Enda en søvn-tråd

Dovendyret

Glad i forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Julilykke 2023
Hei! Lillegullet har aldri sovet sørlig bra om natten, mye våken, men har alltid hjulpet med kos og pupp. Samsover. Han har nesten aldri grått på natt eller dagtid før nå de siste ukene. Nå våkner han ca hver 2. time hele natten (og på sen natt/tidlig morgen opptil hver halvtime til time). Og det er hylende utrøstelig gråt. Får ikke kontakt med han, virker nesten som han sover mens han gråter? På det lengste gråter han opptil trekvarter/times tid. Tilslutt våkner han tilsynelatende, og da er det ofte helt greit igjen og kan sovne raskt. På dagtid er det null problem med soving og han er verdens blideste gutt. Legger fint på seg og utvikler seg fint (tror jeg).

noen som har opplevd liknende? kan det være utviklingstrinn? er så redd for at det er noe «galt» med han jeg :-( og jeg er sliiiiiiten og trøtt
 
Skjønner godt at du er sliten :(
Vi har mye styr her selv nå og ser at de to første tennene holder på å bryte gjennom. 6mnd søvnregresjon er vel også en greie, men ikke blitt 6 mnd her enda da. Så jeh tipper tenner hos oss. Hadde håpet jeg ikke skulle få en baby som ble så plaget av tannfrembrudd, siden hun allerede sover så dårlig på dagtid og det er umulig å hente seg inn der. Men Neida.. virker som hun blir av den type baby som har kjempevondt. Sånn var storebror også og det var et helvete inntil de første 16 tennene var gjennom. Men han sov hvertfall ganske bra og ikke minst liggende i seng eller i stillestående vogn på dagtid. I motsetning til lillesøster som skal ha konstant sovestøtte på dagtid. Er i det negative hjørnet her nå, trøtt style :hilarious: men jeg synes det er så SYKT urettferdig at det er tilsynelatende mange med babyer som sover både dag og natt, mens jeg har hatt et pokkers styr fra den dagen hun kom ut. Selvmedlidende er jeg visst også, haha

Uansett, mi gråter litt på nettene nå og det har hun ikke gjort før. Jeg tror det er smerter fra tannfrembrudd hos oss hvertfall. Hun lar seg trøste med pupp men våkner mye og skal tidlig opp hver dag (fra rundt 05-06) og helt fra tidlig morgen må hun da enten bæres, konstant vugges i slyngevugge eller trilles. Tror tenna kommer gjennom i løpet av 1-3 dager her så jeg kan jo oppdatere om det ble noen endringer her. Hun har hatt noen gode netter innimellom, men generelt sovet så dårlig enten på natt, dag eller begge deler at jeg ofte føler meg som en surpadde med svarte ringer rundt øynene. Hvertfall inntil jeg har fått i meg en halvliter med kaffe.
Jaja, om ikke annet trenger ikke ting å bli veldig mye bedre søvnmessig for at jeg skal bli ganske så fornøyd. Jeg trenger ikke en hel natts søvn liksom, men om lille kunne kutte ned til 2-3 amminger - jatakk :D

Håper babyen din også får det bedre og sover litt lenger strekk snart ❤️
 
Hei, har han noe måltid med grøt før han legger seg ? vi hadde en periode hvor vår gutt våknet vær time hele nattan. Gikk rett til hylgråting og det eneste som hjalp var pupp. Holdt på slik i to tre netter, før vi var på helsestasjonen og fikk spørsmålet om han fikk nok mat. Begynte så med en porsjon med kveldsgrøt. Etter innføring av det sover han nå bare lengre og lengre intervaller om nettene.
 
Back
Topp