk nevnt at hun har hjertefeil sa hun at jeg kunne få komme inn.
Vel inne møtte jeg hennes rake motsetninger. En skjønn jordmor og en snill lege undersøkte meg med CTG og UL. Legen sa til og med at jeg skulle ha enda lavere terskel for å ringe siden jeg har et hjertebarn i magen. Og snuppa har det helt fint :) Mulig hun har vært sliten i dag etter at jeg spiste en halv boks med is i natt kl.2. Da var hun helt vill :P
Utrolig at sånne sure damer får fortsette på den måten...

Helgeplanene er ikke så mange. Litt handling av julegaver før kjæresten og jeg skal ut på middagsdate <3

Møtte jordmoren fra helvete i telefonen! "Dere må slutte å stresse sånn!" , "Vet du hvor mange som ringer inn om det samme?", var bare noe av det hun lirte av seg! Jeg ble helt paff. Så fikk jeg en lang lekse om hva jeg skulle gjøre før jeg ringte, som å drikke kald saft osv. Noe jeg selvfølgelig hadde gjort. Jeg prøvde å beskrive situasjonen og nevnte at hun er i seteleie. Da lo hun av meg! "Ja, og så..?" svarte hun. Først når jeg fikk nevnt at hun har hjertefeil sa hun at jeg kunne få komme inn.
Vel inne møtte jeg hennes rake motsetninger. En skjønn jordmor og en snill lege undersøkte meg med CTG og UL. Legen sa til og med at jeg skulle ha enda lavere terskel for å ringe siden jeg har et hjertebarn i magen. Og snuppa har det helt fint :) Mulig hun har vært sliten i dag etter at jeg spiste en halv boks med is i natt kl.2. Da var hun helt vill :P

Helgeplanene er ikke så mange. Litt handling av julegaver før kjæresten og jeg skal ut på middagsdate <3
Herregud!! Hvor ofte leser man ikke om at terskelen skal være veldig lav for å ta kontakt ved lite liv??? Synes man får det fortalt både av lege,jordmor, alle slags forum og bøker osvosv. Jeg har hatt en dårlig dag i dag (sliten, generelt dårlig humør og kort lunte), så skulle gjerne tatt over røret for deg kjenner jeg! Makan til oppførsel og svar :o Kjempefint at du møtte en annen når du kom inn som tok seg godt av deg ❤️

Du bør jo levere inn klage på vedkommende!! Ikke for din egen del, men for alle de neste som ringer den heksa....!

Ingen store planer. Mannen har lovt jentungen på 6 år at vi skal finne på noe, så mulig vi tar en tur inn til byen å titter, eller ser om det går en barnefilm på kino. Nesten litt synd at ikke julegatene åpner ennå. Innen de er åpnet er jeg om mulig enda mer sliten og opplagt enn nå.

Fy søren,blir så provosert av sånne jordmødre altså! Skjønner ikke hvorfor de jobber der om de ikke kan ta seg av gravide på en ordentlig måte. Er på sykehuset hver uke nå,og det legene har sagt HVER gang jeg har vært der,er at terskelen skal være veldig lav for å ringe om man kjenner lite liv. Send inn klage på henne,slik skal man ikke oppføre seg! Godt alt var bra med babyen,kos deg resten av helgen:)

Her er det ikke store planer. Må se an formen i morgen, men hadde vært fint å fått kjøpt de 3 siste julegavene!
Det er også julebord i morgen, men jeg er usikker på om jeg orker å ta turen da jeg er fryktelig sliten på kveldstid (hele døgnet forsåvidt men....)
Føler meg kjip som ikke orker å dra, men magen er såpass lav at det er vondt å sitte rett opp og ned på en stol... Da får jeg kraftige kynnere hele tiden også..

Her skal helga bare nytes, det er faktisk den siste i og med at jeg går ut i permisjon på fredag om en uke. Rart å tenke på. :)
I morgen skal vi på julemesse og se om vi får unna resten av julegavene og besøke min bestemor som fylte år forrige helg. Søndag skal vi til svigers på middag. :)

Da var det fredag igjen og nå er vi sannelig neeesten midt i november allerede :eek:

Har dere noen morsomme planer i helga da? :)

Hvor langt på vei er du nå og kjenner du noe spesielt på gang? :D

Har akk lagt meg og må si jeg håper på fødsel ila helga! Vi har bryllupsdag i morgen 14.nov så det hadde vært gøy om han kom da :D
I morgen er jeg 38 uker på vei, og kropp og sinn er sååå klar for litt action.

Fy søren,blir så provosert av sånne jordmødre altså! Skjønner ikke hvorfor de jobber der om de ikke kan ta seg av gravide på en ordentlig måte. Er på sykehuset hver uke nå,og det legene har sagt HVER gang jeg har vært der,er at terskelen skal være veldig lav for å ringe om man kjenner lite liv. Send inn klage på henne,slik skal man ikke oppføre seg! Godt alt var bra med babyen,kos deg resten av helgen:)
Jeg hadde veldig veldig lyst til å si noe til legen. Men så var hun så søt og så turte jeg ikke likevel...
Men det er en skam ja!
Hadde jeg vært førstegangs og yngre så hadde jeg sikkert ligget her og stortutet og aldri turt å ringe dit igjen. Hun var skikkelig fæl :(

Deilig med helg, og ha mannen hjemme:-) Går straks over i uke 37!! Helt uvirkelig dette altså! Er sliten og har mye vondt i kroppen, så har ikke så mye planer, må bare ta hver dag som den kommer, og nyte tilværelsen:-) Nå er det virkelig ikke lenge igjen!

Endelig helg, og permisjon for min del <3 Koser meg med familie, og skal ordne litt i leiligheten :)

Har akk lagt meg og må si jeg håper på fødsel ila helga! Vi har bryllupsdag i morgen 14.nov så det hadde vært gøy om han kom da :D
I morgen er jeg 38 uker på vei, og kropp og sinn er sååå klar for litt action.
Gratulerer så mye med bryllupsdagen! ❤️ Spennende da, får håpe det skjer noe snart :D

Jeg har så lyst til å finne på noe, men aner ikke hva, og ikke orker jeg noe særlig heller. Mannen vil helst bare være hjemme og slappe av. Han har jo vært på jobb og slitt hele uken, i motsetning til meg som bare har vært hjemme innenfor husets fire vegger (utenom levering og henting av barn og innom butikken).

Back
Topp