En oppdatering...

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Jeg lager en ny tråd jeg.

Kommer nettopp hjem fra sykehuset, som ikke var spesielt fornøyd med at jeg hadde vært til privat UL som ble tatt en en jordmor.

For at det skal konstateres å avbryte et svangerskap skal det alltid være to leger som er enige.
Første legen var helt klar at her er det ikke noe liv, ingen hjerte som slår. Hun fortalte om de to ulike abort metodene, og sa at hun anbefalte medisinsk da fosteret var så lite at det lett kunne bli hull på livmoren ved en utskrapning.

Legen og sykepleieren gikk for å hente lege nr 2.
Lege nr 2 var overlege, og mente absolutt det var noe der, men tilsvarte ikke 8 uker eller 6mm (som de sa i går). Han ville gi det en sjangse, og ha meg inn på UL om en uke, samt ta HCG prøve i dag og om to dager.
Så om to dager får jeg vite om det er stigning eller ei.

Jeg for min del mener at sjangsene er minimale, og er ganske forberedt på at det ikke går. Sykepleieren sa også at jeg får evt en uke til at kroppen har mulighet til å støte det ut selv.

Det eneste jeg synes er merkelig er at når jeg tar medisinsk abort og etter pillene er satt kan det ta opp til 3-4 dager før det skjer noe.

Vel vel, for et kaos.

Uff, dette er ikke noe trivelig å gå gjennom. Krysser fingrene for at de ikke gir deg falske forhåpninger nå.
Veldig spesielt at de kan være så uenige..? Skal de ikke kunne se hjerteslag nå?

Krysser fingrene for deg.

Jeg har hatt en medisinsk abort med cytotek pille etter en MA. Da tok jeg pillen på kvelden mener jeg å huske, så kom restene ut på formiddagen etterpå. Men dette varierer nok veldig, så 3-4 dager er sikkert maksimum da.

Utrolig kjedelig med all den usikkerheten. Men det er jo bra at du blir sjekket såpass grundig. Skulle det ende med abort så vet du i det minste at dere sjekket alt og at det er 100% sikkert at det ikke er liv.

Jeg har vært gjennom to cytotec-kurer grunnet MA og begge gangene tok det ca 6 timer før alt var ute. At det tar 3-4 dager har jeg aldri hørt om...

Syns det virker veldig greit at de vil være helt sikker på at det faktisk ikke er liv før de setter i gang en abort. Det samme skjedde med meg, jeg måtte tilbake en uke senere for å kontrollere at det ikke var liv. For meg var dette veldig betryggende, det er noe med den følelsen du sitter med i det du skal til å føre inn tablettene.

Jeg fikk modningstabletter en fredag, og selve cytotecen ble satt en søndag. Det tok ca 7-8 timer før aborten var i gang, det meste kom ut i løpet av den kvelden. Resten kom i løpet av 3 dager. Min opplevelse med medisinsk abort er positiv, omstendighetene tatt i betraktning. Hvis du må gjennom det samme, håper jeg du er like "heldig" som meg.

Det er fint at du er forberedt på at du kanskje ikke får gode nyheter, men jeg håper virkelig du har et lite mirakel i magen som bare liker å skape litt kaos.

Hvor langt på vei er du etter egne beregninger?

Jøss, for et kaos, da. Men bra at de sjekker det opp ordentlig, og at du får god oppfølging. Håper på det beste!

Krysser fingrene for deg!
Jeg skjønner at du synes alt er et kaos og frem og tilbake, men jeg synes det er flott at de vil være 110% sikker på at det ikke er noe liv før det blir satt igang en abort. Lykke til :)

Syns det virker veldig greit at de vil være helt sikker på at det faktisk ikke er liv før de setter i gang en abort. Det samme skjedde med meg, jeg måtte tilbake en uke senere for å kontrollere at det ikke var liv. For meg var dette veldig betryggende, det er noe med den følelsen du sitter med i det du skal til å føre inn tablettene.

Jeg fikk modningstabletter en fredag, og selve cytotecen ble satt en søndag. Det tok ca 7-8 timer før aborten var i gang, det meste kom ut i løpet av den kvelden. Resten kom i løpet av 3 dager. Min opplevelse med medisinsk abort er positiv, omstendighetene tatt i betraktning. Hvis du må gjennom det samme, håper jeg du er like "heldig" som meg.

Det er fint at du er forberedt på at du kanskje ikke får gode nyheter, men jeg håper virkelig du har et lite mirakel i magen som bare liker å skape litt kaos.

Hvor langt på vei er du etter egne beregninger?

Det har du helt rett i, veldig hyggelige leger og hun som sa at her var det ikke noe, beklager seg veldig etterpå.

Jeg skulle ha vært 8+4.

Tusen takk for gode ord, det hjelper :)

Hei Junibarn84. Huff, det er ikke noe greit å gå og vente på en mulig abort. Dagene snegler seg av gårde i en sånn situasjon. Signerer Bolleovnen sitt svar her jeg, at det likevel er godt at de venter litt for å se slik at de er helt sikre.

