En vanlig dag...

Står opp mellom 08-9.30 en gang. Da blir det pupp, stell, lett rydding og frokost til meg.
Resten av dagen består i å få babyen til å sovne, gi pupp, leke litt, lage middag (mannen tar baby en stund) og når det er gjort er klokka ofte så mye. Mellom 20-22 engang gjøres det klart for kvelden for meg og baby (kveldsmat, pupp, pysj osv) og vi legger oss. Baby får jeg til å sove senest 01.

Føler det ikke er tid til mye annet. Hender jeg på dagen (gjerne i 11-13 tiden) får besøk av en venninne. Jeg er litt dårlig på å få oss ut av huset dersom jeg ikke MÅ. Så vi er mye hjemme. Syns dagen flyr avgårde.

Hadde sett for meg permisjonen å dra mer ut, trilleturer, babysang, besøke folk, barselgrupper osv. Men sånn ble det ikke :P syns ikke det er så galt egentlig. Men merker jeg setter veldig pris på å få besøk :D Har bekjente med barn som jeg kanskje triller en liiiten tur med.

Står opp i åttetida. Steller og leker med baby, så tar jeg en dusj med baby i vippestol på badet.

Ammer og baby sovner. Da spiser jeg frokost og fikser meg ferdig. Gjør evt litt husarbeid om det trengs.

Så går vi (alltid) ut. Det kan være trilletur, bytur, café, besøk.. er ute alt fra et par timer til fem. Kommer an på hva som skjer.

Så er det hjem, underholde og leke med baby til hun sovner. Mannen kommer hjem og vi spiser middag. Da tar han stort sett baby bortsett fra måltider. Kvekden går i lek, amming og tv til vi legger oss.

Står opp kl 7, vekker eldstejenta og mater lillemann. Så sover babyen, jeg sender jenta avgårde på skolen. Jeg tar meg en dusj, en kopp te og gjør husarbeid og kjeder meg.

Lillemann våkner og vil ha mat kl 10, og vi drar ofte ut etter det. Enten om det så er ærender eller trilletur. Hjem å leke og kose.

Han spiser igjen kl 13, og sover som regel frem til kl 16. I mellomtiden gjør jeg mer husarbeid og kjeder vettet av meg.

Kl 16 spiser han igjen og eldstejenta kommer hjem fra skolen, samboer hjem fra jobb. Lager middag og samboer tar babyen til kveldsstell rundt 18:30 og siste måltid før babyen legger seg rundt kl 19 og sover helt til kl 7 dagen etter.

På kveldsstid kjeder jeg meg en del, så har tatt på meg bakeprosjekter og startet å pusse opp kjellerstua.

Føler jeg har veldig mye tid og energi. Kjeder jeg meg ekstra mye prøver jeg å sove litt innimellom.

Men om noen mnd blir det mer liv i heimen da jeg har bestilt meg valp. Det gleder jeg meg veldig til!

Han våkner mellom 7-8.30! Da skifter vi, koser litt og han spiser. Jeg prøver å dusje før han våkner, hvis ikke tar jeg med babygymmen på badet:)

på dagtid leker vi, koser, går turer, besøker eller får besøk, eller bare koser oss hjemme!! Så lager vi middag, leker, koser, drar på babysvømming noen dager! På kvelden kan det hende vi går tur med samboer!

Fra han våkner til han legger seg sover han 3-4 ganger! Alt fra 30 min- 2 timer:)

Ca. Kl. 21 tar vi på pysj, evt. bader, så får han mat og legger seg 21.30!da våkner han kanskje en gang på natten, eller sover igjennom. Jeg fullammer og han spiser ca annenhver time på dagen! han er 3 mnd:)

Last edited:
Hun våkner mellom 8-9. Vi koser litt i vår seng, og ammer før vi står opp for å skifte. Hun sovner som regel igjen etter amming, så da dusjer jeg og spiser frokost :)

På dagen går vi ut de fleste dagene, møter barselgruppen, bytur med min mamma, veninner eller bare lang trilletur alene. Noen dager er vi bare hjemme - og i helgen er det babysvømming.

