En matrett

Knerthen

Forumet er livet
VIP
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Jeg trenger tips til en matrett jeg kan lage og ta med på en medlemsfest.

Men siden vi skal ha dugnad før denne festen må jeg kunne lage den dagen i forveien, og den må kunne stå fra 10-11 og til den skal spises på kvelden. Det er heller ingen mulighet for å varme den og den må være uten svin.

Så kom med alle dine gode forslag nå :)

Matmuffins, smørbrød\rundstykker og et fat med oster\kyllingpålegg\tomat\agurk\paprika. Ellers google "kald fingermat" så får du opp endel ideer.

Den kan ikke stå i kjøleskap fra kl 10 og til spising?

snitter
baguette
Kylling salat
Kylling Pai
Laks og eggerøre, med fransk potetsalat.
Pasta salat

Hadde tatt med et par engangsgriller hatt brøddeig med og pølser jeg da;P

Den kan ikke stå i kjøleskap fra kl 10 og til spising?

Nei det er veldig dårlig med kjøleskap i parken der vi skal ha dugnad desverre.. Derfor syntes jeg det er ekstra vanskelig når jeg ikke kan få oppbevart det skikkelig kaldt i ca 8 timer...

Matmuffins, smørbrød\rundstykker og et fat med oster\kyllingpålegg\tomat\agurk\paprika. Ellers google "kald fingermat" så får du opp endel ideer.

Men vil ikke pålegget bli ekkelt når det blir smurt kvelden føre og så stått ca 8 timer i bil?

Jeg ville tatt med salat.
Kuttet opp ingrediensene, lagt de i hver sin pose, tatt med kjølebag i bilen og en bolle til å ha det i, og bare blandet det sammen etter dugnaden.

Har du en god oppskrift på det? :)

Jepp (bakt det i dag ;) )

5 dl vann
2 ss olje
gjær
salt
litt grovt mel
resten fint mel
litt tørket basilikum og oregano. Har du provancekrydder så kan det også brukes.

Du får 3 leiver ut av denne deigen. Bak ut tre rundinger, del opp i 8 biter som en pizza.
Legg på to skiver ost og valgfritt kjøttpålegg. Kalkun f.eks. Rull sammel pizzastykkene til horn.

Stekes på 200 grader til de er gyllne.

Jepp (bakt det i dag ;) )

5 dl vann
2 ss olje
gjær
salt
litt grovt mel
resten fint mel
litt tørket basilikum og oregano. Har du provancekrydder så kan det også brukes.

Du får 3 leiver ut av denne deigen. Bak ut tre rundinger, del opp i 8 biter som en pizza.
Legg på to skiver ost og valgfritt kjøttpålegg. Kalkun f.eks. Rull sammel pizzastykkene til horn.

Stekes på 200 grader til de er gyllne.

Tusen takk! Disse skal testes ut :D

Har du kjølebag? Det løser jo en del. Pai/ minipai, salat, rundstykker/brød og pålegg så folk kan ta selv.

Nei jeg har faktisk ikke kjølebag... men mange fine forslag :)
Da kan du ta en plastpose, frys ned to store juicekartonger el. Og ha de i sidene på posen, da vil maten holde seg kald. Hvis du itillegg legger posen i mørkeste delen i bilen med ullteppe over tror jeg det holder seg kjøleskapskaldt en hel dag :)

Da kan du ta en plastpose, frys ned to store juicekartonger el. Og ha de i sidene på posen, da vil maten holde seg kald. Hvis du itillegg legger posen i mørkeste delen i bilen med ullteppe over tror jeg det holder seg kjøleskapskaldt en hel dag :)

Oj det var ett supert forslag, Tusen takk :)

Back
Topp