Endelig gravid

Hermine

Gift med forumet
Hei! Etter snart 5,5 års aktiv prøving er vi endelig gravide. Det føles helt fantastisk, og jeg går rundt i en lykkerus:) Vi velger å nyte hvert øyeblikk, og ikke ta noen sorger på forskudd. Jeg har endometriose og lav amh, samt at mannen har litt varierende antall og aktivitet på svømmerne. Etter jul gjennomførte vi begge en heftig antibiotikakur etter at Serumklinikken i Hellas fant en infeksjon i livmoren min. Har på følelsen at dette var nøkkelen...
I dag er jeg 5+0 i ifølge terminkalkulatoren. Jeg testet positivt 4+3 og 4+4, 2 sterke tester. Har ikke følt for å teste noe mer, men lurer på om jeg burde det? Kanskje jeg også burde få tatt hcg-prøve til uka? Skal snakke med gyn i morgen, så da får jeg svar - men tenkte å høre med dere også:)

Kommet like langt som meg da jeg har kun tatt test på testdagen men hadd da 2 sterke tester!
Lurer litt på dette med hcg prøve selv også.. Men skal snakke med de på st.olavs først.. Skal jo inn på ul og håper å få dette i uke 6 siden jeg er såpass bekymret. Når du skal på ul da?

Åååååååå, hurraaaaaaaa, Hermine! Du er virkelig en jeg unner dette av hele mitt hjerte og jeg jubler med deg! Fantastisk :talk017!

Kommet like langt som meg da jeg har kun tatt test på testdagen men hadd da 2 sterke tester!
Lurer litt på dette med hcg prøve selv også.. Men skal snakke med de på st.olavs først.. Skal jo inn på ul og håper å få dette i uke 6 siden jeg er såpass bekymret. Når du skal på ul da?

Klinikken sa at jeg skal bestille UL hos gyn i uke 7, men hadde jo kanskje vært greit å følge opp med noen blodprøver uka her - for å sjekke om hcg stiger..

Klinikken sa at jeg skal bestille UL hos gyn i uke 7, men hadde jo kanskje vært greit å følge opp med noen blodprøver uka her - for å sjekke om hcg stiger..

Ja har som sagt tenkt på det selv. Men får høre med sykehuset i morgen hva de tenker..
Er jo Rimelig ny her så kjenner ikke historien din- men iløpet av den lange prøvetiden dere har hatt, har du vært gravid tidligere eller er dette første gang det endelig gikk??
Gratulerer forresten - glemte helt å skrive det

Jeg ble gravid på det 6. forsøket (inkludert 2 avbrutte icsi og 1 frys), men blødde fra rugedag 12, og mistet rundt 5+0. Etter det har jeg hatt 2 negative icsi i Danmark.

Jeg ble gravid på det 6. forsøket (inkludert 2 avbrutte icsi og 1 frys), men blødde fra rugedag 12, og mistet rundt 5+0. Etter det har jeg hatt 2 negative icsi i Danmark.

Uff! Det var da virkelig ett tung vei det også! Så godt at du endelig er gravid nå

Gratulerer her også jeg, kan ikke sies for ofte :D

Gratulerer så mye

Ja, da har jeg rundet 6 uker! Hver dag er en seier, og jeg nyter det:-) begynner så smått å grue meg for UL i neste uke, men er fremdeles ganske rolig og avslappet. Må bare håpe at alt er i orden denne gangen.

Gratulerer!!

Det er bare bra å ikke stresse. Til tross for fem års prøving og 7 forsøk har jeg de første månedene vært snodig avslappet så langt i graviditeten. Jeg har lest minimalt om det som skjer, og bekymret meg lite.

Back
Topp