En mester på kroppsspråk

hoppedusa

Gift med forumet
VIP
Aprilbarna`15
Jeg har lenge gått å tenkt på de små som snart skal bli storesøster/bror. De sier jo at barn er en mester på kroppsspråk og veldig var på følelser, i hvertfall ovenfor den som er hovedomsorgspersonen, i mitt tilfelle meg selv.

Pappa sa når jeg fortalte han at jeg var gravid at han hadde sett det på meg, han hadde ikke trekt noen konklusjon enda på at det var det, men at det var noe som var annerledes.

Mamma sa at hun hadde ant mistanke.

Svigermor sa at hun ser det på meg, jeg får liksom så mye fredeligere øyne.

Mannen min fortalte at hans far hadde sett det på søsteren alle 3 gangene nesten før hun selv visste det.

Så da tenker jeg, de små må da se at noe er annerledes med mamma om alt dette stemmer? De skjønner sikkert ikke hva som er annerledes men merker at det er noe.

Min sønn har sagt mange ganger de siste dagene "jeg skal passe på deg mamma" og har også spurt om jeg passer på han. Kan være tilfeldig og at det har noe med alderen å gjøre.

Til dere som har barn under alderen hvor de kan holde på en hemmelighet, når tenker dere å fortelle det til søsken? Jeg skjønner at min 2 1/2 åring mest sannsynlig vil fortelle alle han møter at mamma har baby i magen hvis vi sier det nå. Og at han sikkert ikke er stor nok enda til å trekke den konklusjonen om at "åjaaa mamma har baby i magen, det er derfor hun ser så annerledes ut".

<3 Gutt 04.02.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3

Har en på fire, og sier det til han, når vi kan si det til alle. Kommer nok til å si det til alle han møter, så må være klar for å dele med hele verden først. 12 uker tenker jeg :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Har en på fire, og sier det til han, når vi kan si det til alle. Kommer nok til å si det til alle han møter, så må være klar for å dele med hele verden først. 12 uker tenker jeg :)

Hehe det er akkurat det samme jeg tenker, men syns det er så sårt at de kanskje allerede vet noe...

<3 Gutt 04.02.12 <3

Hehe det er akkurat det samme jeg tenker, men syns det er så sårt at de kanskje allerede vet noe...

<3 Gutt 04.02.12 <3
Skjønner godt hva du mener. Har tenkt det samme selv. Men er ikke helt klar for det enda, også blir det så lenge for han å vente..

Rundt uke 12!
En ting er at hun forteller det til alle, men hvis det skulle skje noe galt så vil det være vanskelig for henne og skulle forstå det..

Hun (mener at hun) vet det, men jeg har ikke sagt noe! :P Merkelig det der :)

Skjønner godt hva du mener. Har tenkt det samme selv. Men er ikke helt klar for det enda, også blir det så lenge for han å vente..

Jeg har kjempe lyst å dele det med gutten min, men ikke med resten av verden. Og du sier noe der ja, det blir lenge for dem å vente...

<3 Gutt 04.02.12 <3

Rundt uke 12!
En ting er at hun forteller det til alle, men hvis det skulle skje noe galt så vil det være vanskelig for henne og skulle forstå det..

Hun (mener at hun) vet det, men jeg har ikke sagt noe! :P Merkelig det der :)

Ja det er sant det du sier, de skjønner kanskje ikke det så godt om det skulle gå galt.

Hvor gammel er jenta di? Og hvorfor tror du hun vet det?;)

<3 Gutt 04.02.12 <3

Ja det er sant det du sier, de skjønner kanskje ikke det så godt om det skulle gå galt.

Hvor gammel er jenta di? Og hvorfor tror du hun vet det?;)

<3 Gutt 04.02.12 <3
Hun bli 5 i desember! :)
Hun sier "Når jeg blir storesøster, da begynner jeg på skolen" "Når babyen kommer så kan jeg kle på den og passe på den" osv. :)

Jeg kommer til å vente til rundt uke 12 denne gangen med å fortelle det til den kommende storebror. Vil på ul først og se at alt er som det skal. Fortalte det forrige gang i uke 11 da jeg trodde faren var over. Fikk konstatert ma noen dager senere og det var helt hjerteskjærende å måtte komme med kontrabeskjed til gutten min.. Forhåpentligvis vil det jo gå bra,men vil selv ikke risikere dette igjen.

