Endelig et foster

Tinan

Glad i forumet
Fra i dag bærer jeg på et foster, jippi...... [:D]

Syns det begynner å bli bedre med formen osv nå. Bare en del *vokse* smerter til tider, kjenner på en måte at den lille snekkrer seg plass inni der...

Men så lenge man har litt sånn vondt så tyder det jo på at det er liv der'?
Skal ikke på noen kontroll på 6 uker tilsammen litt urolig for det bare..

Gratulerer med foster i magen. Det kan føles "skummelt" uten kontroller på 6 uker, men om det er noen trøst har ikke jeg planer om/avtalt noen kontroll mellom uke 9 og uke 17, for jordmora mi sa at etter første kontroll hos legen ca 9 uker på vei var det vanlige at neste skulel være hos henne i uke 17. En eller annen gang rundt den tiden skal jeg jo også til UL da, så vi får se hvordan det blir... to på kort tid, i stedet for å få den jm-timen noen uker tidligere, virker rart for meg, men greit nok.

Det er litt sånn, til sammenligning, når ungen er født løper man ned på helsestasjonen for veiing og måling og kontroll/informasjon støtt og stadig, først ca månedlig, så ca annenhver mnd etter det første halvåret. Så plutselig sier de 15 mnd, og 18 mnd, og deretter... ser dere en gang etter toårsdagen... "Hallo, mener dere jeg skal passe på ham selv?? Hvordan vet jeg om han vokser???" Men det går faktisk bra...

Back
Topp