Endelig fått til Ammingen

susamedbabyimagen

Elsker forumet
Har slitt med lite melk, og en over energisk baby som ikke hadde tid å vente på at mamma skulle få ordentlig melk så har gitt mme i 3 dager. Fikk på sykehuset fra dag 1. Igår kveld og idag er melka for fullt og endelig kan jeg slippe å lage en flaske. Men fy å vondt det gjør med melke spreng.
Flere med amme start vansker? Var på vei å gi opp her da det var så masete med baby som gråt hver gang jeg la henne til da det ikke kom mer enn en dråpe av gangen.

Sent from my iPhone using BV Forum

Her har jeg også hatt litt startvansker så han har fått mme siden dag 2 pluss at han får pupp og så pumper jeg. Litt av et styr, men føler enderlig at det begynner å bli bedre.. og ikke minst så er det godt å se en fornøyd baby som får nok mat;)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Sleit jeg også, men etter 2 runder med akupunktur på sykehuset, pumping og amming, så fikk vi det til til slutt! Melka kom på dag 5 denne gangen, og lillebror legger godt på seg heldigvis! 610 gram på 12 dager :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Endelig er melka her!!!! I dag begynte melken å komme og lillegull er myyyyye mer fornøyd! Spiser, raper, koser og sover :love017mammafølelsen var veldig god da melken viste i munnviken!!!!!! :love7

Plages med ammingen, men ikke pga for lite melk. Jeg har sår på brystvortene som ikke vil gro helt:( fikk ikke til ammingen med storebror så pumpa i 6 mnd, noe som var utrolig slitsomt. Detfor vil jeg så gjerne få til denne gangen:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg jobbet og slet litt med å komme igang. Var veldig bestemt på at dette skal gå! På 3. Dagen kom melka. Evelin fikk mme på sykehuset, mye vondt i magen og skikkelig illeluktende gulping!
Nå går det mye bedre! :) vondt de første takene da! Så jeg er litt øm, men tålmodighet og litt vilje så ordner dette seg! :)

• Liker
Reactions: 9-2
Ja veldig deilig å se vesla er fornøyd. Og den kosen <3 i natt hadde jeg sånn melke spreng at jeg satt oppe i 1 time og håndmelka 80 ml på et bryst :) mens hun sov :) har fortsatt litt behov for mme på kvelden men nå som jeg har mye melk og kan pumpe så kan jeg spe på med det på kvelden isteden :) er ikke lett å amme. Fant ut at en varm dusj satte det hele i sving og melka fosset ut. :)

Anbefaler sånne amme shield fra mendela. Supert for såre bryst. Og purelan salve fungerer som bare det. Nå som melka er i sving her så har jeg ikke slitt noe med såre bryst :) og ammeinnlegg i ull er gull verdt :)

Misunner dere. Skulle ønske jeg fikk det til, men etter 16 dager med gråt fra både meg og Elida har jeg gitt opp. Har gitt NAN og strevd med amming hele tiden, men np orker jeg ikke mer. Jentungen får ikke ordentlig tak og suger feil, og jeg har gruet meg til hver amming pga sår på brystene. Purelan har hjulpet, frem til neste amming. Nå pumper jeg og gir NAN, og det er herlig med en fornøyd unge! Skulle ønske jeg fikk til ammingen, men når verken mamma, tante eller bestemor har fått det til. Dessuten har jeg på ingen måte nok melk, pumper flere ganger daglig og ender opp med mellom 60-80 ml i løpet av hele dagen. :(

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Skjønner godt at man gir opp da! Du har nå prøvd, og det beste er jo at bebisen er fornøyd;) Her har den ene puppen bynt å produsere litt mer, men den andre er ikke helt god.. og det hjelper ikke at lillegutt ikke tar den heller:/ Men takk og pris for at d finnes tillegg:)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Så lenge babyen får i seg mat er det igrunn bra med erstatning også. Er bare så deilig å endelig å få til det denne gangen. Ville bare dele med dere at jeg var i ferd med å gi opp hele Ammingen men fikk det til slutt til :)
En dag med strev og dagen etter melk i massevis. Har forresten protester i begge bryst så hadde ikke troen på at jeg skulle få det til:)

Back
Topp