En morsom historie

Jandia

Glad i forumet
Siden jeg jobber på tog så møter jeg stadig på nye og morsomme mennesker,
men likevel, den kuleste historien jeg har hørt er denne...

En gang (for noen år siden tror jeg det var), var Bergenstoget på vei over fjellet, i skikkelig UVÆR og med STORE muligheter for at de måtte snu...
Da plutselig sier den ene passasjerern at hun trodde babyen i magen ville ut. Litt for tiden for å si det slik.
Konduktører fikk litt "panikk", med tanke på at toget sannsynligvis ikke ville rekke Bergen til avtalt tid. hmm

Så han gjorde som prosedyren er å spørre om det var noen helsepersonell ombord.
Jo, til slutt så var det en som reiste seg opp, "jo.... jeg er lege, men bare spesialist i ett felt og kan veldig lite annet enn det" sa han.

Kondktøren sukket, og tenkte sitt, og spurte hva feltet var.
"jo, jeg er gynekolog..."

hehe... Enden på visa ble at damen ble lagt på godsrommet (med de beste pledd og ting man kunne oppdrive) og lokføreren kjørte fortere enn noensinne over fjellet. Babyen kom til verden på Bergensbanen tror jeg...

Ler ennå når jeg tenker på det, og skrekk og gru om noe slikt skulle skjedd meg. HERREMINHATT!!!
Godsrom på tog er neppe såååå snasent altså.

Håper vi kan le litt nå...[:D]

Bra historie Jandia[:D]
Godt å lese noe annet enn all denne kranglinga...[&:]

tihi

Er mange magedamer med togene mine og da tenker jeg i mitt stille sinn; "please ikke fød i mitt tog altså"

hehe, og så er jeg egentlig supersnill, for om det er fullt og gravide kommer på så hiver jeg unna folk slik at magedamene får sitte.
Vil HELST unngå fødsel ombord...
(dog, nå kjører jeg stort sett lokaltog, og fødsler tar vel av og til litt lengre tid...)

Hehe, skal kjøre fra Trondheim til Haugesund rett før jul...håper Henriette holder seg fint i ro i magen, sånn at jeg ikke må fø over Valdreflynaz....hehe[:D]
Skal flytte, så kommer til å ha en hel del i bil og på tak, derfor skal vi prøve å kjøre i ett strekk....så tvi tvi for at Henriette er en sånn typen som ikke har det for travelt[;)]

MEN, nå har vi ganske god førstehjelpsopplæring altså... så om noen vil så...

*kniiiis*

Lurer litt på hva som står i passet da?
Fødested: Et sted på linja mellom Ski og Holmlia....

[:D]

hehe, bare å komme!!!
Eneste er at jeg ikke løfter barnevogn om du har med det... Fåkke lov av legen, så det hender jeg får noen VELDIG sinte mammaer etter meg.

Men men... tenker nå litt mer på babyen i magen enn barnevogner (som forøvrig kan tas inn og ut uten hjelp...hehehe)

Tror personlig jeg hadde foretrukket "et sted mellom kongsberg og Mjøndalen".
Litt bedre tog der...

*kniiiise*

Trikken??
aha, du mener leketoget ja...

*humre*

Ja, er jo det det er...
Du vet vel hvordan ordentlige tog ser ut eller????

Hehe.... tror jeg holder meg hjemme til jeg skal føde... er jo bare 14 uker igjen[;)]

Trikk 10 er bra den, tar meg til Svigermor...

hmm, eller var det nå jeg skulle si noe annet??

he he, endelig en koslig historie. [:D][:D][:D]

Må vel kanskje si at for den konduktøren ombord så var det ikke fullt sååååå morsomt mens det stod på.
Men, nå kan han føre på "fødselshjelper" i tillegg til Ombordansvarlig. hehehehe

Og han ler i ettertid.

Back
Topp