Endelig fått time! :-)

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Da har jeg (endelig) fått time til fødepoliklinikken! :Hurra, dette har jeg ventet på! :-)
Bare håper at jeg får litt tid der inne, og ikke kun en rask ultralyd for å måle.

Men det står at jeg skal til undersøkelse hos lege.
Hvorfor lege, og ikke jordmor?
Er det oftest lege som utfører vekstkontroller osv? :rolleyes:

Hva kan jeg forvente meg?

Må vente enda noen dager da, men godt å ha en dato å se fram til. :-)

Sniker fra mars
Er lege som sjekker alt som ikke er oul. Leie, vekst og avvik. Det jeg opplevde når de målte min baby var mye det samme som oul. De måler hodet, lår program mage. Utifra dette får de en ca vekt på baby.

Sniker fra mars
Er lege som sjekker alt som ikke er oul. Leie, vekst og avvik. Det jeg opplevde når de målte min baby var mye det samme som oul. De måler hodet, lår program mage. Utifra dette får de en ca vekt på baby.
Og mage, ikke noe program :-)

Da har jeg (endelig) fått time til fødepoliklinikken! :Hurra, dette har jeg ventet på! :-)
Bare håper at jeg får litt tid der inne, og ikke kun en rask ultralyd for å måle.

Men det står at jeg skal til undersøkelse hos lege.
Hvorfor lege, og ikke jordmor?
Er det oftest lege som utfører vekstkontroller osv? :rolleyes:

Hva kan jeg forvente meg?

Må vente enda noen dager da, men godt å ha en dato å se fram til. :-)

Jeg var på vekstkontroll idag, og fikk vite at neste gang skulle jeg til lege. Er vel mest for bedre kompetanse vil jeg tro. :)

Hva du får oppleve varierer med personen du kommer til. På OUL hadde jeg en skummel finsk dame som virket litt småirritert, og kan tenke meg at hun hadde passet bedre i en annen jobb. Idag hadde jeg en hyggelig dame som tok seg god tid, svarte på alle spørsmål og tok mål litt om hverandre. Hun forklarte grundig slik at det ble lettere å forstå for oss menneskelige :p masse lykke til!

Er hyggelig å få hilse på den lille og få bekreftet at alt står bra til :)

Jeg var på vekstkontroll idag, og fikk vite at neste gang skulle jeg til lege. Er vel mest for bedre kompetanse vil jeg tro. :)

Hva du får oppleve varierer med personen du kommer til. På OUL hadde jeg en skummel finsk dame som virket litt småirritert, og kan tenke meg at hun hadde passet bedre i en annen jobb. Idag hadde jeg en hyggelig dame som tok seg god tid, svarte på alle spørsmål og tok mål litt om hverandre. Hun forklarte grundig slik at det ble lettere å forstå for oss menneskelige :p masse lykke til!

Er hyggelig å få hilse på den lille og få bekreftet at alt står bra til :)
Så kjedelig med lite hyggelig dame, men godt at du fikk en hyggeligere etterpå! :-)
Bra at man får en god forklaring på ting også. :-)

Gleder meg veldig nå. Vekten min rikker seg ikke, og jeg er generelt spent på om baby har det bra! :-)

Håper helgen og uken går fort nå. :-)

Sniker fra mars
Takk for svar! :-)
Fikk du noe samtale også, eller kun målinger?
Jeg har en del bekymringer rundt vekt osv, men redd for om en slik undersøkelse bare blir veldig praktisk, og lite personlig, kun med målinger og så ferdig?

Bra du har fått time! Greit å ha noe å glede seg til da :-)

Takk for svar! :)
Fikk du noe samtale også, eller kun målinger?
Jeg har en del bekymringer rundt vekt osv, men redd for om en slik undersøkelse bare blir veldig praktisk, og lite personlig, kun med målinger og så ferdig?
Det var kun måling også snakket vi litt om funn. Men så var ikke babyen min stor, bare litt tynn rundt magen. Fikk ny time om to uker for å se at den forsetter å vokse. Du får nok en samtale om det trengs :-)

Jeg skal på vekst kontroll på onsdag :-) gleder eg til å hilse på lillesøster. Er også veldig spent på om hu har det bra. Er mye liv i magen så sattser på at alt er fint. Skal også på ny vekst kontroll i mars. Godt å bli grundige fulgt opp syns eg.
Godt du har fått time slik at du kan føle deg tryggere :-)

Jeg har vært på en vekstkontroll og skal på en til mandag (og flere fram mot fødsel). Her var det jordmor på OUL og lege på vekstkontroll. Hun både målte og vi hadde en samtale hvor hun snakket om målinger og veien videre pluss at jeg kunne ta opp det jeg ønsket. Jeg følte det var god oppfølging i alle fall :-)

Back
Topp