En slitsom uke...

nethe

Blir kjent med forumet
Hei jenter.. Et lite hjertesukk..

Fram til nå har jeg vært så fornøyd med dette svangerskapet, det vil si fram til forrige onsdag da jeg skulle på jordmorkontroll. Gikk som vanlig og ante fred og ingen fare, følte meg litt sliten men var jo 36 uker på vei så jeg så jo ikke noe unormalt med det.

Jordmor sjekket blodtrykk og urin som vanlig, men denne gangen var ikke alt greit. 150/100 i blodtrykk og proteiner i urinen. Fikk rekvisisjon til sykehuset og beskjed om å dra opp med en gang. Ganske skummelt synes jeg..

På sykehuset ble det tatt sparkeprøve av babyen (alt bra med den gudskjelov), nytt blodtrykk, blodprøver (og jeg som er så glad i det), urinprøve og ultralyd. Fikk beskjed om at jeg hadde litt lite fostervann, fortsatt høyt blodtrykk og proteiner.. Så de fant et rom til meg og der ble jeg liggende fra onsdag til fredag. Hver dag tok de sparkeprøve, urinprøve, blodtrykk og blodprøve.. De var redde for at jeg skulle utvikle svangerskapsforgiftning.

På fredag fikk jeg med nød og neppe dra hjem, med ordre om å ikke gjøre noe som helst. Ikke vaske klær engang..
Så fikk jeg ny time i går (mandag) og alle testene ble tatt på nytt. Fortsatt høyt blodtrykk (men stabilt), fortsatt proteiner, men nå også sukker!!! Så da fikk jeg ny time i dag, og måtte møte fastende, fant ikke sukker i dag da heldigvis.

Torsdag må jeg opp igjen, fastende, for å ta glukosebelastning + de andre testene jeg har tatt til nå. Og på fredag er det ny tur igjen med alle de andre testene. Ikke rart en får høyt blodtrykk...

Så det jeg trodde skulle bli noen rolige siste uker (er 37 uker i morgen), har gått over til å være fulle av bekymring i stede.. Jeg er jo selvfølgelig glad for å bli fulgt opp så bra,men man blir litt sliten for det. Jeg har fått beskjed at de setter det i gang hvis det viser seg at babyen ikke har det bra så det er jo en trygghet. Fikk også beskjed om at jeg sannsynligvis får en liten baby, h*n lå helt på det nederste grå på gjennomsnittet.

Huff... Dette ble et langt innlegg, men det var deilig å få det ned..

Ha en fin kveld alle sammen..

Forstår at du er sliten, men det er godt at de har deg under oppsyn [;)]

Lykke til med alt![:D]

ja, sånn kan det gå, men som du sier så er det godt å vite at du blir nøye fulgt opp. Du kan kanskje også trøste deg med at jeg gikk gjennom det samme, ble satt igang og hadde en rask og ukomplisert fødsel, det tok bare 6 timer tilsammen. En av jordmødrene fortalte meg at de med svangerskapsforgiftning ofte føder ganske raskt. (hvis det er til noen trøst)
Ønsker deg i allefall masse lykke til og stol både på legene og kroppen din og ta det med ro.

Tusen takk alle sammen..

Det er jo å håpe at jeg slipper unna med en rask fødsel.. I dag er den eneste dagen jeg har kunnet sove ut litt etter å ha sendt eldstemann på skolen, og det var utrolig deilig..

Det er jo bare å smøre seg med tålmodighet, men det er en dyd jeg ikke har noe særlig av.Farmor ringte og ville komme på besøk i dag og det er jo hyggelig det for all del, men når jeg bare må sitte i ro og ikke gjøre noe så ser jeg ganske mye jeg gjerne skulle ha gjort. Ringte samboeren på jobben og advarte mot at jeg sansynligvis ville mase på rydding når han kommer hjem.. Takke meg til for at han i det minste har fått tålmodighetsdyden...

Back
Topp