Når pappaen er hjemme fra jobb tar vi oss en tur ut sammen, på senter, til våre foreldre eller bare rundt nærområdet :)

Hun sover mange ganger ila dagen, og er vi ute sover hu 4 timer i vogna. Er vi hjemme er det små dupp på 1-2 timer.

Rundt kl. 21 er det tid for pysj/bad, vi bruker god tid på badet så hun blir sliten :P Så er det mat, og da sovner hu som regel ved puppen rundt 23. Da legger jeg hu bare i vuggen og hun sover natten gjennom :)

Jeg fullammer og hu er 3 måneder :D

Står opp en gang mellom 07-09, og mater, skifter og leker litt. Avhengig litt av hvor god tid vi har. Drar som regel på trening på hverdager kl11 og mini sover gjennom hele barnepassen . Om jeg ikke drar på trening, tar vi en trilletur, drar på besøk eller en tur på kjøpesenter. Er nødt til å gjøre noe ellers så blir det en veldig lang dag.

Våkner igjen når vi er hjemme og da er det mating og leking, og jeg dusjer mens han er i vugga og ser på. Ammer som regel når pappa kommer hjem og holder han med selskap mens han lager middag. Så spiser vi sammen og pappa'n leker litt. Så tar jeg over og leker litt mer mens pappa'n drar på trening. Ellers hvis det er ærend eller noe jeg skal som er lettere å gjøre uten mini, drar jeg ut og pappa'n blir hjemme. Begynner kveldsstellet sånn i 20tiden, som regel pappa'n som tar det og så tar jeg ammingen etterpå. Legger mini ca i 21-22 tiden.

Hun våkner for mat rundt 07. Får flaske i sengen, så sover hun videre sammen med meg i vår seng. Da sover vi gjerne til 10. Står opp og ordner oss, så får hun flaske. En time etter at vi har stått opp legger jeg henne ut i vogna. Da sover hun 30-40 minutt.
Når hun våkner leker vi og koser inne, så får hun flaske igjen rundt 13. Når hun har vært våken i 1-1,5 time er det ny runde med dupp. Da sover hun i vogna, og da tar jeg gjerne en trilletur. Mat igjen rundt 15.30, og ny runde med kort dupp ute i vogna. Pappan kommer hjem rundt 17, og da har han henne helt til vi skal legge henne. Går på badet rundt 18, bruker laaaang tid:p Enten bader/dusjer vi, eller så får hun ligge naken på gulvet å sprelle og kose seg. Deilig med varmekabler:D
18.30 går vi på soverommet, da får hun siste måltid. Da legger vi varmeflaske i senga hennes sånn at den er god og varm når vi legger henne ned. Sovner mellom 19-19.30, og sover som regel til 04 - får mat - sover igjen til 07.
Så er det på'an igjen;)

Han våkner mellom 7-8.30! Da skifter vi, koser litt og han spiser. Jeg prøver å dusje før han våkner, hvis ikke tar jeg med babygymmen på badet:)

på dagtid leker vi, koser, går turer, besøker eller får besøk, eller bare koser oss hjemme!! Så lager vi middag, leker, koser, drar på babysvømming noen dager! På kvelden kan det hende vi går tur med samboer!

Fra han våkner til han legger seg sover han 3-4 ganger! Alt fra 30 min- 2 timer:)

Ca. Kl. 21 tar vi på pysj, evt. bader, så får han mat og legger seg 21.30!da våkner han kanskje en gang på natten, eller sover igjennom. Jeg fullammer og han spiser ca annenhver time på dagen! han er 3 mnd:)
Har det veldig likt her :)

Jeg står opp 07.15, når mannen kjører eldste på skolen før han drar på jobb. Babyen har oftest vært oppe med pappa og storesøsken før det. Hun leker på badegulvet mens jeg dusjer, og er stort sett trøtt igjen før jeg har kommet til frokosten. Hun varierer veldig på dagsoving. Trenger oftest noe mellom 4-8 dupper, og sover fra 15 minutt til 3-4 timer. Vi bare ser an fra dag til dag hvordan det blir.

