Enda en mulighet ..

hoppsideisi1

Glad i forumet
NAV har klart å fucke det til igjen. Idag fikk jeg brev i posten om at jeg ikke fikk dagpenger. ( måtte søke dette for at jeg skulle ha inntekt 6/10 mnd før fødsel).Det vil da si at jeg ikke får permisjonspenger til høsten. Dette visste de kjempe godt. Grunnen var at jeg gikk over 50% på skole, så da får jeg ikke dagpenger. Hvem går dette ut over? Jo, meg, og NAV til høsten når jeg kommer dit å forteller de at jeg ikke får betalt husleia min.

MEN, er enda en liten mulighet igjen. Og det er om Troms Fylkeskommune er grei å gir meg kontrakt til lærlingplass. Noe de sa de ikke kunne love enda, for de visste ikke om noen ville ta imot noen som kom til å gå ut i permisjon med engang. Tenk at ting skal være så vanskelig bare for at man setter et lite barn til verden. At noen kan være så trangsynte. For om jeg får lærlingplass så får jeg permisjonspenger fra Lånekassen.

I værste fall får du i det minste engangs stønad og dekt husleie og livsopphold av NAv da.
En annen mulighet er jo å søke skole, får du skoleplasws har du jo også rett på penger fra lånekassen eller??

Man må ha vært student i min 6 mnd før en går ut i permisjon om en skal få støtte fra Lånekassen.
Mener dette gjelder studenter, aner ikke hvordan det er om en er lærling.
Er selv siste år student, på bachelornivå nå. Melder meg opp til master for å få støtte fra lånekassen.

Japp, jeg har vell det :-) Men har ikke noen skole jeg vil gå .. må tenke på det over helgen.

Jeg går skole nå, har gådd skole siden august. Så det er ikke noe problem å få penger derfra, det som står på er om jeg får kontrakt til lærlingplass. Lærlingplass går under det samme som utdanning.

åå [:)] Men da er det jo strålende!
Da kan du om ikke annet, melde deg opp på nytt studie da, og så få støtte slik [:)]

Du er jo ikke nødt til å gå på det studiet etter permisjon heller! :) 

Nei man trenger ikke fullføre, og det blir ikke gjort om til lån!

Back
Topp