Endelig gravid

Ronja83

Andre møte med forumet
Hei, melder meg inn her, selv om det kanskje føles litt tidlig enda. Har tattt to positive graviditetstester så krysser fingrene for at de stemmer :-) Ut ifra mine beregninger har jeg termin ca 10 august. Har ikke vært hos lege enda, skal dit like før jul. Dette er min første graviditet, og et barn er etterlengtet. Så håper at alt går bra!

Lurer på noe som noen her kanskje kan svare på? Må man henvises til jordmor av lege, eller tar man direkte kontakt selv?

Gratulerer så mye, og lykke til med spire i magen:-)

Tror du kan ta direkte kontakt, men er litt usikker... Privat kan du hvertfall kontakte direkte, men husker ikke hvordan det var med kommunale!

Gratulerer så mye, ser ut som om vi har termin på samme dato foreløpig:)

Jeg tok bare kontakt med jordmor selv sist, fikk beskjed om å gjøre det da jeg var på ordinær UL i uke 18:)

Gratulerer så mye, og velkommen hit. Da jeg ventet mitt første barn var jeg hos jm alle kontrollene. Synes det var koseligst. :) ringte bare jm i kommunen:) ring hennw så får dere sikkert en time i og rundt uke 12 :)

Gratulerer og velkommen:) sist ringte jeg jordmoren selv men hun tok meg ikke inn før i uke 14 :)

Hei! Og gratulerer så mye med et etterlengtet lite knøtt:) Du trenger ikke henvisning til jordmor, er bare og ta kontakt direkte med helsestasjonen...Vet mange tar første kontrollen hos legen da det er vanlig å ta endel standard blodprøver etc. Og så går man til jordmor etter det. Men det er jo litt opp til deg:)

Tusen takk for svar og gratulasjoner :-) Da kontakter jeg jordmor etter at jeg har vært hos legen om ca to uker :-) spennende nytt territorie å begi seg inn på!

Back
Topp