En mann- 4 koner (TLC norge)

H i l l a

Forumet er livet
Noen som har begynt å følge med på den serien? Kunne dere taklet Polygami?

Går i kveld på TLC kl 21.30

Ser helt klart fordeler med det.

ORIGINAL: H i l l a

tenkte jeg skulle se det i kveld, hvis ikke sambo okkuperer fjernkontrollen!!![&:]

Har aldri kunne tenkt meg og leve slik, ikke min stil.. Men der er da ikke lov, er det det da??? Å ha flere koner?

Vi så sist og skal se i dag, og nei jeg kunne aldri ha levd sånn[&:]

ORIGINAL: Hanaffen

Det jeg også gjør, men likevell tviler jeg på at kunne taklet det[:o]

jeg leste en mann- 4 kRoner[8D]
hehehe

ORIGINAL: NkariOgSnuppa

tenkte jeg skulle se det i kveld, hvis ikke sambo okkuperer fjernkontrollen!!![&:]

Har aldri kunne tenkt meg og leve slik, ikke min stil.. Men der er da ikke lov, er det det da??? Å ha flere koner?

Flerkoneri er forbudt i Norge, ja... Mener det iallefall?! Bare tillatt i enkelte stater i USA.

ORIGINAL: stoltmortil4

jeg leste en mann- 4 kRoner[8D]
hehehe

Flerkoneri er forbudt i Norge, ja... Mener det iallefall?! Bare tillatt i enkelte stater i USA.

Ah, trodde det var forbudt i hele USA også je, men jeg vet da ikke[:D] Hadde ikke taklet det, for sjalu[8D][:D]

ORIGINAL: Hanaffen

Det jeg også gjør, men likevell tviler jeg på at kunne taklet det[:o]

sign!  Så den første episoden og synes det var kjedelig, så gidder ikke se..

Hver sin "greie" sier jeg bare! [:D] Men som sambo sa..."det må da værra utrolig SLITSOMT å ha 4 koner????!" [:D][:D] ja, det er vel 1-2 stater i USA hvor bigami er lov [:)]

Han er lovlig gift bare med hun ene, så da bryter han ingen lover sånn teoretisk.

Jeg ser jo fordelene med barnevakt, flere til å hjelpe til. Men altså, jeg kunne aldri delt på mannen min.

ORIGINAL: *Jordbæra*

Han er lovlig gift bare med hun ene, så da bryter han ingen lover sånn teoretisk.

Er jo en nordmann som hart stått frem med at han har det sånn også. Han har to "koner" men er bare gift med hun ene, og da er det visst lov..

Jeg kunne aldri i verden ha taklet det. Ser ikke noen fordeler med det heller. Jeg liker å gjøre alt selv[8D]

Jeg har den på opptak i kveld [8D]

Følger ivrig med. Kjenner jo noen som lever med flere koner da. Og noen som har gjort det.

har lastet ned hele serien jeg gitt og så den på to dager... så ja kan vel si jeg likte den.

om jeg kunne levd sånn selv?

hmmmm

det stilles for mye inn på mange barn. jeg hadde ikke orket så mange barn selv og det ville vært slitsomt og leve med så mange barn.
jeg tror jeg ville blitt ensom om nettene da jeg liker og være med mannen min 24h7. så ville vært vanskelig og dele tiden.

ellers så joda så jada så neida

men denne seriene er for meg en kulturforskjell mest av alt. det er dette de ser på som et lykkelig liv. de vil gjerne ha mange barn. klart. det er en religiøs og kulturell forskjell. deres begrep og livsoppfatning av kjærlighet er noe annet enn mitt som kvinne fra norge. Derfor synes jeg serien er superbra. Den utfordrer og utvider mitt begreot og oppfatning om ekteskap og familieliv. og jeg ble ikke skremt, jeg ble ikke fordomsfull eller fylt med avsky, men jeg synes det var utrolig utrolig spennende og selvutviklende

gud det hørtes klisje ut

hvorfor kunne dere ikke klart det da?

pr i dag er de jo tre koner og de er tre vidt forskjellige kvinner som binder sammen familien slik at den fungerer.. og så finner kone nummer 1 (meri) ei nydelig jente og så utvikler dette seg til at et courtship blir innført og hun blir etterhvert kone nummer 4. og DET er spennende det, for ja selv hun som foreslo og ta kone nummer 4 blir sjalu. så det er veldig interesant psykologisk. og kone nummer 3 (christine) er jo høygravid og skal godta at mannen reiser bort over helger osv rett oppi fødsel og hormoner og godta at han feks kysset henne før de var gift (noe ikke hun eller kone nr 2 gjorde) så ja det samme reaksjonene som jeg selv ville ha hatt. men de vil ha det sånn alikevel

han cognacgrunderen har to "koner" mener jeg. jon berthelsen

http://www.p4.no/story.aspx?id=259828

Jeg kunne jo risikert det om mannen min var en sånn type som ville det, men han har ikke lyst, og glad er jeg for det. Jeg har reservert meg i min ekteskapskontrakt uansett da. 

Back
Topp