Enda en dag ....

*Chill*

Forumet er livet
mmm....jaja....da var enda en dag over, føler alt går av seg selv for tiden. Jobber, handler, spiser, sover....blablabla.
Æsj, alle dager er liksom så like! og kommer likevell ikke nærmere terminen på en måte, alt har stoppet opp!?!
Er ikke meningen med noe klagesang her altså, formen er fin og alt går bra, men dagene er så like.... og "vanlige" !!!
flere som føler det slik, eller er det bare meg som er litt lei for tiden?? [:)]

Svangerskap er periodevis i humøret ja....[;)]
Vært igjennom et par slike perioder til nå jeg og!
Men nå går dagene nesten for fort syns jeg- rent skummelt.[8|]
I forhold til at jeg har fått de to første før termin,så har jeg brått BARE 3mnd'er igjen...
Krysser fingre og håper lillemor vil holde seg i magen til over nyttår!!![:)]

Har du fått de lenge før da? og tror de at det vil skje igjen? bare lurer siden datteren min også ble født 6 uker før termin, og jeg er veeeeldig spent på om det skjer igjen da!!! Vil helst gå over nyttår ja! =)

tror at når en har født før termin tidliger, så gjør man det neste gang å. har vært sånn til meg ihvertfall[:)]

uææææ....vil ikke ligge i jula da!!!! men, men vanskelig å gjøre noe med det da..heheh.. får prøve å knipe igjen en stund til ja.

krysser fingrene for at du klarere det, men det vi ikke har i hendene er vanskelig å styre med[:D]

hehehe...ja det har du jaggu rett i....får bare satse på at dagene frem mot termin går kjempefort, for jeg er så leeeeei av å vente nå!!!

Kan jeg spørre hvor stor hun var når hun er født 6 uker før termin??

Tro det eller ei mamma84, men hun var faktisk 3,5kg og 50cm!!! så hun hadde det helt strålende når hun kom, slapp å ligge i kuvøse heldigvis!.... ( nesten litt gla for at jeg ikke gikk til termin, da hadde jeg vell fått en megababy.)

Sikker på at de da ikke har bommet med terminen??? hehe!

Har hvert på en vanlig og en 3d ultralyd og begge gangene sier de at hun er stor for "alderen" Derfor jeg spør og graver litt...[:D]

Er redd hvis jeg går over at hun kommer til å være over 4 kilo.

Nei..ikke lenge før...
Første kom 2 uker før,og andre 3 uker før!
Men har nå fått beskjed om at denna da vil komme noe før den og,mest sannsynlig.
Så det får tiden vise...[;)]

Hehe...trodde også det, men samboern var bortreist før sydenferien vår og da vi kom hjem reiste jeg på skole, så det kan faktisk ikke være mange dagene hun kan ha blitt laget på....
Og jeg tror ikke du skal være redd for om hun blir stor, stygt å si det, men vondt å få henne ut blir det uansett! tror ikke det er store forskjellen egentlig om de er 3 eller 5kg.... personlig syntes jeg det var riene som var værst, akkurat det å presse henne ut var ikke vondt på samme måte lissom!

Veldig enig i det du sier ang fødsel der...[;)]
Ei venninde av meg måtte føde sitt barn ved 18 uker,da hun ikke ville være levedyktig.
Og hun beskrev det akkurat som en vanlig fødsel!
Hvor det da var snakk om at ungen var rundt 250g og 18cm lang...

Er jo glad for at hun er litt go og rund!!!
Har også hørt at det er riene som er verst!

kan jeg spørre (om noen av dere vet) etter hvor mange uker barnet er levedyktig??
har hørt uke 27-28?

er så redd for og føde for tidlig, slik at hun ikke overlever...[:(]
(vet det er feil og tenke slik, men redselen er der fordet...)

Fullgåtte uker Overlevelse
21 uker 0-4 %
22 uker 0-12 %
23 uker 8-36 %
24 uker 12-62 %
25 uker 31-79 %
26 uker 53-85 %
27 uker over 90 %
30 uker over 95 %
34 uker over 98 %

Barnets sjanser øker med flere prosent for hver ekstra dag i livmoren!

tusen takk mamma84[;)]

Bare hyggelig!!!

Back
Topp