Enda en MA

Hei dere.
Dessverre fikk vi dårlige nyheter på ul i dag (7+0). Har hatt fersk forsøk med innsett av blasto. Alt gikk fint i starten men har vært ekstremt plaget av overstimulering. Har blitt tappet for væske i buken og stort sett hatt mye ubehag. Men alt er jo liksom verdt det når man endelig får den positive testen.
I dag så de en gestasjonssekk og en plommesekk på str med noen som var 6+0. Ingen hjerteslag å se. Og med tanke på at dette var ivf så vet man jo at jeg er 7+0. Uansett: jeg må vente til mandag for ny ul TILFELLE dette snur. Jeg synes det er grusomt å gå hele helgen å grue meg til abortpillene på mandag. Noen andre som har vært gjennom det samme? Som også fikk beskjed om å vente, selv med IVF? hvorfor kan jeg ikke bare få cytotec nå og sette i gang? Gyn sa at det KAN snu, men jeg vet jo. Hun var også ærlig på det. Hun hadde dårlig tid. Dette er min 2 MA, har nå totalt mistet 5 ganger. Jeg er helt tom for håp og glede, gruer meg til å bli gravid igjen. Vet ikke hvorfor jeg skriver her egentlig - bare lurer på om dette har skjedd noen andre og hvordan det utartet seg.
Forrige ma ble svært dramatisk - ble lagt inn og de måtte fjerne svangerskapsrestene fra livmorsåpningen min. Jeg gruer meg så fælt til sånne smerter igjen. Noen som vet om MA 2 går enklere for seg?
Uff, jeg hører meg selv. Jeg bare er så sønderknust.
Jeg får også «dommen» min i morgen om det er en MA eller om det er noe liv. Ble målt til 6+2 for halvannen uke siden når jeg skulle være 8+5…. I morgen skal jeg være 10+0, så om det ikke har skjedd noe enormt så er det over og ut. Klarer ikke å sove nå for gruer meg sånn til i morgen. Vil bare vite og få det overstått. Legene hadde nok håpet at kroppen tok seg av dette selv, men det har den ikke klart.
Jeg håper virkelig at din reise mot målet ender i barnet/barna du så sårt ønsker deg. Jeg fikk mitt etter 3 ivf forsøk, så denne graviditeten nå var en stor overraskelse som jeg ikke trodde var fysisk mulig, og ender nå mest sannsynlig som den gjør. Mirakler kan skje og håper det gjør det også for deg. :Heartred
 
Jeg får også «dommen» min i morgen om det er en MA eller om det er noe liv. Ble målt til 6+2 for halvannen uke siden når jeg skulle være 8+5…. I morgen skal jeg være 10+0, så om det ikke har skjedd noe enormt så er det over og ut. Klarer ikke å sove nå for gruer meg sånn til i morgen. Vil bare vite og få det overstått. Legene hadde nok håpet at kroppen tok seg av dette selv, men det har den ikke klart.
Jeg håper virkelig at din reise mot målet ender i barnet/barna du så sårt ønsker deg. Jeg fikk mitt etter 3 ivf forsøk, så denne graviditeten nå var en stor overraskelse som jeg ikke trodde var fysisk mulig, og ender nå mest sannsynlig som den gjør. Mirakler kan skje og håper det gjør det også for deg. :Heartred
Åh kjære deg. Så forferdelig situasjon å stå i. Jeg skjønner du ikke klarte å sove. Jeg regner ikke med det - men gikk det bra i dag? Eller gikk det som du aller mest fryktet?
Tusen takk for at du ønsker meg hell og lykke - det unner jeg deg virkelig også. 3 ivf forsøk er beintøft. Har kun vært gjennom 1 og føles ut som et helt liv. Folk skulle bare visst hvor heldige de var som poppet ut barn etter barn - uten den minste anelse om hva MA er. Jeg blir så sint av å tenke på at vi ivf'ere må miste. Kunne ikke de superfertile heller mistet? Ikke at noen fortjener dette, men de blir jo gravide måneden etter heeeelt uten medisiner som tuller med både psyke og kropp.

Vi skal få vårt lille mirakel - det kommer til å gå. Det er jeg sikker på. Du er nærmere nå enn du har vært noensinne. De sier at man raskt blir gravid igjen etter en MA/SA. Selv om jeg ikke blir gravid naturlig nå - så ble jeg gravid 2 måneder etter forrige MA (ved hjelp av ivf).

Hold ut - du behøver ikke være sterk underveis. Men for hver dag som går, så finner vi nye ting å feste håpet vårt i.

Jeg tenker på deg ekstra mye. Jeg starter min abort imorgen. Om du trenger noen å snakke med så bare skriv. Jeg lover å svare deg og gråte med deg.
 
Back
Topp