Idag er min første friske dag (bare litt slapp) siden 22.des... Omgangssyke og noe som ligna på influensa har satt sitt preg på jula. Har skjønt at det er mange av oss - det er første gang for meg og mannen at jula "forsvinner" på den måten, men regner med det ikke blir den siste, med småbarnsåra som venter...
Mannen ble dårlig enda før meg og er fortsatt sylta og med feber. Fikk såvidt ned noe på julaften, mens 1. og 2. dag ble matinntaket noe rista loff med smør. Er jammen kjipt, og jeg tenker med STOR medlidenhet på de som i tillegg til å holde liv i seg sjøl må holde hjula igang for unger og evt gjester! Vi har vært hos svigers, og for det meste bare liggi og tatt livet med ro, og bare tanken på å skulle gjøre noe som helst har vært uaktuell. Har jo sett på nyhetene nå at det har vært rekordmange henvendelser på legevakta her i Grenland pga influensa og omgangssjuke, og at sesonginfluensaen som går her nå er av samme type som svineinfluensaen...
Ellers har jeg fått første innfall av utålmodighet ifb graviditeten. Magen har virkelig poppa, og jeg kjennes helt sprengt - selv uten å ha spist noe som helst av julemat. Skal det virkelig bli plass til mer, og skal jeg virkelig gå med den stramme-strekke-følelsen helt til mai...? Begynner å frykte den endelige størrelsen, synes jo det er tungt nok å bøye seg ned f.eks allerede... Og så har brystknoppene begynt å lekke en slags væske, og er ufattelig ømme til tider... Blir stadig overraska over hvor tidlig kroppen setter igang med forberedelser!
Andre som har vært sjuke i jula? Eller fått nye gravidtegn på besøk?
Ellers har jeg fått første innfall av utålmodighet ifb graviditeten. Magen har virkelig poppa, og jeg kjennes helt sprengt - selv uten å ha spist noe som helst av julemat. Skal det virkelig bli plass til mer, og skal jeg virkelig gå med den stramme-strekke-følelsen helt til mai...? Begynner å frykte den endelige størrelsen, synes jo det er tungt nok å bøye seg ned f.eks allerede... Og så har brystknoppene begynt å lekke en slags væske, og er ufattelig ømme til tider... Blir stadig overraska over hvor tidlig kroppen setter igang med forberedelser!
Andre som har vært sjuke i jula? Eller fått nye gravidtegn på besøk?