Enda en "test" for å sjekke kjønn...

Moira

Glad i forumet
Natron testen.

Ta 2 ss natron i en kopp, og tiss oppi dette. Om det begynner å bruse som brus, tyder dette på en gutt, og om det ikke skjer noe særlig tyder dette på en jente.

Jeg misforsto første gangen jeg prøvde, da rørte jeg i mixen, og da ble det sånn fizz lyd, men når jeg prøvde det igjen, skjedde det ingenting. Blandingen ble hvit da, men ingen ristet brus lyd.

Dette lukter ingenting, og jeg så på en amerikansk side (babycenter) at 9 av 10 av de som hadde tatt testen, fikk rett resultat. Noe med alkalier eller noe sånt i urinen om det var en gutt..

Prøv da vel, så ser vi om den stemmer :)

Stemmer på meg i allefall. Den sa Jente, og jeg har en jente i magen <3

---------------------------------------------------------------------------------
Dette er resultatene vi har fått sålangt =)
Kommer til å lage et poll når vi har født, sånn at vi kan se hvormange rette og hvor mange feile resultater vi fikk =)

Jente
Moira
Indigo85
Krøllo
*Smula*
FIFI forglemmegei
MizzSilje
Usynlig
Heleneholt
~lille nr 2~
Once more
Ana Banana

Ket



Gutt
Blåkanin
*Milli*
Phibonacci
 
Spiller det noen rolle om det er morgen urin eller ikke? Må sjekke om jeg fortsatt har natron i skalpet. Er så sjeldent jeg bruker det så det går ut på dato og blir hevet de gangene jeg har hatt det :P
 
Jeg måtte prøve på denne i går kveld, så jeg tok med meg natron og et engangsglass :D

Tisset i glassset og det bruste som bare det! Og etterhvert dannet det seg et tjukt lag med hvitt skum på toppen.. Så nesten litt ut som lyst øl..

Så da viser denne testen gutt da.. blir spennende å se hva som blir resultatet om 2 uker når vi skal på ultralyd! :D
 
Tok testen nå, men jeg ble litt usikker jeg. Det lagde ingen lyd i det hele tatt, men det ble ett lag med hvit skumm. Betyr det jente da siden ingen lyd kom?
 


indigo85 skrev:
Tok testen nå, men jeg ble litt usikker jeg. Det lagde ingen lyd i det hele tatt, men det ble ett lag med hvit skumm. Betyr det jente da siden ingen lyd kom?



Var det masse bobler som steg oppover? Det var det i alle fall da jeg prøvde.. Altså det så ut som brus (eller egentlig øl pga fargen..) i et glass. Masse bobler som steg oppover hele tiden.. Noen lyd kan jeg ikke påstå at jeg hørte..
 


blåkanin skrev:


indigo85 skrev:
Tok testen nå, men jeg ble litt usikker jeg. Det lagde ingen lyd i det hele tatt, men det ble ett lag med hvit skumm. Betyr det jente da siden ingen lyd kom?



Var det masse bobler som steg oppover? Det var det i alle fall da jeg prøvde.. Altså det så ut som brus (eller egentlig øl pga fargen..) i et glass. Masse bobler som steg oppover hele tiden.. Noen lyd kan jeg ikke påstå at jeg hørte..


Nei, kun et tynt lag med skumm på toppen.
 
Denne testen hørtes litt safere ut enn plumbotesten. Kan bli aktuell å teste (bare jeg husker... hehe)
 


Phibonacci skrev:
Denne testen hørtes litt safere ut enn plumbotesten. Kan bli aktuell å teste (bare jeg husker... hehe)



Plumboen tisset jeg i et glass, og så tok jeg det med utenfor før jeg hev oppi plumboen. Det var lurt av meg, for fysjom for en stank!!

Natron luktet absolutt ingenting (annet enn tiss på glasset..) så den er definitivt sikrere å utføre :)

Angående utfallet vil det jo vise seg etterhvert hva som er sikrest da. Nå har disse to testene gitt forskjellig utslag for min del i alle fall..
 
Trenger IKKE være morgen urin, men greit at man ikke har drukket 1 liter appelsinjuce eller 1 liter melk før da..

Hos meg så ble det ikke skum idet hele tatt - bare at "toppen" på urinen ble hvitt liksom, på grunn av at urin og natron blandet seg.

Trenger ikke være lyd heller - men om det bruser sånn som blåkanin sin blandin, så tyder dette veldig på gutt =) Skal se om jeg finner siden, så kan dere få lese direkte fra denne =)
 


Moira skrev:
Trenger IKKE være morgen urin, men greit at man ikke har drukket 1 liter appelsinjuce eller 1 liter melk før da..

Hos meg så ble det ikke skum idet hele tatt - bare at "toppen" på urinen ble hvitt liksom, på grunn av at urin og natron blandet seg.

Trenger ikke være lyd heller - men om det bruser sånn som blåkanin sin blandin, så tyder dette veldig på gutt =) Skal se om jeg finner siden, så kan dere få lese direkte fra denne =)


Det var sån det ble på meg også.
 
Flere som kunne tenke seg å prøve denne testen?? Hadde vært kult å sett etter UL, og ikke minst etter fødsel - hvor mye den evt. stemte =)
 
Jeg tok den, det skjedde ikke noe som helst, natronen lå på bunnen av koppen, og blandet seg ikke noe særlig med urinen. ingen brusing eller noe...  Jente ?
 


Krøllo skrev:
Jeg tok den, det skjedde ikke noe som helst, natronen lå på bunnen av koppen, og blandet seg ikke noe særlig med urinen. ingen brusing eller noe...  Jente ?


Jente ja =)
 
skal teste dette neste gang jeg må tisse 
 
skal teste imorgen når eg har kjøpt natron ;) det bør lage masse lyd:p har gutt i magen ;)
 
Da har jeg prøvd, og hvis man kan stole på denne testen, så venter det en liten GUTT i magen! Magefølelsen sier oftere og oftere gutt nå, for dette svangerskapet kan ikke bli mer ulikt fra sist da vi fikk en jente! Så nå gjenstår det å se om 4 uker på ul, det blir spennende:)
 
Måtte prøve, og testen sa jente.
Har selv ingen følelse for det ene eller det andre, så får vente å se til ul om det stemmer
:) 
 
Så spennende!!

Måtte jo selvsagt prøve med engang... hihi

Skjedde ingenting i koppen, så da ble det vel jente.
 Stemmer med magefølelsen
 
Hehe, her skjedde det ingenting.. Så da kan det hende magefølelelsen min stemmer da  Har 2 gutter fra før, så hadde vært gøy med jente nå 
 
Back
Topp