Storesøster på 5 år går i barnehage 3 dager i uken, så dagene varierer litt etter om hun er hjemme med oss eller ikke. Jeg prøver å gjøre unna dagens husarbeid tidligst mulig på morgenen, mens babyen sover, sitter i bæresjal, eller leker med storesøster. Er vi alene hjemme hender det at jeg sover sammen med henne en av lurene. Ellers er vi av og til ute et ærend eller to, besøker slektninger eller møter andre som har baby (og / eller 5-åringer). Uansett hvor vi er går vel det meste av dagen til å leke, kose og prate med babyen.

Henter på skolen og barnehagen kl 13.15, og etter det flyr tiden med leksehjelp, barnas hobbyprosjekter, julegavelaging, julebakst osv.. Babyen bare henger på, og det virker som om det meste vi andre gjør er utrolig morsomt å følge med på. Jeg prøver å ha middagen ferdig til 16.30. Etter middag skal ofte et av de store barna på en eller annen fritidsinteresse, eller på denne tiden av året, et eller annet julearrangement. Når mannen min er hjemme er det ofte han som følger de store rundt, men i det siste har han vært en del borte på jobb, eller vi må dele oss for å være to steder samtidig. Denne babyen har fått vært med på et utall treninger, turneringer, forestillinger og foreldremøter.:p Når vi er hjemme har vi kanskje besøk 2-3-4 kvelder i uken.

Står opp alt mellom 9 og 11!
Ammer i senga, morgen stell for mini, morgen stell for meg, mat frokost til meg selv en gang i 12-13 tiden. Mat igjen til lille, så drar vi i stallen, han sover fra vi drar hjemme fra til jeg er ferdig med å gjøre rent og trene hest ,samboer er som regel med å passer han mens jeg trener! Får mat før vi drar hjem i 15-16 tiden. Så drar vi hjem Å spiser middag enten hos oss eller besteforeldre! På kvelden spiser han stortsett med 1-2 timers mellomrom. Sover små dupper i løpet av dagen. Kveldsstell ca 21-21.30. Sitter i senga på soverommet fra 22.30 ammer i mørket. Legger han i vugga ca 22.50 når han virker forsynt. Leser for meg selv mens han ligger å prater litt før han sovner kl 23.00! Sover da til kl 06.30-07.30 neste uke legger vi han en halvtime tidligere!

Står opp alt mellom 9 og 11!
Ammer i senga, morgen stell for mini, morgen stell for meg, mat frokost til meg selv en gang i 12-13 tiden. Mat igjen til lille, så drar vi i stallen, han sover fra vi drar hjemme fra til jeg er ferdig med å gjøre rent og trene hest ,samboer er som regel med å passer han mens jeg trener! Får mat før vi drar hjem i 15-16 tiden. Så drar vi hjem Å spiser middag enten hos oss eller besteforeldre! På kvelden spiser han stortsett med 1-2 timers mellomrom. Sover små dupper i løpet av dagen. Kveldsstell ca 21-21.30. Sitter i senga på soverommet fra 22.30 ammer i mørket. Legger han i vugga ca 22.50 når han virker forsynt. Leser for meg selv mens han ligger å prater litt før han sovner kl 23.00! Sover da til kl 06.30-07.30 neste uke legger vi han en halvtime tidligere!
Så deilig at du får han til å sove heile natta :) Lille her våkner alltid i 4-5tiden og skal ha mat, men sovner heldigvis fort igjen etterpå og sover da ofte til kl.8-9 :)

Vi våkner ca kl 6.15, så er det amming før mamma'en står opp og går på jobb... Misunner dere som er hjemme med kidsa og gleder meg til jeg skal ut igjen i full permisjon fra midten av februar.

Back
Topp