En redusert jul...

Maje-Mor

Elsker forumet
Septemberlykke 2016
Idag er min første friske dag (bare litt slapp) siden 22.des... Omgangssyke og noe som ligna på influensa har satt sitt preg på jula. Har skjønt at det er mange av oss - det er første gang for meg og mannen at jula "forsvinner" på den måten, men regner med det ikke blir den siste, med småbarnsåra som venter... :) Mannen ble dårlig enda før meg og er fortsatt sylta og med feber. Fikk såvidt ned noe på julaften, mens 1. og 2. dag ble matinntaket noe rista loff med smør. Er jammen kjipt, og jeg tenker med STOR medlidenhet på de som i tillegg til å holde liv i seg sjøl må holde hjula igang for unger og evt gjester! Vi har vært hos svigers, og for det meste bare liggi og tatt livet med ro, og bare tanken på å skulle gjøre noe som helst har vært uaktuell. Har jo sett på nyhetene nå at det har vært rekordmange henvendelser på legevakta her i Grenland pga influensa og omgangssjuke, og at sesonginfluensaen som går her nå er av samme type som svineinfluensaen...

Ellers har jeg fått første innfall av utålmodighet ifb graviditeten. Magen har virkelig poppa, og jeg kjennes helt sprengt - selv uten å ha spist noe som helst av julemat. Skal det virkelig bli plass til mer, og skal jeg virkelig gå med den stramme-strekke-følelsen helt til mai...? Begynner å frykte den endelige størrelsen, synes jo det er tungt nok å bøye seg ned f.eks allerede... Og så har brystknoppene begynt å lekke en slags væske, og er ufattelig ømme til tider... Blir stadig overraska over hvor tidlig kroppen setter igang med forberedelser!

Andre som har vært sjuke i jula? Eller fått nye gravidtegn på besøk?

Uff, maks uflaks å bli syk på jul da! Selv fikk jeg omgangsyken 2 juledag, takk og lov. Hadde den kommet på julaften vet jeg ikke hva vi hadde gjort med gjester og middag...men ja, det er en av de største overgangene ved å få barn, det blir slutt på å kun tenke på seg selv når en blir syk. Spesielt når en er i permisjon og alene med en baby mens en er syk. Babyen skal gjerne ha mat hver tredje time hele døgnet og da spiller det ingen rolle om mamma helst vil ha fred :)

Kjedelig å få jula ødelagt av sykdom! Hvi jeg husker riktig forsvinner den sprengefølelsen litt etterhvert;) før den kommer tilbake for fullt på slutten.

åhuff, det hørtes ikke noe bra ut! =( kjempe kjedelig! her i hus har vi ikke hatt noe slikt.. vi hadde kraftig forkjølelse og slapphet, fikk det i begynnelsen av mnd og det henger litt igjen enda, så vi har vært heldig.. endrer seg vel litt nå som vi reiser på hytten til svigerfamilien, tror de nettopp har hatt det og håper ikke smitten henger igjen! =) Kjempe masse god bedring til deg og din kjære! =) Og håper dere får en fin nyttårsaften når den kommer snikende om noen dager ^^

Jeg har også denne sprenge-stappmett-følelsen! Hele tiden! Utrolig frustrerende. Plutselig er jeg sulten liksom, helt uforberedt fordi jeg tror jeg er mett. Og da skjer det ofte uten at jeg har mat og da holder jeg på å svime av :p

Jeg er helt frisk igjen - Hurra! Mannen ligger fortsatt, så det blir til at jeg drar aleine på nyttårsbesøk til foreldrene mine imorra - tirsdag. Er så lenge siden jeg har vært der, og han klarer seg fint aleine. Men tror jammen jeg skal prøve å få tatt blodprøve for å få sjekka om det er/var influensa som satte oss ut. Det går en bølge her i Grenland nå, og det stemmer med mange av symptomene våre. Hadde vært veldig greit å finne ut av om man har hatt dette svineriet, så slipper man å tenke mer over om man skal ta den vaksina eller ei...

Hvordan er det, mange her som har tatt sesonginfluensavaksina? Jeg tok ikke sist, og hadde egenltig ikke tenkt til å ta... Selv om vi er jo anbefalt, de regner gravide i risikogruppa... håper egentlig det er det vi har hatt, da er det liksom ikke noe å lure på, og man slipper vaksine.

Tante Catti: Ja, det blir jo en ganske ny dimensjon ved sykdom heretter. Være nødt til å ta seg sammen sjøl om en egentlig ikke orker... Men er vel noe med at man stort sett klarer det man MÅ...

Jessjess: Håper det slipper helt taket, og at dere unngår noe mer sykdom sånn at hyttetur går smertefritt :)

Teppemonster & Kariness: Urk, siden jeg først er frisk igjen har behovet for å ta igjen julekosen dukka opp, ikveld har jeg bl.a helt nedpå sikkert en liter hjemmelaga sjokolademilkshake - NAM! - men det kjennes godt på magen ja :) håper det stemmer at det snart avtar litt igjen, mot slutten er jeg forberedt på at det blir endel plager så da skal det "tåles" :)

Back
Topp