En stor hyllest til nav!

x1xBitzyh

Forumet er livet
Etter så mye negativt om NAV forvaltningene (som driver med papirer) så vil jeg gi en hyllest til de som sitter på forvaltningen...!

Flotte mennesker som som oftest har søkt på jobben fordi de vil gi OSS noe. I denne kjempetunge perioden med disse nye forandringene (samlet kontorene til et kontor) jobber de hardere enn dere hver dag, og ofrer så utrolig mye!
Jeg tror ALDRI at jeg har blitt mere imponert over noen sånn som jeg har med østfolds sykepengefolk bl.a.! Hadde dere visst hva som skjer på kontorene hadde dere ikke snakket så "stygt" som dere har gjort.

Mange lange ventetider skjer faktisk fordi papirer ikke blir fyllt ut riktig, noen steder fordi man ikke har fyllt ut steder man skulle fyllt ut.. En annen årsak kan være at saksbehandlere som dere blir syke, de har vel lov til det de og?
Det er mange slike små grunner som folk ikke tenker på og ringer og kommer med spydigheter som ikke hører hjemme noe sted... tenk å høre slike sure mødre (f.eks!) som ringer og sier at barna ikke får mat fordi de ikke får penger? Tenk så tøft det hadde vært for deg å vite at om du blir syk er det ikke noen som får penger, at når du har matpause kunne folk fått penger, mens du går hjemme etter jobb kunne folk fått penger, kanskje det sitter noen barn å sulter.. Tenk å gå med det på samvittigheten? Det gjør de HVER dag!
Det å jobbe et slikt sted er IKKE for pyser.

Vi har så MYE å takke disse folka for! De gjør en bra jobb og det kunne gått mye værre!

NAV-folk kan da vel ikke bli syke vel?? [8D]

Jeg VET at det er mange flinke altså, men å skylde på meg fordi saksbehandleren min hadde glemt å legge foreldrepenger til utbetaling, det tilgir jeg ikke

Har vel litt å si hvem man møter på, er alltid en eller annen dust som ikke kan jobben sin på nesten alle arbeidsplasser.
Jeg var sinnsykt uheldig med saksbehandleren jeg hadde på nav, hun turde aldri møte meg, hun gjemte seg når jeg trappet opp på kontoret for å snakke med henne, avtalte møter med henne som hun aldri dukket opp på, og hun brukte over 3 mnd på å behandle søknaden min. jeg kunne sikkerst skrevet endel sider om alt den damen sa, gjorde og ikke gjorde...
Så jeg har ett veldig negativt inntrykk av NAV pga den damen!!!

ORIGINAL: hissigproppen MØMØ

NAV-folk kan da vel ikke bli syke vel?? [8D]

Jeg VET at det er mange flinke altså, men å skylde på meg fordi saksbehandleren min hadde glemt å legge foreldrepenger til utbetaling, det tilgir jeg ikke
Uff ja... er alt for mye papirer som kommer inn[:-] kan gjøre feil engang iblant de og.[8D] Men jeg skjønner deg godt.. skjønner at alle synes det er uakseptabelt, det synes jeg og og det tror jeg til og med alle saksbehandlere gjør[:)]

ORIGINAL: Thothamon..

Har vel litt å si hvem man møter på, er alltid en eller annen dust som ikke kan jobben sin på nesten alle arbeidsplasser.
Jeg var sinnsykt uheldig med saksbehandleren jeg hadde på nav, hun turde aldri møte meg, hun gjemte seg når jeg trappet opp på kontoret for å snakke med henne, avtalte møter med henne som hun aldri dukket opp på, og hun brukte over 3 mnd på å behandle søknaden min. jeg kunne sikkerst skrevet endel sider om alt den damen sa, gjorde og ikke gjorde...
Litt uheldig du ja![&:] du skrev en klage eller no?

ORIGINAL: Bitzyh

ORIGINAL: Thothamon..

Litt uheldig du ja![&:] du skrev en klage eller no?
nei, men jeg hadde møte med en annen fra nav der jeg tok opp allt dette, og hun skulle ta det videre til sjefen... Jeg var ikke den første som hadde hatt problemer med den damen sa hun jeg hadde møte med..

Tror nok kanskje NAV (lokalt?) kunne gjort seg selv en tjeneste med å lære opp flere mennesker til flere områder. Ganske kjipt når man kommer med et "standard"-spørsmål og du får beskjed om at beklager h*n som kan svare på dette er syk og vi vet ikke når h*n kommer tilbake. Var forøvrig imponert sist jeg ringte dit. Damen jeg snakket med hadde overhodet ikke greie på det jeg spurte om, men lurte på om hun kunne få tid på seg til å finne ut av det og ringe meg opp igjen. Hun ringte riktignok ikke tilbake før dagen etter, men syns likevel det var topp service, siden hun kunne gi meg den info'n jeg trengte.

ORIGINAL: FredriksMamma

Tror nok kanskje NAV (lokalt?) kunne gjort seg selv en tjeneste med å lære opp flere mennesker til flere områder. Ganske kjipt når man kommer med et "standard"-spørsmål og du får beskjed om at beklager h*n som kan svare på dette er syk og vi vet ikke når h*n kommer tilbake. Var forøvrig imponert sist jeg ringte dit. Damen jeg snakket med hadde overhodet ikke greie på det jeg spurte om, men lurte på om hun kunne få tid på seg til å finne ut av det og ringe meg opp igjen. Hun ringte riktignok ikke tilbake før dagen etter, men syns likevel det var topp service, siden hun kunne gi meg den info'n jeg trengte.
som sagt, rot i systemet... og ikke nok resurser til slikt. Tåpelig! Håpe det kommer seg og de som sitter høyere oppe får den ideen at det kanskje er lurt å ha minst 2 fagpersoner på hvert område og ikke 1.

ORIGINAL: Mamman til Emil

Helt enig med deg!

Vi skal være glade vi har en slik ordning med sykepenger, foreldrepenger, atføring osv.. For det er det MANGE land som ikke har!

at det går litt sent noen ganger syntes jeg er ok. de har tross alt mye å gjøre[:D]
Glad vi får penger

Back
Topp