Vi venter så lenge sm mulig!!! Eldste er 7 her, og vil mer enn noe annet i verden ha en lillebror/søster til... (hun var 2 når lillebroren kom, så hun husker så lite av d).. Så vet at hun kommer til å si d til ALLE! :P Men tror vi prøver vente til første jordmor time etter uke 12, fr å forsikre at vi hører hjerteslag da også!

Hun bli 5 i desember! :)
Hun sier "Når jeg blir storesøster, da begynner jeg på skolen" "Når babyen kommer så kan jeg kle på den og passe på den" osv. :)

Så rart og så morsomt... De små skjønner så utrolig mye mer enn man tror de gjør..!

<3 Gutt 04.02.12 <3

Ja de forstår veldig mye syns jeg:) Dattera vår spurte( noen dager etter at jeg fikk positiv test) om hvordan hun ble til og hva som skjedde inni magen, hun er 4 år:eek: Så jeg prøvde å forklare sånn generelt hva som skjer, hehe, ikke lett:p Vi kommer til å vente til uke 12/13 med å fortelle barna og dermed resten av verden den gode nyheten:)

Gleder oss!!

Har ei på snart 4 og ei på 6...
Eldstefrøkna sitt største ønske er å få en lillebror/søster. Hun prater konstant om det. Hun holder rundt magen min og kysser meg på magen hele tiden:eek: Det værste er at hun kan gjøre det når vi er sammen med andre...

Her om dagen kom frøkna på 3 og ropte ut: Mamma har baby i magen!!!

Og INGEN av de vet det enda, men jeg tror virkelig unger har en 6 sans jeg...Virker slikt ;)

Vi kommer til å vente til uke 12, pga om det skulle skje at vi mister, så ville det knust de helt. Det er en smerte de ikke skal måtte bli påført.

Ja de forstår veldig mye syns jeg:) Dattera vår spurte( noen dager etter at jeg fikk positiv test) om hvordan hun ble til og hva som skjedde inni magen, hun er 4 år:eek: Så jeg prøvde å forklare sånn generelt hva som skjer, hehe, ikke lett:p Vi kommer til å vente til uke 12/13 med å fortelle barna og dermed resten av verden den gode nyheten:)

Gleder oss!!

4 år er jo en super alder, da skjønner de jo så mye;)

<3 Gutt 04.02.12 <3

Har ei på snart 4 og ei på 6...
Eldstefrøkna sitt største ønske er å få en lillebror/søster. Hun prater konstant om det. Hun holder rundt magen min og kysser meg på magen hele tiden:eek: Det værste er at hun kan gjøre det når vi er sammen med andre...

Her om dagen kom frøkna på 3 og ropte ut: Mamma har baby i magen!!!

Og INGEN av de vet det enda, men jeg tror virkelig unger har en 6 sans jeg...Virker slikt ;)

Vi kommer til å vente til uke 12, pga om det skulle skje at vi mister, så ville det knust de helt. Det er en smerte de ikke skal måtte bli påført.

Oi såpass, så rart... Ja jeg tror de merker det. Vi blir vel litt rare.. Kanskje de hører oss voksne snakke om det og skjønner mer enn vi tror.

<3 Gutt 04.02.12 <3

Oi såpass, så rart... Ja jeg tror de merker det. Vi blir vel litt rare.. Kanskje de hører oss voksne snakke om det og skjønner mer enn vi tror.

<3 Gutt 04.02.12 <3
Vi er veldig påpasselig med å ikke snakke om det mens de er våkne, så vet ikke helt hvorfor de "vet" det...

TuMmY LoVe

Sønnen min på 3 spurte meg i går: mamma, har du baby i magen? Hehe... Jeg rodde meg unna den nå, selv om jeg fikk lyst til å si det. Men sier jeg det, så kommer han til å fortelle alle det. I tillegg vil jeg vite at alt er som det skal først :)

De små er rare.

Jeg prøvd å spørre sønnen min i dag om han synes mamma ser annerledes ut, og han svarte nei.

Jeg spurte om han visste hva mamma hadde i magen, så trodde han jeg mente luft og begynte å klemme på den:p søte gutten min<3

<3 Gutt 04.02.12 <3

Back
Topp