En mester på kroppsspråk

hoppedusa

Gift med forumet
VIP
Aprilbarna`15
Jeg har lenge gått å tenkt på de små som snart skal bli storesøster/bror. De sier jo at barn er en mester på kroppsspråk og veldig var på følelser, i hvertfall ovenfor den som er hovedomsorgspersonen, i mitt tilfelle meg selv.

Pappa sa når jeg fortalte han at jeg var gravid at han hadde sett det på meg, han hadde ikke trekt noen konklusjon enda på at det var det, men at det var noe som var annerledes.

Mamma sa at hun hadde ant mistanke.

Svigermor sa at hun ser det på meg, jeg får liksom så mye fredeligere øyne.

Mannen min fortalte at hans far hadde sett det på søsteren alle 3 gangene nesten før hun selv visste det.

Så da tenker jeg, de små må da se at noe er annerledes med mamma om alt dette stemmer? De skjønner sikkert ikke hva som er annerledes men merker at det er noe.

Min sønn har sagt mange ganger de siste dagene "jeg skal passe på deg mamma" og har også spurt om jeg passer på han. Kan være tilfeldig og at det har noe med alderen å gjøre.

Til dere som har barn under alderen hvor de kan holde på en hemmelighet, når tenker dere å fortelle det til søsken? Jeg skjønner at min 2 1/2 åring mest sannsynlig vil fortelle alle han møter at mamma har baby i magen hvis vi sier det nå. Og at han sikkert ikke er stor nok enda til å trekke den konklusjonen om at "åjaaa mamma har baby i magen, det er derfor hun ser så annerledes ut".

<3 Gutt 04.02.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3

Back
Topp