Du kan be om å få lov til å ta aborten på dagkirurgisk tror jeg. Det fikk jeg. Jeg tok også en modningstablett en fredag og da fikk jeg beskjed fra gynekolog at det kunne sette i gang abort, men at man som regel trengte steg to i "kuren" som er cytotech piller. Derfor fikk jeg også med meg smertestillende, tramadol, som tilsvarer paralgin forte ( bare at de sistnevnte ikke funker på meg). Jeg møtte på dagkirurgisk tidlig mandag morgen og fikk satt inn 4 piller. Det tok da en 4 timer før det begynte å skje noe. Jeg fikk nok rielignende sammentrekninger (uten at jeg har hatt det før) som var nokså vonde, men fikk smertestillende. Det varte bare en time, så var det hele over. I tillegg til at mannen satt på rommet sammen med meg, var det en sykepleier som stadig var inne hos meg. Hun var helt fantastisk. Jeg følte meg veldig godt ivaretatt i den situasjonen. Resten påfulgte mer eller mindre som en vanlig litt kraftigere mens, bare at det kom en del mer ut enn vanlig mens.

Hvis du tar den hjemme, anbefaler jeg absolutt at du får med deg noen paralgin forte tabletter eller tilsvarende. Da blir det mye lettere å gå gjennom. Du må ha en voksen person i lag med deg også, siden det kan være fare for større blødninger.

Ser ut til at du blir godt ivaretatt og håper egentlig at du får ta den på sykehuset på eget rom. Da slipper man å være bekymret i tillegg, var min erfaring.

Nå håper jeg selvfølgelig mest at du skal få kontrabeskjed og at alt står bra til likevel , ellers ønsker jeg for deg at det må gå fort og mest mulig smertefritt for seg. :Heartbigred

Åy så mye usikkerhet for deg. Godt de sjekker nøye, men er nok hardt å gå rundt å lure. Ønsker deg alt det beste!

Godt å høre at de vil være helt sikre :) Håper det går greit med deg!

Hei Junibarn84. Huff, det er ikke noe greit å gå og vente på en mulig abort. Dagene snegler seg av gårde i en sånn situasjon. Signerer Bolleovnen sitt svar her jeg, at det likevel er godt at de venter litt for å se slik at de er helt sikre.

Du kan be om å få lov til å ta aborten på dagkirurgisk tror jeg. Det fikk jeg. Jeg tok også en modningstablett en fredag og da fikk jeg beskjed fra gynekolog at det kunne sette i gang abort, men at man som regel trengte steg to i "kuren" som er cytotech piller. Derfor fikk jeg også med meg smertestillende, tramadol, som tilsvarer paralgin forte ( bare at de sistnevnte ikke funker på meg). Jeg møtte på dagkirurgisk tidlig mandag morgen og fikk satt inn 4 piller. Det tok da en 4 timer før det begynte å skje noe. Jeg fikk nok rielignende sammentrekninger (uten at jeg har hatt det før) som var nokså vonde, men fikk smertestillende. Det varte bare en time, så var det hele over. I tillegg til at mannen satt på rommet sammen med meg, var det en sykepleier som stadig var inne hos meg. Hun var helt fantastisk. Jeg følte meg veldig godt ivaretatt i den situasjonen. Resten påfulgte mer eller mindre som en vanlig litt kraftigere mens, bare at det kom en del mer ut enn vanlig mens.

Hvis du tar den hjemme, anbefaler jeg absolutt at du får med deg noen paralgin forte tabletter eller tilsvarende. Da blir det mye lettere å gå gjennom. Du må ha en voksen person i lag med deg også, siden det kan være fare for større blødninger.

Ser ut til at du blir godt ivaretatt og håper egentlig at du får ta den på sykehuset på eget rom. Da slipper man å være bekymret i tillegg, var min erfaring.

Nå håper jeg selvfølgelig mest at du skal få kontrabeskjed og at alt står bra til likevel , ellers ønsker jeg for deg at det må gå fort og mest mulig smertefritt for seg. :Heartbigred

Tusen tusen takk for at du delte dine erfaring, det hjelper meg i å føle meg tryggere!

For et styr! Men midt i alt er det godt at de vil være på den sikre siden før det gjøres noe mer. Er det mulig at du er kortere på vei enn først antatt?

Stor klem til deg!

For et styr! Men midt i alt er det godt at de vil være på den sikre siden før det gjøres noe mer. Er det mulig at du er kortere på vei enn først antatt?

Stor klem til deg!
Signerer denne <3 stor klem <3

Stor klem til deg!

Nei, så det er derfor jeg er så sikker på at det ikke går bra.

EL var 12. juni.

Hcg prøven var 25000 (et eller annet) på mandag og 24000 (et eller annet) i dag som fryktet hadde den sunket.

Så blir UL og evt abort på mandag.
Sykehuset sa at de ville holde fast på UL på mandag og lage en plan da.

Krysser alt jeg har, hold oss oppdatert. <3

Back
Topp