• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

En siste UL

Linnsi86

Glad i forumet
Skal dere ha noe UL i slutten av svangerskapet. Flere av mine bekjente har gått på en siste ul i uke 35-40. For å se Ann vekten til barnet,se hvordan barnet ligger og om alt generelt er Ok..!?
Hva skal dere?

Vært i dag, 34+2. Og skal tilbake om 2 uker. Regner med at det blir siste gang siden det blir igangsettelse etter det en gang. :-)

Jeg skal om 4 uker på en siste vekst estimering :) Da er jeg 36 uker.
Men det er ikke privat men, på sykehuset.

Nei, ikke med mindre de ordinære kontrollene hos jordmor viser noen tegn til avvik som må sjekkes. Så lenge alt ser normalt ut ser jeg ingen grunn til noen ul på eget initiativ.

Går hver 2. Uke nå på slutten. Har bare vært på sykehuset så har ikke sett 3D eller noe sånt. Men synes det er mer enn nok med UL i uke 10, 18, 22, 28, 32, 34, 36 osv.

Vet jeg skal 6. og 25.juli, muligens denne uken også, alle på sykehuset. Settes igang ca 9.august, så jeg tror 25.juli blir siste. Men ligger hun feil, blir det 1 etter 25.juli også :)

Skal på en neste uke, da jeg er 31+4, for å sjekke lavtliggende morkake. Vet ikke om det blir flere UL, spørs hva de sier nå :)

Jeg har hatt 5 stk hittil (uke 30+6 i dag). Har vært på kontroller pga en blødersykdom bl.a. Litt tilfeldig at det har blitt så mange, men veldig hyggelig :) Skal på en eller to til på sykehuset.

Hvis alt er i orden, så er det vel egentlig ingen grunn til å betale for/få flere, men skjønner godt hvis du vil :)

Nei, så sant kontrollene hos lege og jordmor tyder på at alt er ok, ser jeg ingen grunn til å ta flere ultralyder. Har bare vært på OUL og føler ikke behov for flere. Det er masse liv og røre i magen, så føler at mageboeren og jeg har god kontakt:happy:

Jeg går hver 4 uke, nå blir det hver 14.dag.
Har ekstra oppfølging pga sist svangerskap.

Skal på ul neste uke. Er da i uke 34.

Var på ul for ca 4 uker siden og Var på ul på fredag var 32+1 skal tilbake hver 4 uke for oppfølging . Storebror var veldig liten og denne er normal

Vet ikke hvor mange ultralyder jeg har vært på så langt, men har ny time neste uke, så får vel vite da hvor mange jeg evnt. har igjen :)-

Tar UL ca hver fjortende dag på grunn av livmorhalssvikt og for å se om "ringen" sitter som den skal, og da sveiper de alltid innom bebis og tar en titt på den også:) så føler ikke for noe ekstra ultralyd nå på slutten, tror ikke jeg hadde gjort det om jeg kun hadde hatt OUL heller, så lenge jeg følte alt var som det skulle.

Blir ikke noen fler her heller. Har bare vært på OUL denne gangen. Så går alt bra på kontrollene hos jordmor og lege så får vi ikke se han noe mer før han er ute.

På ordinær ultralyd viste det at morkaken låg så langt nede at jeg må på kontroll i uke 32 (2uke til) :) ellers må jeg ikke ta noe :)

Var på oul og fikk en ultralyd i går (uke 32). Da sa hun som tok ul at vi kanskje ser værandre på føden så regner med at det ikke er fler ul med mindre det skjer noe spesielt. :)

Jeg har bestilt privat ul i uke 35. Dette fordi sist baby var gedigen når han kom ut, uten noe indikasjon på det (lavt sf-mål). Jordmor og lege mener det ikke er nødvendig med kontrollul på sykehuset, så kun for min egen del at jeg gjør det privat.

Har ul hver 4 uke pga vekstkontroll og lavtliggende morkake. Hver 2 uke på slutten :-)

Back
Topp